Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42830 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #60 Gepost op: oktober 07, 2006, 13:00:45 pm »
Ja kan en de ene keer hebben ze er ook meer zin in.
De ene keer gaat tie uit zn dak en de andere keer zit tie af te wachten tot ik stop. Zovan: is het klaar???  ;D

Maar het gaat super met jouw Kaya. Hij komt van helemaal los.

Heb je nog meer foto's! Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!  :-[

Koko

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: oktober 07, 2006, 13:14:56 pm »
Hoi Dianna,

even terug komen op , het maken van een moderne gaai, net wat Loes zegt neem de tijd.
koko kwam bij mij toen hij 40 jaar was, hij had alleen op of in de kooi gezeten, ik ben een maand bezig geweest om hem op de stok te leren stappen, toen nog een poos om hem van de kooi af te krijgen ( hij sprong steeds terug), toen dat goed ging liep ik met hem door het huis, ik hield hem laag bij de grond want hij sprong regelmatig weg (dit deed ik zodat hij zich niet kon bezeren in zijn val), steeds als hij weg sprong liet ik hem op stappen, zonder iets te zeggen en sprak hem prijzend toe als hij er weer op de stok zat, toen de achter tuin in en de voortuin, toen door de straat lopen en zo bouwde ik het uit, ik ging met hem in de auto zitten starte deze en liet 5 minuten de motor draaien steeds opnieuw, tot hij daar niet meer van schrok, daarna een rondje rijden stapvoets en zo steeds maar weer opnieuw, zo ben ik misschien een half jaar bezig geweest, ik ben ontelbare keren gebeten, het ergste 1 x dwars door mijn nagel heen, zo en dat deed zeer.
Nu vindt hij alles heel gewoon gaat mee op de fiets en gaat mee de honden uitlaten, 2 Amazone's op een buggy en een grijze roogstaart in een bench op de buggy (deze kan vliegen en zal ook altijd kunnen vliegen)
dus net wat iedereen zegt doe gewoon rustig aan en neem de tijd het komt allemaal goed.
neem zelf het voorbeeld van douche nu vindt hij dat ook weer prachtig, hij moest even wennen dat jij het deed

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: oktober 07, 2006, 13:16:20 pm »
Haha er valt nog genoeg te lachen met die gaai! Ik was net aan het koken (macaroni) en toen ging het alarmwekkertje af omdat de macaroni gaar was, hoor ik ineens in de kamer Kaya roepen: WAS DAT?  cheesy2

cheesy2 cheesy2 cheesy2 cheesy2 wat zijn ze toch leuk

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: oktober 07, 2006, 13:18:59 pm »
ik ben ontelbare keren gebeten, het ergste 1 x dwars door mijn nagel heen, zo en dat deed zeer.

Hoe ging je daar mee om? met dat bijten.
Ook voor jezelf. Hoe ben je verder gegaan nadat je weer gebeten was enzo? Werd je er op een gegeven moment niet bang voor?

Gr Corina

Koko

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: oktober 07, 2006, 14:06:37 pm »
Hoe ging je daar mee om? met dat bijten.
Ook voor jezelf. Hoe ben je verder gegaan nadat je weer gebeten was enzo? Werd je er op een gegeven moment niet bang voor?

Gr Corina

Hoi Corina,

Bij de  die van 19 jaar moet je duidelijk zijn, gewoon in een keer door komen, ook als hij wel eens geen zin heeft wil hij ook nog wel eens dreigen met zijn snavel, maar ik geef geen kick en zeg op barsen toon opstappen

Bij die van nu ruim 41 jaar is een geval appart, deze gaai is zeer jaloers (blauwe voorhoofd ze staan er om bekend), hij heeft een tijd wel op mijn arm en hand gezeten, maar als er iemand in de buurt kwam of hij hoorde iets haalde hij uit tot bloedens toe.
Hier door werd ik natuurlijk vrij onzeker en dat kon je aan hem merken, hij won terrein, het werd zo erg dat als ik hem op een stok had rende hij hard naar mijn hand om dan daar nog even flink in mijn hand te bijten.
toen ben ik met 2 stokken gaan werken, en als hij op mijn hand afgerend kwam, hield ik de andere stok er voor en liet hem daar opstappen en zo steeds op nieuw zodat hij na een poosje het op gaf.
deze 2 stokken waren ruim 1 meter lang, zie je me al staan in de kamer (Koko stap op, Koko stap op, Koko stap op :)
Om hem af te leren om in mij te bijten deed ik een dikke badhandoek onder mijn trui en liet hem daar in bijten, dit heeft echt een week of 2 geduurd tot hij daar mee stopte
Nu moet ik wel bekenen dat ik hem dus nooit op mijn hand of arm laat, om de simpele reden dat ik weet dat als hij boos is of jaloers dat hij weer vol in mijn hand of arm zal bijten, hier door zou ik dus toch een schrik reactie geven, dus hij wint wer terrein en ik ben weer bij af
Hij gaat nu mee op een stok van misschien 30 a 40 cm lang, hij wil in prenciepe geen menselijke aanraking, wat ik wel al weer gewonnen heb is dat ik zijn snavel en zijn poten even mag aanraken in ruil voor een zonnebloempit
Wij hebben op deze manier een goede band hij vertrouwt mij en ik hem, zelf heb ik het idee dat er iets gebeurt is bij zijn vorige eigenaren ik ben zijn derde en zijn laatste dat hij dus geen direct menselijk contact wil, ik heb daar respect voor en hij heeft respect voor mij dus wij zijn beide tevreden met hoe het nu gaat en met de kleine voorderingen die we maken
daarbij is het dus ook ik heb 3 gaaien 1 niet kroeler, eentje die het best heel leuk vingt om gezellig bij je te zitten en 1 grijsje die het liefst heel de dag doet

overigens ook een leuk voorbeeld dat geduld altijd beloont wordt tot een half jaar geleden mocht ik alleen van Koko de buggy voort duwen (Heleen van Proppertje) mocht die absoluut NIET van hem, hij rende dan wit heet naar haar toe om haar aan te vallen, gisteren liepen w met 20 honden in het bos en 3 gaaien Koko en Rico los op de buggy en het vliegende Proppertje zat in zijn bench oh en ah te roepen en honderd uit te babbelen, zo af en toe liet ik hem voelen aan besje kastanje eikeltjes en denneappels en noem maar op.
Heleen wilde het weer eensproberen om de buggy voort te duwen, en tijdens het lopen nam ze de buggy over, Koko had dit direct door keek naar mij en toen naar Heleen, hij zei Hum !! zetten een paar stappen richting Heleen, waarop hij een grote schreeuw gaf en ging toen weer terug van waar hij gekomen was ging aan een denne appel zitten knabbelen, en hij vindt het nu best.
zo zie je maar weer tijd en geduld, door naar je gaai en en je zelf te kijken zoek je de juiste weg om dingen in goede banen te leiden  en soms duurt het heel lang voor dat je het gewenste doel bereikt heeft
zo vindt ik 1 zinnetje van bonny talsma zo goed, jij hebt een probleem en niet je gaai.
De mensen maken ergens een probleem van.

groetjes
boudewijn

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #65 Gepost op: oktober 07, 2006, 17:18:54 pm »
Heerlijk jullie verhalen! Geeft me goede moed en zelfs het gevoel dat ik het juist makkelijk heb met Kaya, ik bedoel het is geen bijterd, pakt me wel beet (2x flink) zojuist heb ik hem kennis laten maken aan (weer :-[ ) een nieuw speeltje, even buiten de kooi zijn aandacht gewekt, toen buiten de tralies gekeken of hij het wilde pakken, toen dat zo was voorzichtig in de kooi gehangen, ik kreeg inderdaad een hap van hem, maar als dit de ergste zijn van hem heb ik echt niks te vrezen. Hij zit nu heerlijk (wel voorzichtig) met zijn nieuwe speeltje te spelen.  :yahoo:

Cosch

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: oktober 07, 2006, 17:39:03 pm »
Ok duidelijk. Dank je voor je uitleg!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: oktober 07, 2006, 18:27:17 pm »
Heerlijk jullie verhalen! Geeft me goede moed en zelfs het gevoel dat ik het juist makkelijk heb met Kaya, ik bedoel het is geen bijterd, pakt me wel beet (2x flink) zojuist heb ik hem kennis laten maken aan (weer :-[ ) een nieuw speeltje, even buiten de kooi zijn aandacht gewekt, toen buiten de tralies gekeken of hij het wilde pakken, toen dat zo was voorzichtig in de kooi gehangen, ik kreeg inderdaad een hap van hem, maar als dit de ergste zijn van hem heb ik echt niks te vrezen. Hij zit nu heerlijk (wel voorzichtig) met zijn nieuwe speeltje te spelen.  :yahoo:

Je hebt inderdaad geluk met Kaya, laat je angst maar varen hoor! dat flink beetpakken stelt niks voor! Fijn hoor! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #68 Gepost op: oktober 07, 2006, 23:31:23 pm »

Heb je nog meer foto's! Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!  :-[
TUURLIJK!

Cosch

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: oktober 08, 2006, 11:49:49 am »
Hij ziet er goed uit!  :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #70 Gepost op: oktober 08, 2006, 20:18:01 pm »
Het is een poepie maar hij was vandaag wel een beetje boos op mij! Hij heeft gisteren vrij veel alleen thuis gezet (met hond cavia's en dwergpapegaaien dus helemaal stil was het niet). Omdat we 's middags gewinkeld hebben en 's avonds moesten we ook weg. Toen ik vanmorgen beneden kwam zette hij zijn veren op en greep me in mijn vinger op zijn hardst (wat niet veel voor stelt  :) ) Ik dacht meteen dat hij dat deed omdat hij gisteren alleen had moeten zitten, daarna heeft hij zijn voerbakje er nog afgegooid wat ik gewoon een hele tijd heb laten liggen. Toen ik hem daarna flink veel aandacht had gegeven kwam hij weer wat vriendelijker los. Kaya was duidelijk: gisteren vond hij geen leuke dag! Gelijk heeft hij, maar ja soms heb je van zo'n dagen dat het even niet anders kan.  ???

giggles

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: oktober 08, 2006, 20:34:30 pm »
Hahaha, ja ik ken dat. Af en toe heb ik ook het idee dat ze een wrok koesteren, maar gelukkig nooit lang.
Gewoon beetje meer aandacht geven en dan gaat het vaak weer helemaal goed  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: oktober 08, 2006, 21:11:23 pm »
 ;D  ;D
Ja de kans is groot dat hij sjagerijnig was!  ::)
Zijn probleem!  ::)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #73 Gepost op: oktober 09, 2006, 11:37:00 am »
Nou vandaag doet Kaya het weer! Veren opzette, beetje koppie knikken, imponeren denk ik? Maar dan vooral als mijn man in de buurt van de kooi komt, hij maakte er dan ook zachte geluidjes bij. Zou hij juist de aandacht van Frank willen trekken? (omdat Frank toch minder met de gaai doet, hij (Frank) zegt af en toe wat tegen Kaya maar daar houdt het dan ook mee op) of zou hij hem juist willen verjagen? Ik heb lichaamshouding gelezen van gaaien maar dat ik dit nu echt kan vertalen...  :-[
Vanmorgen beet hij me ook weer, helaas was ik wat slaperig en trok (shit) terug, ik meteen mijn vinger weer in de kooi gestopt ik dacht bijt maar hoor en heb dat ook maar laten gebeuren, om niet het idee te wekken dat ik bang ben voor zijn snavel. Hij is is aan het testen volgens mij?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #74 Gepost op: oktober 09, 2006, 11:46:54 am »
Het voelt alsof ie zelf nog niet weet waar hij aan toe is! Doorzetten en niet bang zijn voor die snavel! ;) Doe net of het niks uitmaakt dat "bijten'! Ik denk dat hij naar je man toe toch aan het dreigen is.  :)