Auteur Topic: Kweekseizoen 2007 Bozzee  (gelezen 7481 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kweekseizoen 2007 Bozzee
« Reactie #15 Gepost op: oktober 04, 2006, 20:55:31 pm »
 :thumsup:

Bozzee

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 05, 2006, 19:34:49 pm »
 WTF  ;D Hahaha, Koppel 1 Vandaag weer een ei gelegd, ik heb ze het blok even uit gestuurd, en wat denk je beide een dik achterwerk  cheesy2. Blijken dus toch 2 poppen te zijn.

shootme Kijk ik bij koppel 5 Wat denk je, vandaag 2 eitjes  cheesy2. Zijn dus ook 2 popjes.

Daar gaat mijn kweek.  ;D

Bij de fischerie's had ik er al 2 mannen bij op gehaald omdat ik dacht dat ik 3 poppen en 1 man had, nu is juist die man ook een pop. Een man voor de fischerie's heb ik dus niet meer over. Voor deze 2 dames is de kweek voor dit jaar dus al ten einde. Of er moet een collega-kweker bij de vereniging 1 of 2 broedrijpe mannen over hebben, maar daar ga ik niet van uit.
Bij de personatus heb ik er zelf nog een aantal zitten, en ik heb nog een stel gereserveerd. Deze zijn overjarig maar die gaan eerst nog naar de tt. daarna kan ik er 2 uitzoeken. Hier is ook nog niet mee gekweekt dus hij wist niet of het mannen of poppen zijn.
Misschien dat ik de man uit koppel 3 gebruik om te koppelen aan 1 van de 2 dames uit koppel 1. Dit was in eerste instantie mijn bedoeling maar toen klikte het niet, waardoor ik vermoede dat het toch een man zou zijn. Deze man heeft zich vorig jaar bewezen. Misschien dat het nu wel lukt en anders met de andere pop.

Ik moest wel lachen, maar ik ben er niet blij mee  :angry:
Gr.Edwin.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: oktober 05, 2006, 21:41:59 pm »
Uhm met popjes gaat het niet werken denk ik  cheesy2 cheesy2 cheesy2

Maar dat je er niet blij mee bent begrijp ik wel!

Bozzee

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 05, 2006, 22:23:44 pm »
Ach ja, je kunt niet alles hebben hé. Nu weet ik in ieder geval voor 100% zeker dat het poppen zijn. Je moet altijd het positieve er van zien. Vorig jaar had ik bij alle koppels jongen, al waren het minder koppels als nu. Dan word je denk ik een beetje overmoedig, en denk je dat lukt dit jaar wel weer.
Het blijft lastig bij de aga's, ze gedragen zich als koppel dan denk je dat zit wel goed. ::)

Gr.Edwin.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 05, 2006, 22:47:37 pm »
Voor hun zit het ook wel goed.... cheesy2  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: oktober 06, 2006, 09:23:05 am »
Oh jee, wat jammer!! Zo zie je maar weer, hoe moeilijk het is!  ;D Maar inderdaad, nu weet je het allemaal zeker! Wel jammer van die twee "koppels'''!!

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2006, 09:32:40 am »
 cheesy3
Moest erg lachen toen ik je bericht las! (sorry  :-[)

Wel erg jammer dat er geen jonkies uitkomen!

Bozzee

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 06, 2006, 16:55:38 pm »
cheesy3
Moest erg lachen toen ik je bericht las! (sorry  :-[)

Wel erg jammer dat er geen jonkies uitkomen!

Hoef je geen sorrie voor te zeggen, ik moest er zelf ook hard om lachen.  ;D

Gr.Edwin.

Bozzee

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 11, 2006, 11:05:02 am »
Koppel 7 heeft vanmorgen eindelijk haar 1e ei gelegd, ik zat er al op te wachten, maar het is er nu gelukkig toch uit.  :yahoo:
Nu maar hopen dat dit niet 2 poppen zijn.  :)

Waarschijnlijk heeft een lid van de vereniging nog een broerijpe fischeri man voor mij over, na onze tt kan ik hem ophalen. En dat is ook vroeg genoeg, het betreft een donkerblauwe wat weer mooi uitkomt. Gezien ik in de toekomst de violet fischerie wil gaan kweken.

Gr. Edwin

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 11, 2006, 11:11:39 am »
Dat is mooi  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 11, 2006, 11:43:49 am »
 :)

john

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 12, 2006, 11:27:29 am »
Hallo Bozzee,

waren dat allemaal nieuwe koppels dan, waarmee je deze kweek mee ben begonnen? Als ze je als koppels heb gekocht is dat wel sneu dan! Tot wanneer loopt je kweek seizoen?

groeten,

John

Bozzee

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 12, 2006, 17:05:41 pm »
Ja eigenlijk wel, de poppen uit koppel 1 is er 1 van eigen kweek '05 waar nog niet mee gekweekt is, die heb ander heb ik aangekocht als pop. Dus dat klopte achteraf toch wel.
Koppel 2 is een bewezen man, en een pop die ik bij een tt heb gekocht wat ook een pop, moest zijn.
De fischeri's heb ik geruild met iemand van de vereniging, met een aantal van mijn ek. Dit waren toen jongen die net een paar weken zelfstandig waren, en hebben we met 3 man beoordeeld. Het moesten 2 mannen en 2 poppen zijn om 2 koppels van te maken.
Al gauw bleek dat het zeker 3 poppen waren, dus heb ik er 2 mannen bij gezocht dit werden de blauwe en de violet.
Dus bleven er nog 2 over wat een koppel had moeten zijn, maar dit blijken dus ook 2 poppen te zijn.  cheesy2

Zo voldoende geïnformeerd  :)

groeten Edwin.  ;)

Bozzee

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 12, 2006, 17:09:15 pm »
P.s:

De laatste koppels worden ongeveer eind November ingezet, deze mogen 2 rondes draaiën en dan is het mooi geweest. Dan is het ongeveer Maart als het goed is.
Dan zijn de koppels roodruggen in de buitenvlucht, weer aan de beurt. ;) Zo heb je het hele jaar wat te doen.  :thumsup:

Gr. Edwin.

Charlotte

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 12, 2006, 23:17:03 pm »
Hoi,
Wat een mooie vogels! Ik heb een personatus (wildkleur) gehad en ben aan het bedenken of ik weer een vogeltje wil nemen. Mijn vogel is vorige week overleden  :cry: en moet het even laten bezinken en goed bedenken wat ik wil. Als ik er een neem, denk ik aan een fischeri (wildkleur). Wat is dat ook een mooie soort zeg. Ik zie dat je ze kweekt. Gaat het goed met de kweek? Wanneer verwacht je jonge fischeri's?
Grt Charlotte