Auteur Topic: Nieuwe bewoner: Plucky!!  (gelezen 2194 keer)

Ambertjuh

• Gast
Nieuwe bewoner: Plucky!!
« Gepost op: september 15, 2006, 17:29:18 pm »
Hallo,
Zoals sommige al weten hebben wij een nieuwe bewoner genaamd Plucky.
We hebben Plucky gister opgehaald. Hij is inmiddels al wel redelijk gewend aan de omgeving, zit op één poot, wast zich, zit met zijn kop in zijn rugveren en klimt lekker rond. Hij praat continu met Mango en vindt het allemaal wel gezellig. Als je voor de kooi gaat staan vind ie ook niet eng. Maar als ik het kooitje open doe begint ie metteen heen en weer te vliegen met een hoop kabaal  :o. Ik doe regelmatig mijn hand in zijn kooi want hij zal der toch aan moeten wennen... Zaterdag en zondag ben ik weg dus kan hij nog eventjes aan de omgeving wennen. Maandag of dinsdag ga ik beginnen met hem handtam te maken (op de manier van Janina). Mijn vraag is: Wanneer moet ik Mango en Plucky elkaar laten ontmoeten? Als Plucky al tam is? En hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alvast bedankt,
Amber

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe bewoner: Plucky!!
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2006, 20:26:39 pm »
Niet wieken voor ze minimaal 3 maanden is en goed kan vliegen.

Aan elkaar laten wennen kan altijd hoor.

dvln

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2006, 21:11:32 pm »
Heel leuk Amber :thumsup:
Hoop dat ze elkaar leuk zullen vinden smiley_wedding

Veel sucses er mee!

Dennis :-*

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2006, 09:05:20 am »
Niet wieken voor ze minimaal 3 maanden is en goed kan vliegen.

Aan elkaar laten wennen kan altijd hoor.
ooh sorry dat ben ik vergeten te melden, Plucky is zes maandjes (een maandje jonger dan Mango) en heb ik eergister laten wieken ;)
Oke, bedankt voor je reactie!  :-*

qliqi

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2006, 09:07:52 am »
gefeliciteerd! :):)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2006, 09:09:56 am »
Bedankt Dennis!
Ik denk wel dat ze elkaar leuk gaan vinden hoor;) Mango is nu al helemaal hoteldebotel van hem :)
Ooh nog even een vraagje tussendoor:
Mango maakt sinds Plucky er is een vreemde beweging. Het lijkt wel een soort paringsdans. Dan gaat ze met haar staartje omhoog en met haar vleugels gespreid staan. Weet iemand wat dit is?

qliqi

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2006, 09:26:09 am »
haha nou zo te horen is mango al helemaal aan de nieuwe bewoonster gewend.... Die maakt zich even extra mooi en verleid deze nieuwe vriendin :P

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2006, 10:57:48 am »
Dat is een paringsdans  ;)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2006, 10:46:42 am »
haha nou zo te horen is mango al helemaal aan de nieuwe bewoonster gewend.... Die maakt zich even extra mooi en verleid deze nieuwe vriendin :P
Haha  :P Nou Plucky was er geloof ik niet echt van onder de indruk, maar dat komt nog wel ;)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 19, 2006, 17:53:36 pm »
HaaJ, nou ik moest het jullie even vertellen ;)
Ik heb Plucky vandaag voor het eerst uit de kooi gehaald en ben begonnen met het handtam proberen te maken... Het ging redelijk goed, Plucky ging niet op mijn vinger wat wel de bedoeling was maar ging op mijn arm zitten ... heel lieff  :hart: Toen heb ik met hem even rondgelopen en heb hem uitbundig met mijn stem beloond. En wilde hem in de kooi doen maar dat wilde die niet. Dus ging hij op zijn kooi zitten. Toen dacht ik: nou het is zo zielig, ze willen steeds bij elkaar maar het mag niet van mij, laat ik het nu maar is doen. Dus toen heb ik Mango's kooi opengezet en die ging na een tijdje naar Plucky toe. Eerst werd er een aantal keer in de poten gebeten (zowel door Mango als door Plucky) maar nu wordt er voornamelijk gekroeld. Mango zit steeds eten op te hoesten en geeft dat aan Plucky en Plucky kroelt Mango steeds. Het gaat dus helemaal goed komen !  :thumsup: pfff.. gelukkig,, opluchting ::) Af en toe wordt er nog even lelijk gedaan en in de poten gebeten maar dat hoort erbij (geloof ik?). Ze trillen alleen wel allebei,, vinden het allebei eng  :CENS Maar in ieder geval, Plucky tam krijgen zal geen probleem worden (is echt een heel lief vogeltje, en bijt niet !!  :thumsup: ) En Mango en Plucky moeten nog wel een tijdje aan elkaar wennen denk ik maar dat zal ook wel goed gaan komen. Ik koop een nieuwe kooi voor ze en daar gaan ze dan allebei in..  woohoo Ik ben helemaal blij dat het goed is gekomen!  :yahoo:

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2006, 17:56:09 pm »
Ooh, iets te vroeg gejuicht  doh,, op dit moment wordt er gevochten ... er vloeit geen bloed gelukkig

TWEETY

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2006, 17:58:58 pm »
dat is goed nieuws :thumsup:

dat gaat helemaal goed komen in die nieuwe kooi smiley_wedding

TWEETY

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2006, 18:00:13 pm »
ja lap !  weer een scheiding ;D