kan je het niet voorstellen valkje dat het ook leuk is voor de dieren om mee te gaan ?
als ik zeg hier,flipke mee ? staat die al met zen vleugeltjes wijd om mogen op te stappen,die weet al dat er telkens iets leuks op volgt!!
in augustus van dit jaar hebben we een meeting gehad MET onze vogels dat was heel leuk voor mens EN dier
de meeste hun vogels waren al gewiekt en er zijn die op die dag werden gewiekt door corina en pascal,het is een dag geworden die zeer verruimend was voor iedereen
wat we wel wisten van mekaar is of de vogels getest waren ja of nee ,plus was het in open lucht dus ook al minder risico,
wat je daar vertelt dat ze eens is weggevlogen ondanks ze gewiekt was geloof ik,flip kon eerst maar een meter of drie overbruggen en we waren gerust,tot opeens hij meer dan 50 meter overbrugde,maar dat was steeds in dalende lijn,opvliegen kunnen ze echt niet met gewiekte vleugels,ik heb flip toen wat korter laten wieken(veels te kort) toen hij dan viel viel hij echt loodzwaar naar beneden,met als gevolg een gebroken snavelpunt
arthur daarentegen was slecht geknipt toen hij hier kwam(zie foto's dagboek) en die heb ik laten bijknippen,het moest redelijk kort om het gat te verhelpen en de kanten gaaf te krijgen,maar die valt nu minder lomp als eerder met een lange vleugel met gat in,en een korte gekartelde vleugel
wat ik je ook nog wou meegeven is het volgende,als je buiten wil met je nieuw grijsje,vrij en niet in de kooi laat hem aub wieken ,nu heb je verdriet gehad door het overlijden van je chico,stel je voor de pijn als je vogel wegvliegt,omdat hij niet is gewiekt en je altijd zal wachten op zijn terugkeer en je nooit zal weten hoe het hem/haar vergaan is,(lees topic,er was eens...in praathuis)
dat ,valkje ,is een pijn dat ik niemand toewens,die onwetendheid
grtzz vivke