Auteur Topic: Graag jullie mening over de voeding.  (gelezen 12739 keer)

Cosch

• Gast
Re: Graag jullie mening over de voeding.
« Reactie #45 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:48:46 am »
Mijn bedoeling uiteindelijk als hij de pellets goed eet (en daar begint het nu echt op te lijken :thumsup: ) is dat hij 's morgens pellets (nutri bird) krijgt (ik begrijp dus zo'n 20 brokjes? )

Nee die 20 brokjes gaat over de Harrisons. Ze moeten meer van de Nutribird hebben.

Al je het fruit blijft aanbieden zal hij er uiteindelijk wel van gaan eten. Het is natuurlijk nieuw en eng.
En grijsjes willen dat dan niet meteen eten. ::)
Maar de aanhouder wint.

Mijn Kaya zou ook helemaal geen fruit lusten. Dat werd er gezegd. Nou ik ben het gewoon blijven aanbieden, en uiteindelijk lustte hij het best. Nu is 's avonds is wel mooi het fruit bakje leeg.
dus eigenwijzer zijn dan je gaai, blijft nog steeds het motto ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:56:43 am »
Oke maar misschien is het beter nu niet te veel groente en fruit te geven ivm met overzetten op pellets? Zeker wat fruit betreft dan want dat eet hij redelijk goed.

Cosch

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: oktober 25, 2006, 11:09:11 am »
Ik zou hem idd nu even flink van de pellets laten eten en nog weinig erbij geven. En zodra hij er aan gewend is over een paar weken ofzo, kun je rustig meer dingen erbij geven. Ik ban namelijk bang dat hij anders gaat leven op die extraatjes. En de pellets alsnog niet wil eten.

Je kunt natuurlijk wel een stukje appel erbij geven enzo, maar niet een heel bakje vol fruit!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #48 Gepost op: oktober 25, 2006, 19:53:34 pm »
groente is ook wel ff wennen,hier is favoriet ,princesseboontjes ,sla tomaat wortel,kool gaat er ook wel goed in

maar zoals corina al zei,blijven aanbieden ,en ééns ........... lusten ze het toch

Africangrey

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: oktober 27, 2006, 00:09:27 am »
Ja dat is echt zo hoor. :thumsup:
Soms duurt het weleens een half jaar voordat ze iets proberen, de fijnproevers :)
Ik heb hier vanaf dat Jamie 3 maanden was iedere dag tomaat (dat is zo gezond) aangeboden, maar hij vertikte het.
En wat denk je deze week voor t eerst at hij tomaat en ook spinazie :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #50 Gepost op: oktober 27, 2006, 00:37:04 am »
Ja dat is echt zo hoor. :thumsup:
Soms duurt het weleens een half jaar voordat ze iets proberen, de fijnproevers :)
Ik heb hier vanaf dat Jamie 3 maanden was iedere dag tomaat (dat is zo gezond) aangeboden, maar hij vertikte het.
En wat denk je deze week voor t eerst at hij tomaat en ook spinazie :thumsup:

Met recht zijn het allemaal eigewijze grijze!  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #51 Gepost op: november 08, 2006, 15:20:25 pm »
Iemand ooit gehoord of "gevoerd"met vitakraft coctail frutti en of vitakraft african? Vooral de laatste zou erg goed zijn, specifieker op de voedingsbehoefte van africaanse gaaien? Er zitten meer zaden en vruchten in die gaaien in africa ook vinden? En weet iemand toevallig waar het verkocht wordt bv faunaland op pet's place?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #52 Gepost op: november 08, 2006, 15:22:36 pm »
hier in belgie word vitakraft veel verkocht ,maar daar ben jij niets mee hé

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #53 Gepost op: november 08, 2006, 15:30:21 pm »
hier in belgie word vitakraft veel verkocht ,maar daar ben jij niets mee hé
Haha ik kan er een dagje van maken  :)
Ik heb net gebeld naar Faunaland hier in de buurt ze verkopen het niet maar verkopen wel spul van Vitakraft ze belt me terug over wanneer er weer besteld gaat worden bij die firma en dan bestellen ze beide zakjes mee. Ik wil het in ieder geval wel naast de pellets er bij gaan geven om te proberen, het verhaal klonk zo goed wat ik gelezen heb op een ander forum, en dan ben ik meteen weer zo van HEBBEN!!  :yahoo:  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: november 08, 2006, 16:01:36 pm »
Iemand ooit gehoord of "gevoerd"met vitakraft coctail frutti en of vitakraft african? Vooral de laatste zou erg goed zijn, specifieker op de voedingsbehoefte van africaanse gaaien? Er zitten meer zaden en vruchten in die gaaien in africa ook vinden? En weet iemand toevallig waar het verkocht wordt bv faunaland op pet's place?
Dat wordt in vrij veel grote dierenwinkels verkocht...dus je vindt het vast ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #55 Gepost op: november 09, 2006, 13:33:56 pm »
Ik vondt net deze site, erg infomatief dus bij deze de link: http://www.papegaaienhulp.nl/H/Alshuisdier/frameVoeding.htm

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #56 Gepost op: november 09, 2006, 14:54:47 pm »
thx dianne, kheb het al gelezen  :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #57 Gepost op: november 09, 2006, 16:07:56 pm »
Ja en toch de aardappels koken, alleen staat er niets bij over boontjes jammer want ik heb begrepen dat als je die geeft dat ze ook gekookt moeten zijn.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #58 Gepost op: november 09, 2006, 17:07:10 pm »
boontjes mag je geven,doch niet te veel omdat er een stof zou inzitten die niet goed is in teveel
wacht ik zoek het ff op

Peulvruchten
Bij het kiemen van peulvruchten moet men erom denken dat deze veel fytinezuur bevatten. Fytinezuur is een stof die zich bindt met mineralen en sporenelementen zoals calcium, zink en ijzer. Teveel fytinezuur zorgt dus voor een kalkgebrek en men moet dus oppassen met gekiemde peulvruchten zoals erwten en bonen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #59 Gepost op: november 09, 2006, 17:22:46 pm »
boontjes mag je geven,doch niet te veel omdat er een stof zou inzitten die niet goed is in teveel
wacht ik zoek het ff op

Peulvruchten
Bij het kiemen van peulvruchten moet men erom denken dat deze veel fytinezuur bevatten. Fytinezuur is een stof die zich bindt met mineralen en sporenelementen zoals calcium, zink en ijzer. Teveel fytinezuur zorgt dus voor een kalkgebrek en men moet dus oppassen met gekiemde peulvruchten zoals erwten en bonen.

Het ging mij er om of de boontjes gekookt moesten worden maar dat had ik ook niet duidelijk aan gegeven. Heb dat namelijk wel eens ooit gelzen dat je bonen en aardappels alleen gekookt mocht geven. Maar die discussie hebben we hier al eens gehad  ;)