Auteur Topic: wat doen jullie tegen fruitvliegjes???  (gelezen 2420 keer)

Sanco

• Gast
wat doen jullie tegen fruitvliegjes???
« Gepost op: juli 06, 2006, 08:52:05 am »
Ondanks dat ik alles goed schoon hou hebben we het huis vol fruitvliegjes. Tony is er bang voor  :) Ze zitten ook bij hem in de kooi als hij zijn fruit krijgt. Wat kan ik daar tegen doen, zonder te hoeven spuiten met verdelgingsmiddelen enzo??

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: wat doen jullie tegen fruitvliegjes???
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2006, 08:58:43 am »
 ;D

wij proberen ze juist te krijgen voor de nachtegalen. Hebben al een banaan in stro in de voliere gehangen in de hoop dat ze daar op af komen

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2006, 09:06:41 am »
;D

wij proberen ze juist te krijgen voor de nachtegalen. Hebben al een banaan in stro in de voliere gehangen in de hoop dat ze daar op af komen

Nou dat moet dan zeker wel lukken! Als ik de prullenbak open doe komt er een kudde op hol geslagen vliegjes uitgevlogen. Gatver!
Terwijl ik al het fruitafval apart verpak en weggooi..  ::)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2006, 09:14:15 am »
Gelukkig heb ik er nog geen last van!

Maar heb het ook wel es gehad en nadat ik de kooi goed schoon had gemaakt waren ze weer weg!
Want het fruit word hier alle kanten op gesmeten en zit dan lekker in de randje enzo!

Coco gaat altijd achter de vliegen aan. Dat gaat zo lomp, dat je de vliegen bijna zie denken: pak me dan als je kan.
Duidelijk geen jager!  ;D  ;D  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2006, 09:26:44 am »
Gelukkig heb ik er nog geen last van!

Maar heb het ook wel es gehad en nadat ik de kooi goed schoon had gemaakt waren ze weer weg!
Want het fruit word hier alle kanten op gesmeten en zit dan lekker in de randje enzo!

Coco gaat altijd achter de vliegen aan. Dat gaat zo lomp, dat je de vliegen bijna zie denken: pak me dan als je kan.
Duidelijk geen jager!  ;D  ;D  ;D

Ja ik ga vanavond maar weer een grote schoonmaakbeurt houden. Hopelijk helpt het iets! Tony is echt een held op sokken hoor. Soms als hij op zijn kooi zit bukt ie ineens met zijn vleugels wijd, koppie schuin, en dan zie ik gewoon een fruitvliegje op een meter afstand vliegen. Hij ziet ze dan gewoon en wil het liefst keihard wegrennen. Mietje!  ;D

waldy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2006, 10:08:33 am »
wij hadden er hier ook erg veel last van in de schuur bij de broedkooien :CENS en wij maar denken wat we er tegen konden doen nou wij zijn er bijna van verlost hoor  :thumsup: we hebben een oudewetse stroophanger in de schuur op gehangen  :thumsup: en dat helpt hier goed zeg in een mum vantijd zaten er heel wat vliegjes aan zeg .  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2006, 10:12:33 am »
wij hadden er hier ook erg veel last van in de schuur bij de broedkooien :CENS en wij maar denken wat we er tegen konden doen nou wij zijn er bijna van verlost hoor  :thumsup: we hebben een oudewetse stroophanger in de schuur op gehangen  :thumsup: en dat helpt hier goed zeg in een mum vantijd zaten er heel wat vliegjes aan zeg .  ;D

Ja dat is natuurlijk ook een optie! Dan hang ik hem gewoon boven de prullenbak. Ga ik vanavond gelijk kopen!

Pascalle

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2006, 10:13:06 am »
Ja vervelende dingen he!
Wij hebben er ook af en toe last van.....

Wat ik wel ooit gehoord heb om gewone vliegen mee weg te houden is, boterhammenzakjes gevuld met water op te hangen.
Of het echt werkt weet ik niet, maar het is het proberen waard.

Groetjes
Pascalle

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2006, 10:16:14 am »
Ja vervelende dingen he!
Wij hebben er ook af en toe last van.....

Wat ik wel ooit gehoord heb om gewone vliegen mee weg te houden is, boterhammenzakjes gevuld met water op te hangen.

Groetjes
Pascalle

Haha ik weet niet of ik daar echt blij van word. Wij hebben een vloer die niet nat mag worden want dan krijg je vlekken. ::) Stel dat er per ongeluk 1 naar beneden stort!  :) Ik denk dat ik het maar bij de vliegenstrip houd!

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2006, 10:42:58 am »
Ik moet zeggen dat ik hier vorig jaar ook veel last van had.
Nu heb ik die vervelende vliegjes nog niet gezien, even afkloppen.
Ik leg altijd elk stukje aangebroken fruit verpakt in folie in de koelkast, ook fruit dat een beetje rijp is, want daar komen ze op af.
Voor de rest ramen dicht (ook voor die stinkmuggen en vliegen) en een hordeur of vliegengordijn :thumsup:

Gr
Ineke

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2006, 14:42:41 pm »

Groetjes
Pascalle

;D
Dat heeft mijn vader vorig jaar geprobeerd, maar ik heb echt geen idee of het hielp.
Er waren nog steeds veel vliegen, maar misschien waren het er wel veel meer geweest zonder die zakjes  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2006, 15:51:05 pm »
Ohhh ik baal.
Ik ben er zo zorgvuldig mee omgegaan. En proberen te voorkomen dat ik ze ook krijg.
Maar helaas.

Vandaag zag ik ze voor het eerst. Ik baal echt!  :angry:

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2006, 08:58:05 am »
Wij hebben er iets op gevonden. Het is een tennisracket maar dan met ijzeren tralies zeg maar, en als je op een knopje drukt dat komt er stroom op. Ik ga dus minstens 6x per dag al tennissend door het huis, en geen fruitvlieg die dat overleeft hoor!  :)

Ook handig voor muggen trouwens..

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2006, 09:04:39 am »
Ze zijn ondertussen zo goed als weg! Het kwam bij de prullenbak vandaan. Dus ik heb de prullenbak voorzichtig buiten gezet! En helemaal uit geboent!

Nu met dit warme weer moet de zak blijkbaar nog eerder weg, dan ik dacht!  ::)

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2006, 09:06:38 am »
Ze zijn ondertussen zo goed als weg! Het kwam bij de prullenbak vandaan. Dus ik heb de prullenbak voorzichtig buiten gezet! En helemaal uit geboent!

Nu met dit warme weer moet de zak blijkbaar nog eerder weg, dan ik dacht!  ::)

Gr Corina

Zo makkelijk kan het natuurlijk ook..  ;D