Auteur Topic: Te jong om clickertraining te doen??  (gelezen 1396 keer)

chantal

• Gast
Te jong om clickertraining te doen??
« Gepost op: september 14, 2006, 09:32:37 am »
Ik ben begonnen met clickertraining. Maar het gaat nog niet echt goed. Chico is gek op appel dus ik dacht dan ga ik daar mee trainen omdat hij verder alleen maar pellets lekker vind en nog geen zonnepitten en cedernoten eet. Maar als ik dan bezig ben en click en appel geef hoeft ie het niet en draait ie zich gewoon. Misschien snapt hij het nog niet helemaal maar kan het ook zijn dat ie er nog te jong voor is? Ik heb ook een leuk training spel gekocht waar ik mee wil gaan beginnen. foto zie je bij deze link http://www.de-vogelkelder.nl/fotos_artikelen/teachboxs.jpg

Cosch

• Gast
Re: Te jong om clickertraining te doen??
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2006, 09:45:19 am »
Nee, ik denk niet dat hij te jong is. Misschien heeft hij niet helemaal door wat de bedoeling is. Waarschijnlijk ga je een stap te snel.
Heb op een clickerdag zelf ervaren hoe het is om 'geclickerd' te worden.
Dan merk je pas, hoe belangrijk het is om kleine stapjes te nemen.

Eerst moet hij weten dat hij bij een click een beloning krijgt. Dus eerst een poosjes click -> belonen. ZOnder dat hij wat hoeft te doen. Als jij merk dat hij weet dat hij wat krijgt na een click (doordat hij bijv naar je hand met lekkers kijkt) dan kun je verder. Met kleine stapjes. En ze zijn zo slim dat het zo door hebben. Dus ik denk dat je een stap terug moet!

chantal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2006, 09:47:19 am »
Ja ik ben nu al met opstappen bezig en dan clicken. Het vervelende is dat ik gewoon niet weet wat hij nou echt lekker vind want naar mijn idee zijn dat gewoon de pellets maar dat is dan toch geen beloning meer want dat krijgt hij standaard.  ???

fkbmac

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2006, 10:10:41 am »
Maakt toch niet uit wat voor een beloning je geeft. Zolang je papegaai bereid is wat te doen voor de beloning die hij krijgt.

Je zou je papegaai bijvoorbeeld ook heel kleine stukjes van zo'n dun toastje als beloning kunnen geven. Mijn papegaai is er in ieder geval gek op.

Succes verder met de clickertraining.

groet, fkbmac

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2006, 10:20:31 am »
Als hij voor de pellets wil werken, dan moet je pellets geven. Dat maakt toch niet uit! Juist goed voor hem.

Hoe ben je begonnen dan? Weet hij al wel, dat een click een beloning is? Snapt hij dat al?

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2006, 10:36:49 am »
In het begin heb ik dat heel vaak gedaan clicken en wat geven maar hij vind andere dingen veel interessanter. En loopt gewoon weg als ik bezig ben ik trainde namelijk gewoon op tafel. Ik heb afgelopen zaterdag een standaard gekocht waar we nu op gaan trainen en ik ga toch maar weer helemaal bij dag 1 beginnen. Click en dan belonen.

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2006, 15:08:32 pm »
Zoek eerst iets wat hij ECHT als beloning ervaart en waarbij hij zn aandacht op jou richt. Of dat pellets, zonnebloempit ,een kriebel of een stukje fruit is maakt niet uit ;)

fkbmac

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2006, 06:34:45 am »
heel jonge papegaaien kunnen zich maar heel kort concentreren. Zodra je merkt dat je papegaai zich niet meer concentreert kan je beter een flinke pauze inlassen. Kleine kinderen gaan per slot van rekening ook eerst naar de kleuterschool
Lastig want wij willen natuurlijk heel snel resultaat zien. Maar clickertraining moet leuk blijven, vooral leuk voor je papegaai. Bedenk, als iets niet gelijk lukt, dat je lekker met je papegaai bezig bent geweest.
Het beste lijkt het mij om zodra de papegaai doorheeft dat direct na een click een beloning krijgt te gaan oefenen met de "targetstick" oftewel het aanwijsstokje.
Op de volgende hompage vind je uitgebreide uitleg over het starten met clickertraining, kijk daar maar eens:
http://www.koppiekrauw.com/

succes
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2006, 09:40:17 am door fkbmac »