Auteur Topic: Jazz en Iggy gevochten??  (gelezen 1358 keer)

miekje

• Gast
Jazz en Iggy gevochten??
« Gepost op: september 18, 2006, 18:16:04 pm »
Toen ik vanmiddag terug kwam van stage, en naar de voliere ging, lag het binnenhok vol met veren.
Toen ik ze opraapte zag ik dat er aan sommige bloed zat.  :(
Het waren veren van Jazz en Iggy. Toen zag ik opeens dat de muren ook vol met bloedvegen zaten  :o  :cry:
Ik ben gelijk naar buiten gegaan om de pietjes te bekijken.
Jazz had wat opgedroogd bloed aan dr vleugels en Iggy was "alleen maar" z´n net geruide staartveren kwijt.
Ze konden allebei nog wel goed vliegen, dus er is gelukkig niet veel beschadigd.
Ik denk dat ze ruzie hebben gehad, of dat één van de twee in paniek is geweest, ik weet het niet  ???

Het is een beetje onduidelijk, maar dit zijn de muren, ze zijn er gewoon tegen aangevlogen  :(

Twee van de veren,  de rechtse is Jazz, er zit bloed bij de schacht. De linkse is van Iggy, die is nog niet helemaal uit de schacht (rui) en er zit ook bloed aan

Jazz d´r vleugels  :cry:

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Jazz en Iggy gevochten??
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2006, 18:51:35 pm »
De ouders van mijn valkje Skye hebben ook eens heel erg gevochten. Of eigenlijk deed alleen het mannetje dat. Toen ik de foto's zag had het popje veel bloed aan haar veren, maar meer hoger, zo vlak onder waar haar vleugels begonnen. Bij jou zie ik eigenlijk alleen lager bloed zitten.
Onze Skye is een enorm stresskipje en toen ze nog op haar vorige plek in de kamer stond, had ze regelmatig bloed nadat ze zich weer was rotgeschrokken. Dat zat meestal lager, meer zoals ik op jou foto zie. En dan zat er ook wel wat op de tralies. Gelukkig heeft ze het op haar nieuwe plekje niet meer.
Ik ben geen expert hoor. Maar kunnen ze geschrokken zijn van een kat ofzo?

miekje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2006, 18:56:58 pm »
Niet van een kat, want het is in het nachthok, daar kunnen geen katten bij komen.
Misschien dat ze vannacht van een geluid geschrokken zijn  ???
Maar dan lijkt het me dat de rest van de valkjes dan ook wat moet hebben  :CENS
Maar aan de andere kant, witmaskers staan erom bekend dat ze ´s nachts wat slechter zicht hebben.... moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Het gaat in ieder geval goed met ze, dat is het belangrijkste  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2006, 19:17:14 pm »
Er zijn ook wat vleugelveren van Jazz kapot, kan ik die gewoon laten zitten?
Ik weet niet of die veren net geruid zijn, ik denk het wel, want Jazz is al bijna door de rui heen.
Er zit wel veel bloed aan  :(

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2006, 19:20:35 pm »
Dat is schrikken!  :o  :o

miekje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2006, 21:42:10 pm »
Ja best wel  :(