Auteur Topic: Nooit meer!!  (gelezen 14895 keer)

Cosch

• Gast
Re: Nooit meer!!
« Reactie #45 Gepost op: september 26, 2006, 11:32:44 am »
ik blijf het vreemd vinden, ik wiek nu al zo lang en zoveel aga's, maar gelukkig word het hier geen bloederige knippartij en ik mag toch aannemen dat mijn vogels ook wel eens ruien enzo. ???
Hoe kan het dan zo fout gaan?

Als ze veel te kort geknipt worden. In de schacht onder de 'haren' dan gaat het toch bloeden? Want tot daar 'groeit' die veer toch? Tenminste zo heb ik het altijd begrepen.
Daarom mag je niet te kort knippen omdat je dan in die kale schacht knip!  :CENS En is onder de dekveren een prima richlijn!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: september 26, 2006, 11:36:42 am »

Het gaat enkel bloeden bij niet volgroeide pennen, misschien de vogel te jong?? pennen nog niet volgroeid of vogel in de rui??
Als pen blijft bloeden is het beste deze er uit te trekken, het bloeden zal dan stoppen.

Ja, dat dacht ik ook, Corina, maar dan snap ik dit niet...of het hele verhaal niet meer  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: september 26, 2006, 11:42:50 am »
nee ik kom er ook niet uit!  :CENS

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: september 26, 2006, 11:59:15 am »
Ik heb begrepen dat als een veer aan het groeien is, hij ook kan gaan bloeden.
Dus als je checkt en je ziet een klein veertje onder de dekveren vandaan komen, dat je beter kan wachten totdat dat veertje volgroeid is.
Of snap ik het ook niet?

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: september 26, 2006, 12:06:00 pm »
Dat is zo wie zo beter, omdat je anders ook aan het knippen blijft. En ik heb bij Coco ook regelmatig een net doorgroeiende veer geknipt. Maar dan weer: 1 cm onder de dekveren. Dus eigenlijk in het puntje van de veer. Hij heeft nog nooit gebloed aan zijn vleugel!  :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #50 Gepost op: september 26, 2006, 12:06:27 pm »
Maar dat zou dus betekenen dat er altijd veren groeien en dat je eigelijk altijd verkeerd kan knippen?

Als ik knip en ik spreid de vleugel, zie ik zulke dingen niet op de plaats waar ik wil knippen zeg maar.
Wel erboven, maar dat zit zo hoog, daar knip je niet.

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: september 26, 2006, 12:08:59 pm »
Als je die veilige lijn aanhoud kom je volgens mij nooit in het groei/bloed gedeelte! Of de veer nou groeit of al uitgegroeid is!  :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #52 Gepost op: september 26, 2006, 12:09:56 pm »
Ja dat was mijn idee ook.  ???

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: september 26, 2006, 12:55:54 pm »
Wat dus alleen maar weer duidelijk maakt wat een  :-X die man is die mij vogels zo toegetakeld heeft.
Vertrouwen in dat dierenziekenhuis is wat mij betreft weg.

Jarie

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: september 26, 2006, 13:43:44 pm »
helemaal mee eens!

miekje

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: september 26, 2006, 19:20:18 pm »
Heb je al contact met de arts, waar je bent geweest, gehad?

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: september 26, 2006, 19:39:27 pm »
Ik zou vandaag of morgen teruggebeld worden.
Zo niet, ga ik gewoon langs

giggles

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: september 26, 2006, 21:29:23 pm »
Gelukkig dat het goed gaat met de vogeltjes  :thumsup:
En een gesprek aan gaan... Ik hoop voor je dat het wat uithaalt, maar misschien krijg je ook wel een reactie als: Dan kom je hier toch niet meer...
Sommige mensen zijn zo onzinnig in hun reacties wat dat betreft, maar ik hoop dat het bij deze arts niet zo is...

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: september 26, 2006, 22:40:15 pm »
Gelukkig dat het goed gaat met de vogeltjes  :thumsup:
En een gesprek aan gaan... Ik hoop voor je dat het wat uithaalt, maar misschien krijg je ook wel een reactie als: Dan kom je hier toch niet meer...
Sommige mensen zijn zo onzinnig in hun reacties wat dat betreft, maar ik hoop dat het bij deze arts niet zo is...

Luister, ik ben 184 lang, weeg 103 kilogram, en dit is GEEN vet, heb een kale kop en een duidelijke stem.
Laten wij nou niet op zo een reactie hopen  rip
Nee hoor, onzin natuurlijk, (die RIP-symbool, de rest niet) ik wil graag mijn verhaal kwijt en ik ken mijzelf goed genoeg te weten dat ze best even naar mij luisteren.
Ik verwacht alleen een: "Sorry, ik had dit anders moeten aanpakken. Wat kan ik doen om het goed te maken." Meer niet cheesy2

Hoe dan ook, alle specifiaties hielpen mij niet toen ik maandag, na 9 minuten met 2 bloedende vogels de voordeur uitliep bij het dierenziekenhuis! Wat verbazing en schrik met je kunnen doen?!
Ben inmiddels helemaal wakker

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #59 Gepost op: september 26, 2006, 22:46:03 pm »
Ben inmiddels helemaal wakker

ik merkte het al aan je gerits  :)