Auteur Topic: Kleine beginnersvraagjes  (gelezen 3080 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Kleine beginnersvraagjes
« Reactie #15 Gepost op: september 25, 2006, 22:56:05 pm »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: september 26, 2006, 09:12:24 am »
Dank je voor de link Sandra! :thumsup:

Slijtstokken boen je toch ook af met water? Moet kunnen! Wel drogen denk ik, ivm schimmelvorming ofzo.

Okee. Het was nog best vroeg gisterochtend, toch? :-[

En Loes wat zul jij geschrokken zijn van Sproet en Sjakko! :o
Onze poes Misty is ook een jager en veel buiten, die zien we niet zoveel. Onze kater Midas komt niet buiten en is op weg een beetje een sulletje te worden. Hij kan niet eens goed een spin vangen! :) Dus ik hoop Midas en edelman wel aan elkaar te kunnen laten wennen, maar wel heeeeel voorzichtig! ;)

Heb ik weer een vraagje:
Overal lees ik dat kooien minimaal 60 cm breed moeten zijn, zodat de gaai op zijn minst zijn vleugels eens kan uitslaan.
Ik zie ook overal foto's van kooien met lekker veel speelgoed.
Kunnen gaaien nog wel hun vleugels uitslaan met zoveel speelgoed? :CENS Hoe zit dat bij jullie?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: september 26, 2006, 09:38:58 am »
Vaak hebben ze idd niet veel vleugelruimte over hoor, als je het volhangt met speelgoed. Maar meestal zijn onze gaaien ook veel uit de kooit toch, dus is het ook iets minder belangrijk! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 26, 2006, 11:18:16 am »
Ik vind 60 cm echt het minimum van het minimum hoor! Ik persoonlijk vind een kooi van 80 a 90 cm het minimum.

Ze moeten ook lekker kunnen klimmen en idd eens aan een speeltje kunnen fladderen. In een kooi van 60 cm breed kun je nauwelijk speeltjes kwijt!  ::) hihi!

Ik zou je wel aan willen raden om een kooi met deurtje te nemen. Daar hebben ze ook veel plezier van. Op het deurtje zitten enzo. Coco speelt heel veel met zijn deur. Doet hem zelf dicht en dan weer open. Kan er een hele poos mee bezig zijn!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 06, 2006, 13:06:29 pm »
Eerst bedankt voor alle reacties  :-*
Nu weer een vraagje:
Ik ga pellets geven en daarnaast zaad. De zaad die de kweker geeft, wil ik ook gaan geven. Nu zie ik die alleen in verpakkingen vanaf 15 kilo. Is dat te doen? Dus 1 gaaitje wat ook pellets krijgt, kan je dan 15 kilo zaad kopen? Gaat dat snel op? Of duurt het te lang ivm de houdbaarheid?  ???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: oktober 06, 2006, 13:55:44 pm »
15 kilo lijkt mij erg veel, maar ik kom ook maar net kijken wat gaaien betreft  :-[ voor mijn (25) parkieten koop ik zakken voer van 25 kilo en daar doe ik iets van ik denk 2 maanden mee. Maar ja das ook weer vergelijking van niks natuurlijk. Ik heb voor Kaya in ieder geval een zak zaadjes van 2 kilo gekocht, en dat lijkt me een mooie hoeveelheid. Ik weet niet of de kweker een beetje in de buurt woont zodat je om de tijd een zak van 2 kilo bij hem afneemt?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2006, 14:25:43 pm »
Veel en veel te veel! ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: oktober 06, 2006, 15:32:33 pm »
oh  :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: oktober 06, 2006, 17:55:05 pm »
plezant hé zo'n voorbereiding van dat alles
hoe dit en hoe dat en wat met zo ?? leuk toch

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 17, 2006, 12:12:39 pm »
Ha, nieuw hoofdstuk voor de kleine vraagjes.
Tja, want hij is er he? :hart:

Vanaf wanneer ga je belonen? Behalve dan met je stem.
Want Mr Darcy kan nu opstappen en doet het bijna altijd met 1a2 x zeggen. (behalve als hij agaatjes kijkt  :)) En ik wil hem leren reageren op kom. Maar als ik m wil belonen met een pitje (om het even welk soort pitje) dan hoeft ie m niet! Soms neemt hij het heel beleefd aan en laat het pitje een paar cm verder weer op de grond vallen. :P

En misschien een gekke vraag, maar hoe hebben jullie de gaai leren AFstappen? Mr Darcy gaat gewoon niet van mijn hand af. Hij blijft gewoon zitten. :) Voor een stok lukt het nog wel, als ik zijn buikje licht tegen de stok duw, maar dat is weer OPstappen toch.

Als jullie willen dat de gaai ergens blijft zitten (standaard, klimboom oid), hebben jullie dat aangeleerd met konsekwent terugzetten of met een blijf of met allebei of nog anders?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2006, 12:27:50 pm »
Ik kiepte Sjakko gewoon op de kooi of waar dan ook! (hand omdraaien en een soort dwingen er af te gaan..). Weet niet of dat bij Mr. Darcy ook lukt hoor, maar dan zei ik natuurlijk tegelijkertijd Stap af en beloonde haar vervolgens jubelend als ze eraf ging! ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2006, 14:19:35 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 17, 2006, 12:52:54 pm »
Ja zo doe ik het ook! Gewoon kantelen!  :)

Belonen doe je met iets wat hij heel lekker vind. En dat kan natuurlijk veranderen. Volgens mij kun je nu al beginnen met belonen. Zou niet weten waarom niet!  ???

Ik gebruik het commando OP voor zo wel op als afstappen. Want hij moet voor beide ergens opstappen :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: oktober 17, 2006, 14:21:01 pm »
Ik niet. Ik neem de hand als uitgangspunt en zeg dus als ze daar op moet: Stap op en als ze er af moet: stap af!! ;) Maar dat moet iedereen uiteraard zelf weten! :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: oktober 18, 2006, 00:18:59 am »
Ik gebruik ook stap op en nooit af, en wil Kaya niet dan draai ik mijn arm (of stok) naar achteren en niet naar voren want dan stapt hij makkelijker af. Belonen lukt bij Kaya ook niet met pitjes of iets dergelijks, hij pakt het niet eens, alhoewel hij fruit wel pakt, ik beloon eigenlijk alleen met mijn stem.

briandylan

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 18, 2006, 13:47:16 pm »
Om nog even op je vorige vraag terug te komen van de grote hoeveelheid voer, bij ons in het asiel gaat als wij teveel droogvoer voor konijnen hebben , het de vriezer in en er weer uit als het vorige op is. Misschien is het ook wel mogelijk met papegaaien voer? iemand hier ervaring mee vraag het ook nog wel even na op het werk. :CENS