Auteur Topic: Ik ga een grijze roodstaart bezoeken!!!  (gelezen 11195 keer)

Cosch

• Gast
Re: Ik ga een grijze roodstaart bezoeken!!!
« Reactie #15 Gepost op: september 25, 2006, 18:36:32 pm »
Ik heb bij Kaya niet gemerkt dat hij daar 'moeite' mee had. Had ik wel verwacht omdat ik Coco natuurlijk ook wel es roep (en kaya heette eerst Coco). Hij luisterde al vrij snel als ik Kaya riep.

Ik zou het gewoon doen! Een andere naam geven!

Je zult zien dat hij helemaal zal veranderen als hij op pellets zit. MNeer energie enzo. Dus de kans dat hij gaat fldderen of vliegen word ook groter natuurlijk. Kaya zou ook nooit fladderen volgens zijn vorige eigenaren  ::) Nou de kranten vliegen soms door de kamer omdat hij aan het droogvliegen is!  :)

Leuk voor je!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: september 25, 2006, 18:45:14 pm »
Droogvliegen zou hij ook doen. Maar echt vliegen niet ik heb geen idee waarom want hij heeft goede lange slagpennen, waarschijnlijk door de voeding dus.

Ik heb de naam Xaja (Ksaja) al heel lang in gedachte maar we stotteren vaak over de Ks heen...het zou kunnen als jij het goed vindt  :-[  dat het dan Kaja wordt, schrijf het net iets je anders maar je spreekt het het zelfde uit..... mocht je daar niet zo happy mee zijn zeg het dan maar gewoon dan zoeken we nog even verder of dan wordt het gewoon Xaja. Ik heb namelijk ooit op een cavia forum meegemaakt dat men het niet leuk vondt als er dezelfde namen werden gebruikt....lastig natuurlijk als je dat nou net een leuke naam vindt voor je huisdier.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: september 25, 2006, 18:47:40 pm »
Eh... er zijn hier wel 10 Coco's geloof ik... cheesy3

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: september 25, 2006, 19:27:44 pm »
hoi dianne

goed van je omdat oudje (puberke) een tweede kans te geven,met heel veel geduld en vriendschap gaat dat zeker lukken
en persoonlijk ,mag ik zeggen dat Tosca eigenlijk wel een toffe naam is,maja goesting = keuze hé  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 25, 2006, 19:57:37 pm »
Neeeeeee joh, dat vind ik helemaal niet erg!
Ik vind kaya of kaja een erg mooie naam. Ga vooral je gang!  :thumsup: Aardig dat je het vraagt!  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: september 25, 2006, 20:41:43 pm »
Tja mijn man en kinderen willen niet mee in die naam Kaja... Mijn man gaat liever voor een naam als Jannes, Bert en ga zo maar door, maar ik wil geen naam wat staat voor mannelijk of vrouwelijk omdat we niet weten of het een mannetje of vrouwtje is. Mijn kinderen kiezen weer voor een naam als Joshi of Pluk.....dat wordt nog moeilijk!

Ik zal hier de namenlijst eens gaan raadplegen!

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 25, 2006, 21:11:37 pm »
Dus zij vinden kaya niet mooi?  :angry:  :angry:   cheesy2

De namenlijst is groot genoeg. Succes!  :S

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: september 25, 2006, 21:15:54 pm »
Tjee ik zie door de bomen het bos niet meer...wat een lange lijst  :S dan toch maar Tosca  :CENS nee te vrouwelijk.
Uiteindelijk beslis ik want het is mijn gaai...  :P

Kaja is voor mij keuze 1. Mijn man zegt nu Rosco en de kinderen zeggen Joshi of Pluk.....  :seestars:

russelltje

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 25, 2006, 21:17:31 pm »
jannes? dat getuigt niet echt van smaak.  cheesy2
Of stuit ik nu veel mensen tegen de borst?  ;D

Kaya is leuk hoor!!!  coolthumb

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: september 25, 2006, 21:25:55 pm »
jannes? dat getuigt niet echt van smaak.  cheesy2
Of stuit ik nu veel mensen tegen de borst?  ;D

Kaya is leuk hoor!!!  coolthumb

Ja erg he en dat is dan mijn man.  ;D Nee hij ziet graag een komische naam en vindt bij een gaai zoiets als proffesor, Mus, Jannes, Gerrit en ga zo maar door wel zitten. Ik wil juist een aparte naam geven die makkelijk uit te spreken is. Ik vindt het voor de gaai zo "respectloos"als ik hem Jannes of Gerrit zou noemen net of ik hem niet serieus neem. Niet dat de vogel dat begrijpt maar ik zou er moeite mee hebben die naam te geven en noemen.

Nee zolang ze geen betere verzinnen blijf ik Kaja aanhouden!  :)

giggles

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 25, 2006, 21:41:16 pm »
Grijze roodstaarten zijn echt geweldige beesten. Die van mij is altijd druk in de weer en verveelt zich geen moment. Echt prachtig om te zien, ik kan er echt uren naar kijken.
Toen wij onze grijze net opgehaald hadden had ik ook moeite met slapen en zo. Ik ben echt een bezorgt moedertje wat dat betreft. Klom ik weer uit bed om aan de trap te gaan luisteren of alles wel goed gaat en zo. Me vriendin verklaart me af en toe helemaal voor gek.  shootme

Als je je goed hebt verdiept in het omgaan met papegaaien en je hebt er een paar boeken over gelezen en je checkt regelmatig het internet ben je goed voorbereidt, maar toch zal je je regelmatig afvragen of je het wel goed doet hoor. In mijn ogen is dit normaal en het betekent alleen maar dat je het beste voor hebt met je gaai.
Als ik jou was, gewoon doen en er helemaal voor gaan  :thumsup:

Ik vind Tosca ook wel een leuke naam en het is helemaal leuk dat ie zijn eigen naam kan zeggen toch???
Kaja vind ik ook leuk. Beter als Jannes in ieder geval, maar ja smaken verschillen hè  ;)

Groeten Jarno

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: september 25, 2006, 21:49:26 pm »
Opzich inderdaad hartsikke leuk dat hij zijn naam zegt, en ik denk ook wel dat hij zal begrijpen dat die naam bij hem hoort. Maar hij zegt de namen van alle familie-leden... dat zal voor ons vreemd zijn in het begin denk ik  :)  Ik neem eigenlijk aan dat hij dan op een gegeven moment wel zijn nieuwe naam zal gaan zeggen want hij pikt nog steeds woorden van bv de tv op...tja ik wil hem ook niet in een identiteitscrisis brengen omdat hij ook al uit zijn omgeving wordt geplukt en dan ook nog eens aan een nieuwe naam moet gaan wennen. Als jullie er anders over denken dan Cosh dan hoor ik het graag. Dan zal de naam misschien aangepast worden in Tosco,Tasca of Tasco iets in die richting...moeilijk hoor. Iemand een idee?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: september 25, 2006, 21:54:04 pm »
Trouwens ik heb hier ooit eens een opsomming gezien (dacht ik) wat aan kon geven of je met een vrouwelijk grijsje of mannelijk grijsje te maken had.... Vrouwelijk: licht van kleur en iets met de ogen? zoiets? Weet iemand waar ik dat kan vinden? Ik zal hem in de toekomst als hij gewend is zeker een keer laten bekijken bij een vogelarts en laten sexen want het is toch zeker leuk om te weten wat "het" is.

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 25, 2006, 21:59:30 pm »
vrouwtjes hebben een wat rondere kop als de mannetjes en zijn idd lichter van kleur, maar dan nog blijft het moeilijk om te zeggen hoor...
Ik kan het niet in ieder geval  :P

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: september 26, 2006, 10:50:57 am »
Zojuist een fijn en lang gesprek gevoerd met Dokter Hedwig van der Horst, wat een schat van een vrouw! Ze heeft me op allerlei zaken gewezen waar ik op moet letten. Ik zal het hier ook even opsommen want dit soort info is nooit verkeerd om te weten als je een wat "oudere" papegaai gaat bekijken.

*Het gedrag is wat moeilijk in te schatten bij een grijze roodstaart die je voor het eerst ziet, maar als hij zenuwachtig wordt en in de tralies gaat zitten bijten zou je te maken kunnen hebben met een blinde papegaai.
*De ontlasting moet vast (en groen? o,jee  :-[ ) zijn met een wit toefje.
*De neusgaatjes moeten mooi schoon en vrij zijn.
*De "billetjes" moeten schoon zijn.
*Hijgen is geen goed teken
*En meteen bij binnekomst (van ons) gaan schreeuwen is ook niet zo'n best teken.

Een vogel wat ouder is dan 5 heeft weinig kans (maar geen 100% zekerheid) om nog ziek te worden van PBFD. Ik ga bij haar wel de test  laten uitvoeren en hou de vogels in huis zeker tot de uitslag apart. Maar ze zei dat ik me daar niet echt meer bang voor hoefde te maken.
Ongeloofelijk ook wat voor een prijs verschil in testen zeg! Ik had geinfomeerd bij een arts in Nijmegen deze vroeg per vogel tussen de 112,50 en 132,50 voor een test en onderzoek. Hedwig vraagt 32,50 voor een test!!! Hedwig stuurt uitsluitend de test op naar Engeland en in Nijmegen sturen ze de test op naar Duitsland.

Ik ben er nu in ieder geval helemaal klaar voor nog 1 nachtje slapen..... :yahoo: