Zoals inmiddels bij sommige bekend ben ik nu in het bezit van een grijze roodstaart van 10 jaar jong.
Kaya krijgt kwalitatief niet zo'n beste voeding, het zit veel te vol met zonnebloempitten en er zitten zelfs pinda's in (die vis ik er dus uit). Fruit kreeg hij wel dagenlijks aangeboden.
Ik wil zo snel mogenlijk andere voeding voor hem gaan halen en het liefst stap ik over op pellets. Verder heeft hij volgens mij nog nooit grit of maagkiezel gehad en op de bodem liggen beukensnippers dus kreeg hij ook geen schelpenzand waar eventueel nog wat uit te vissen viel.
Overigens wil ik die bodem bedekking wel blijven gebruiken. Zou hij nog maagkiezel gaan gebruiken? En is dit nodig? Ik kan via de dierenwinkel prettybird bestellen maar ik kan als ik een stukje verder rij bij een handelaar aan nutribird pellets komen, welke is het beste? Want van prettybird heb ik nog niet zoveel gehoord. Hedwig van der Horst adviseerde Senic of nutribird.
Wat raden jullie aan, de zak met voer meteen weg doen en andere zaden kopen? Of dit eerst mengen (nieuw en oud)? Meteen morgen beginnen met pellets of wachten tot hij gewend is? Verder heb ik hem bij aankomst wel meteen een kalkblok gegeven. Kunnen jullie mij op de rit zetten?