As woensdag ga ik een grijze roodstaart bezoeken van 10 jaar oud.

Ik wil gaan kijken of het klikt tussen ons, klikt het dan heeft hij/zij een neiuw baasje in mij gevonden

klikt het niet, dan gun ik hem een betere klik met een andere gegadigde

Maar ik heb jullie ervaring en hulp even nodig. Even wat info over de vogel.
Hij is dus 10 jaar en ziet er ontzettend goed uit prachtig in de veren. Geen pluk verleden geen bijterd en geen schreewerd. Hij heeft altijd bij een oudere dame gewoond ze kan de verzorging niet meer (alleen) aan, het hele verhaal is betrouwbaar ik heb foto's gezien, over en weer gemaild en gebeld met een familielid van de dame. Ze zoeken niet naar geld maar naar een geschikt gezin. De vogel praat en speelt en zit dus goed in zijn velletje. En hij zou ook niet eenkennig zijn daar de familie regelmatig de gaai komt sproeien en controleren ed.
Alleen stapt hij alleen op op een stok, wat hij doet als je hem een arm/hand voorhoudt om op te stappen weet ik nog niet maar heb ik per mail wel gevraagd. Is dit een dilemma voor iemand als ik die nog nooit een gaai heeft gehad? Want mijn bedoeling is dat hij een vrij en modern leventje bij ons gaat krijgen. Kan een gaai van 10 dit "nog" makkelijk leren door een praktijk-onervaren iemand dan ik (wat grote gaaien betreft). Of verwachten jullie dat ik nu problemen ga krijgen door deze vogel op te nemen nadat hij 10 jaar een rustig bestaan heeft gehad. Hij komt hier wel in een drukker gezin: 2 kinderen (11 en 9) en een hond.
Kortom graag jullie mening!
En hoe ga ik het de eerste dagen aanpakken...ik denk zelf dat hij de eerste dagen hoofdzakelijk rust nodig heeft maar ik wil ook niet te erg op afstand blijven. Hoe win ik zijn vertrouwen of maak ik me te veel zorgen en zit ik me te veel vragen in mijn hoofd te halen...

tja ik wil gewoon dat het goed gaat en hem het beste geven wat nodig is zodat hij hier snel went....