Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42885 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #90 Gepost op: oktober 09, 2006, 23:35:33 pm »
Ahh wat vervelend. Ik hoop voor je dat het de bel is.

Maar Dianne, luister nou, je doet het super. Echt waar!
Zet je zorgen opzij over dat hij niet lief zal zijn of dat hij zal bijten. Of dat hij aan het ploffen gaat wennen. Hij moet zijn draai nog vinden. En zoals jullie ermee omgaan is gewoon goed. Meer kun je niet doen.

Dus ik zou zeggen ga leuke dingen met hem doen. Pak een tak buiten, laat hem opstappen en laat hem jullie huis zien. laat hem dingen proeven. Zet em op een kastdeurtje tijdens het afwassen. Haal hem er lekker uit. Zo te horen wil hij dat ook wel en durft hij het ook.

Je hebt zo te horen een hele lieve gaai getroffen. Geniet er van joh!  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #91 Gepost op: oktober 09, 2006, 23:43:56 pm »
Cosch ik hoop het zo, het doet me meer dan ik kan beschrijven, er schieten me zelfs tranen in de ogen op dit moment, omdat de eerste dagen tot zaterdag zo geweldig goed waren. Maar goed. Volgens jou doe ik het goed, volgens Kaya misschien nog niet goed genoeg of juist te goed. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het in de praktijk bij oma ging wel in theorie. Maar bijten had hij volgens de schoonzoon en dochter nooit gedaan, dan schrik je wel dat dat er nu wel uit komt. Ik heb me net weer laten bijten Kaya leek een beetje verbaasd en hield uiteindelijk maar op, ik heb toch door het terug trekken met mijn slaapkop vanmorgen te veel angst getoont.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #92 Gepost op: oktober 10, 2006, 08:57:40 am »
Oke Diannne, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo focust op Kaya en teleurgesteld bent bij 'tegenslag'.Maar: Probeer het een beetje los te laten, geniet van Kaya en bedenk: het komt zeker goed! Laat dat echt los, dan ben je veel ontspannener! Ga, zoals Corina zegt, leuke dingen doen, waarbij jij de leiding hebt. Ga bijvoorbeeld rondwandelen met hem op een stok of op je hand en vertel hem van alles!  ;)

Jarie

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: oktober 10, 2006, 09:05:38 am »
t kan net zo goed gewoon die bel zijn hoor,
Jarie werd er ook agressief van :o
zelfs Mandy kon een bijt krijgen(dochter)

Maar ben wel blij dat jij hem eruit kan halen,kan je toch leuke dingen met m doen(rondlopen en praten,is toch de aandacht waar ze gek op zijn!)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #94 Gepost op: oktober 10, 2006, 10:42:00 am »
Dat rond lopen is nog niet zo'n succes, dat vindt hij eng, maar ik ga zeker door!

Vanmorgen stond ik ook weer met frisse moed op, ik kwam binnen in de kamer en dan sta ik zo'n beetje recht tegenover Kaya, ik ben gewoon vrolijk babbelend binnen gekomen, heb hem wel genegeerd maar wel gebbabeld dus. Ik heb alle dieren in huis gevoerd en heb Kaya's kooi verhuisd naar de keuken wat ik altijd doe en ondertussen vrolijk; kedeng kedeng (ja dat liedje) gezongen en Kaya genegeerd want ik merkte dat er toch nog wel aanval gedrag inzat. Maar ik deed alsof het mij geen zak intereseerde, zo ga ik de komende tijd maar even met hem om. Uit de kooi valt hij niet aan, tenminste niet naar mij dus we gaan dan het opstappen en rondlopen doortrainen. Het opstappen deed hij gisteravond ook zonder pardon en ik kreeg hem ook zonder pardon in de kooi. Hij verdedigd gewoon terwijl hij in de kooi zit, maar pff wat interreseert mij dat  ::)  houding erbij zal dan toch vruchten af moeten gaan werpen. Hij heeft zich er nu ook bij neer gelegd dat hij geen voerbakje meer boven in de kooi krijgt (dat om bijten te voorkomen) en omdat hij dat bakje ook niet bij oma had, ik heb het opgehangen omdat hij de eerste dagen niet echt naar beneden in de kooi durfde. Dat durft hij nu dus wel. Hij heeft inderdaad dus een doorbraak gemaakt wat betreft angst in huis bij ons> hij voelt zich thuis en wil dat laten merken en ons testen.
Jullie steun heb ik wel heel hard nodig heb ik gemerkt!  Bedankt!  :-*
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2006, 10:43:57 am door Dianne »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #95 Gepost op: oktober 10, 2006, 11:31:05 am »
graag gedaan zenne,ik zal ook zo'n bladje moeten openen voor de her-opvoeding van apollo als hij deze kant uitkomt  :(

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #96 Gepost op: oktober 10, 2006, 11:46:56 am »
Hoelang moet je nog ongeveer wachten op de uitslag van Apollo? Ik duim voor je Vivke en hoop dat hij zich makkelijk laat heropvoeden, lijkt me als een gaai het beter krijgt: meer aandacht op de juiste manier en ook nog van iemand met ervaring met grote gaaien dat het wat soepeler loopt. Onbewust maak ik toch fouten denk ik, in ieder geval zal de gaai merken dat ik soms effe niet weet hoe of wat.

Ik moet wel bekenen dat ik nog geen geplofte gaai heb gezien vandaag!  ;)

Koko

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: oktober 10, 2006, 11:52:55 am »
Hoi dianne

waarom maak je niet een kleine mee neem standaard,die je overal weg kan zetten.
hoef je gelijk niet meer met de kooi te slepen door het huis en Kaya hoeft zijn kooi niet te verdedigen want daar lijkt het op

Groetjes
Boudewijn

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #98 Gepost op: oktober 10, 2006, 12:04:53 pm »
Ja daar was ik ook al over aan het denken Boudewijn! Ik wilde een mooie kopen maar die staan behoorlijk in de weg en zijn duur, dus ik ga denk ik maar eens aan het takken slopen/zoeken. Voorbeelden genoeg hier op het forum, volgende week hebben we herfstvakantie en dan gaan we maar eens aan de knutsel! Ik verwacht dat ik die week ook een nieuwe kooi ga kopen bij dierenvilla. Dus dan krijgt hij eigenlijk weer erg veel indrukken te verwerken en is de kooi weer even vreemd voor hem. Die kooi die hij nu heeft was in aanschaf veel duurder als ik het internet moet geloven maar ik vindt het echt helemaal niks. De top kan hij open duwen als hij er kracht achter zet daar heb ik nu een speeltje omheen gehaakt..... wordt vervolgd!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #99 Gepost op: oktober 10, 2006, 12:59:26 pm »
 :yahoo: ik heb weer een lief kusje gehad van Kaya!!!!!  :yahoo:

Is het dan toch de bel geweest?  ??? Of euh...mijn man is niet thuis...  :CENS

Jarie

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: oktober 10, 2006, 13:30:43 pm »
allebei de deur uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! cheesy3

grapje hoor husband :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #101 Gepost op: oktober 10, 2006, 15:52:12 pm »
allebei de deur uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! cheesy3

grapje hoor husband :)
cheesy3 cheesy2 cheesy3 cheesy2

Tommy

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: oktober 10, 2006, 15:58:23 pm »
Hoi dianne

waarom maak je niet een kleine mee neem standaard,die je overal weg kan zetten.
hoef je gelijk niet meer met de kooi te slepen door het huis en Kaya hoeft zijn kooi niet te verdedigen want daar lijkt het op

Groetjes
Boudewijn
Helemaal mee eens :thumsup: Een schraag oid kun je ook makkelijk ombouwen tot standaard. Ik heb er 1 van de ikea (7euro nog wat) met een metalen stang waar ik touw om heb gedaan en daar zit een plastic blad onder waardoor de poepjes ook nog eens goed opgevangen worden. Muziekstandaards of dressboys zijn ook goed geschikt te maken als meeneem standaard ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #103 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:00:29 pm »
Het gaat echt weer goed hier! En nog meer goed nieuws!!
Mijn zoontje kwam tussen de middag thuis en vertelde dat de meester aan de overkant van zijn lokaal zijn grijze roodstaart bij zich had! Die meester weet dat wij er inmiddels ook 1 hebben en dat ik een keer zou komen kijken als hij de grijze bij zich zou hebben. Dus ik om kwart over 3 naar school, daar zat een dublicaat van Kaya (niet zo moielijk met grijze roodstaarten natuurlijk) hij zei toen dan verwacht ik dat je een mannetje hebt omdat zijn roodstaart vrij groot is en Kaya is volgens mij net zo groot. Ik vroeg hem of hij hem zelf kortwiekte en dat was het geval, hij pakte een handdoek en pakte zijn gaai en liet me de vleugels zien die hier en daar weer aan het aangroeien waren maar het zeg er netjes uit!! Natuurlijk vroeg ik meteen "zou je mij niet willen helpen met kortwieken????????" En jawel hij komt morgenmiddag na school met mijn zoontje mee naar huis (als mijn zoontje het niet vergeet want die kan zoiets snel vergeten maar goed dan kunnen we nog altijd telefonisch iets afspreken). Dus als alles goed gaat is Kaya morgen gekortwiekt en laat hij me meteen zien hoe ver ik kan gaan met Kaya alhoewel Kaya natuurlijk door zijn zelfverzekerdheid onder de indruk zal zijn (want dat was ik ook!!!) Misschien dat hij meteen mijn eigewijze aga mee kan knippen???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #104 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:05:37 pm »
 cheesy3 Kaya zei net (maar nu wat netters  :-[ ) iets na wat wij altijd zeggen als zijn kooi verplaatst word: Tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke!! Hij begint ons dus ook echt na te doen GEWELDIG!  cheesy2