Auteur Topic: Muffin ziek?  (gelezen 2876 keer)

Cosch

• Gast
Re: Muffin ziek?
« Reactie #15 Gepost op: september 27, 2006, 20:25:45 pm »
Zolang je hem niet met een lege krop laat slapen, is er geen probleem.

Dus eet hij op een dag niets, dan 's avonds een klein beetje van zijn oude voer geven. Niet zoveel dat hij zijn honger kan stillen, maar zo veel dat hij niet te erg verzwakt!

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: september 27, 2006, 20:46:50 pm »
Ja idd zoals Corina zegt, alleen savonds wat zaadjes.
Geef je het naast elkaar, nou dan zijn ze toch te eigenwijs om pellets te proberen hoor! :)
Welke pellets van Nutribird geef jij?
Ik heb de G14, maar ik kwam er later achter dat er ook kleinere parkietenpellets van Nutribird zijn. Zowel die als de G14 zijn geschikt voor aga's. Maar de G14 is wat groter en harder. Soms moeten ze echt leren die te verkruimelen.
Bij mijn tweede poging (de geslaagde) gaf ik de pellets (G14 dus) in alle soorten en maten (voor mijn gevoel dan he). Ik gaf een bakje gewone pellets, ik gaf een bakje pellets die door de staafmixer klein gemaakt was en ik gaf pellets in Roosvicee geweekt. Vooral dat laatste werkte. En dan savonds wat zaadjes, maar niet zoveel als vroeger.
Succes!

..ingrid..

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 27, 2006, 21:02:33 pm »
ik heb diverse pellets geprobeerd, maar ernie eet alleen bingo pellets.Die zijn denk ik net zo goed??
In een pellet zit volgens mij alles  ??? ???

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: september 27, 2006, 21:40:43 pm »
Nou dacht ik toch veel soorten pellets te kennen. Maar Bingo pellets? ???
Die van mij krijgen nu Ecobird en Nutribird. Eco omdat dat niet met verhiting en zo wordt gemaakt, maar daar zijn al hele topics over en Nutribird erbij omdat ik het handiger vind als je vogel minimaal 2 soorten pellets eet, voor het geval er eens wat gebeurd, dat ze dan wel wat anders eten. Ook dacht ik 2 soorten pellets en om de dag wat zaadjes erbij, dat ik dan altijd aan "the safe side" zit.
Ik zit me alleen af te vragen of ik nog wel eivoer moet geven, omdat in pellets alles zit.

jeske5

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 27, 2006, 22:26:05 pm »
ik geef B14.
normaal gesproken verdeel ik de zaadjes over twee bakjes (en dan nog vechten ze wie het eerst gaat eten  ::)). vandaag heb ik in een bakje zaadjes gedaan en in de andere pellets. ben toch een beetje geschrokken van vorige week, dus durfde niet zo goed alleen pellets te geven..
nou blijkt dus tot mijn grote verbazing dat Donut op zijn gemakje de pellets zit te eten  :o ik had juist verwacht dat Donut het moeilijkste zou zijn, die vindt alle nieuwe dingen eng, Muffin is echt een vreetzak en eet alles wat los en vast zit...zo zie je maar weer, ze zitten vol verassingen.  :)
ik hou het de komende dagen even in de gaten, of Muffin ook pellets gaat eten. zo niet, dan haal ik de zaadjes weg en dan geef ik ze idd alleen 's avonds een klein beetje.

jeske5

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 27, 2006, 22:44:43 pm »
ik heb trouwens nog een vraagje, hoeveel pellets moeten ze ongeveer hebben op een dag? heb daar totaal geen idee van. ik weet wel dat ik dat zelf even moet bekijken hoeveel ze eten op een dag, maar toch fjn als ik een beetje een indicatie heb.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: september 28, 2006, 09:44:19 am »
Geen idee, ik geef altijd wat en hebben ze het helemaal op geef ik een dag later iets meer, en hebben ze nog wat over dan geef ik wat minder.
Er zit verschil hier tussen elke aga, het ene koppel eet 1,5 schepje pellets en zou nog wel meer willen en het andere koppel heeft aan 1 schepje meer dan genoeg.  :)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 28, 2006, 09:59:47 am »
de bingo pellets heb ik van een vogelarts hier in den haag.Bijna alle grijze die hij behandeld zitten hierop.Ik kreeg proefmonsters mee diverse.Waaruit ernie dan kon kiezen.Harritson zat er ook bij maar hij ging voor de bingo ;D ;D.Je ziet m nu echt dat de veren mooier worden  :thumsup:

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 28, 2006, 10:09:48 am »
Bingo dus, das simpel :yahoo: