Vandaag ging de kooi weer open.
Ik had een lekker boordje groenten en fruitstukjes gemaakt voor de aga's en ie stond op de tafel.
Ik liep naar de kooi toe en zag Syra gelijk op de grond springen, wat ze tegenwoordig doet als ik de kooi open.
Ik heb mijn vinger niet aangeboden en pakte haar gelijk op en natuurlijk kreeg ik weer een paar knauwen.
Ik heb haar uit de kooi gehaald en heb een minuutje met haar staan praten terwijl ik haar vasthield in mijn hand.
Ze stond mij echt aan te kijken met een blijk van: Hey, ik bijt je hoor, moet je niet janken ofzo

!!
Ze beet, nadat ze stopte toen ik met haar sprak, nog een keer waarna ik haar met een duidelijke NEE naar de gang bracht.
Op weg naar de gang, zie ik haar kijken en stopt ze gelijk met bijten.
Nadat ik haar dan neergezet heb en de deur dicht heb gedaan begint ze gelijk, dudelijk hoorbaar, te fluiten!
Ik haal Elmo dan uit de kooi en dat is trouwens ook nog een truc want Elmootje is het tweelingbroertje van Speedy Gonzales, maar Elmo bijt niet.
Hij is gewoon bang en als ik hem dan heb houd ik hem even vast in mijn hand en praat vrolijk tegen hem terwijl ik op zijn koppie kriebel.
Ik voel zijn kleine hartje dan kloppen. Ik moet zeggen dat het lijkt alsof dat nu geleidelijk minder wordt en als ik hem dan neerzet is er gelijk ook niets meer aan de hand.
Toch weer een vraag.
Elke keer als ik Syra uit haar kooi haalt bijt ze, vind ik niet meer erg, zal mij een worst zijn, maarrrr....Ze krijgt dan gelijk straf en zit in de gang.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat Syra het "uit de kooi" halen gaat koppelen aan straf op de gang.
Kan ik Syra niet uit de kooi halen en als ze dan bijt gewoon door blijven praten en wachten totdat ze stopt met bijten?
Ik vraag dat omdat, zoals ik eerder beschreef, Syra even stopte met bijten toen ik haar vast had en tegen haar begon te kletsen alsof ze een prijs gewonnen had.
Mijn handen kunnen er nu wel tegen omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. (doet wel behoorlijk pijn hoor, dawel)
Naja, ik hoor het wel.
Readyouallsoon
Johnny