Heb zojuist een mailtje gekregen :
Als ik het goed heb, dan heb je gisteren 2x gereageerd. Jammergenoeg kon ik jou gisteren niet beantwoorden.
Even wat historiek vermelden betreffende deze vogel:
Ik woon in een landelijke omgeving. In mijn jeugdjaren heb ik steeds een volière met vogels gehad. Ongeveer 10 jaar geleden vloog deze papegaai op een dag in september vrij rond in de buurt.
3 maand bleef hij in de buurt rondhangen. Er was voldoende eten te vinden op de akkers. Toen werd het winter, er was geen eten meer dus begon deze papegaai te knabbelen aan de mastiek (oliehoudend) rond de vensters van de oude huisjes in de buurt. Om hem van de dood te behoeden, heb ik hem toen gevangen. Mijn plan was om een volière te bouwen maar ja, mijn partner houdt niet van vogels. Dus geen volière, wel een kooi in de keuken. Slechts een paar maand in de keuken. Het eten vloog teveel in het rond. Dus verhuisde de kooi met vogel naar de garage. Bij mooi weer wordt de kooi buiten opgehangen. Het verzorgen van de vogel gebeurt enkel door mij. We hebben hem "Coco" genoemd. Geslacht is mij onbekend.
Door wijzigingen in mijn job en mijn aktiviteiten als bestuurslid in een ponyclub verlies ik deze vogel een beetje uit het oog waardoor het soms gebeurt dat hij een dagje zonder eten zit. Graag zou ik hem een betere thuis bezorgen. Deze vogel nog handtam maken lijkt me niet meer haalbaar. Wel reageert hij op zijn naam en fluittonen.
Ik heb reeds enkele reakties gekregen op het zoekertje. Wat wil je, er is een zoekertje geplaats voor eenzelfde vogel maar wel handtam (230€). Prijsverschil is nogal groot tov. mijn zoekertje. Er is zelfs nog een kooi bij.
Dus... twijfel niet te lang.
Groeten, Dirk.
Heb ook naar Eddy mijn man gebeld en hij ziet het zitten.
dus gaan we ervoor of niet

?
Dinnie