Auteur Topic: In de pootjes bijten  (gelezen 1498 keer)

CT

• Gast
In de pootjes bijten
« Gepost op: september 22, 2006, 18:39:39 pm »
hallo allen,
Onna en Tabo maken heel veel ruzie, wie wat is weet ik niet, Tabo bijt Onna regelmatig in de pootjes en ik ben bang dat er hier ongelukjes van komen. Ze kroelen ook niet meer  zo vaak als vroeger. Is er hier een goede ziel uit Belgenland die me zou kunnen helpen om te komen kijken wie wat is?
alvast groetjes
Dinnie

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2008, 10:53:07 am door Cosch »

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: help !!!!!
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2006, 20:29:58 pm »
Ik woon een stuk noorderlijker. Maar zie je ook bloed? Kunnen ze allebei nog wel rustig eten? Anders gewoom uit laten vechten. ;)

CT

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2006, 20:38:24 pm »
Nee geen bloed,
van zodra ik dat zie dan zet ik hen appart hoor
het zit zo dat Tabo  van alles en nog wat in het hokje sleurt, als Onna iets neemt is het zowiezo vechten
Onna moet steeds het onderspit delven. Tabo bijt altijd naar de pootjes. Dan zit Onna zo zielig en ineen met het bewuste pootje opgetrokken. Tabo laat Onna dan wel met rust

charon

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2006, 22:30:34 pm »
 :CENS

ik kan natuurlijk niet van hier je huiskamer inkijken ,maar ik heb het vermoeden dat je 2 lady's hebt die aan het knokken zijn

hoe oud zijn ze ongeveer?

CT

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2006, 09:51:13 am »
hallo Charon,
Deze twee zijn nog te klein hoor, ze zijn nog geen jaar, zijn er van ongeveer maart - april. Soms kroelen ze elkaar nog wel. Ik heb gevoeld aan het bekken en ik voel echter geen verschil, ik heb ook een zwaar vermoeden dat het lady's zijn.
Dinnnie

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2006, 11:04:37 am »
Als je 2 collies hebt, kun je het wel aan het gedrag zien, de collie popjes stoppen hun staart vol met nestmateriaal, de collie mannetjes doen dit nooit.

Zorg er in ieder geval voor dat je een reservekooi in huis hebt, want als je echt 2 popjes hebt die het niet met elkaar kunnen vinden, berg je dan maar. Dan moeten ze apart, anders kunnen ze zo ongelofelijk gaan vechten dat er misschien 1 is die het niet overleefd.

CT

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 23, 2006, 14:10:34 pm »
hoi Jannina,

nee het zijn twee personata's. Doen deze dat ook ????

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: september 23, 2006, 17:25:16 pm »
Nee. Aan personata's kan je ook aan gedrag niet zien wat het geslacht is en daar heb ik nog geen uitzonderingen op gehoord.
Maar als ze nu een paar maanden worden, zijn ze volwassen aan het worden en misschien vraagt dat om een hernieuwde rangorde? Dan zal het een paar dagen tot een paar weekjes duren.
De felle strijd tussen 2 popjes die elkaar niet moeten heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Succes! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2006, 17:56:10 pm »
Grijp alleen in als er bloed vloeit, verder niet, want dan zijn ze inderdaad de rangorde aan het uitvechten.
Wanneer er bloed vloeit is het beter om ze uit elkaar te halen.