Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42921 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #195 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:04:31 pm »
Jaa  :hart:

Je zou het zo niet zeggen maar dat is allemaal veer en pluis.  :o
Hij is dus helemaal niet vet!
Je voelt ook zijn borst been!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #196 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:13:23 pm »

:o das wel een onsje of wat meer hoor  cheesy2
Wat een heerlijk beest!  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:20:31 pm »
 ;D

ja meneer weegt 530 gram!

Toen ik hem voor het eerst zag was het echt van: wow die is groot!  :o  :o
Hij is zelfs nog een slag groter dan Coco. En Coco is al een groot grijsje!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #198 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:51:39 pm »
;D

ja meneer weegt 530 gram!

Toen ik hem voor het eerst zag was het echt van: wow die is groot!  :o  :o
Hij is zelfs nog een slag groter dan Coco. En Coco is al een groot grijsje!

:o ik heb Kaya net gewogen 360 gram, das wel veel minder! Zit Kaya nog tussen de marge??? Ik ga zelf effe zoeken of ik een tophic over gewicht kan vinden anders hoop ik of jullie me kunnen vertellen hoe zijn gewicht is.......

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #199 Gepost op: oktober 26, 2006, 20:06:41 pm »
Ik heb hier wel een tophic gevonden en zie dat het gemiddelde ergens rond de 425 is?

Misschien dat Kaya door de verhuizing en het overzetten op pellets wat afgevallen is?
Ik ga hem nu in de gate houden en regelmatig wegen.
Ik heb de dierenarts er wel naar gevraagd maar het borstbeen voelde goed aan niet te mager...maar dus ook zeker niet te dik blijkt.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #200 Gepost op: oktober 26, 2006, 20:20:28 pm »
het gemiddelde is 425 gr zeg je
flipke is gisteren gewogen en is nu 406 gr,en die is helemaal niet mager,hij is op 1 maand 10 gr bijgekomen
360 gr is misschien wat aan de lage kant maar zoals je zelf al zegt,verhuis en ander eten ,aanpassing,hou gewoon in het oog dat hij niet verder meer afvalt,en als de VA zegt dat hij okéé is mag je toch gerust zijn

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #201 Gepost op: oktober 26, 2006, 20:31:18 pm »
het gemiddelde is 425 gr zeg je
flipke is gisteren gewogen en is nu 406 gr,en die is helemaal niet mager,hij is op 1 maand 10 gr bijgekomen
360 gr is misschien wat aan de lage kant maar zoals je zelf al zegt,verhuis en ander eten ,aanpassing,hou gewoon in het oog dat hij niet verder meer afvalt,en als de VA zegt dat hij okéé is mag je toch gerust zijn

Ja dat van 425 gok ik zo'n beetje omdat ik las over ongeveer 390 tot ongeveer 500, maar het meerden deel wat ik zo snel zag lag dus ergens in de 400 gram, dus vandaar die pin op 425. Misschien als ik het echt ga narekenen dat het gemiddelde ergens anders ligt maar Kaya zit bij de lichtgewichten.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 20:33:11 pm door Dianne »

Cosch

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:06:48 pm »
Ja, jouw Kaya is idd aan de lichte kant. Maar het kan ook zijn bouw zijn. Als het verder klopt met zijn grote en alles is het niet erg. Van Pellets komen ze ook vaak wel aan. En als de Vogelarts het zegt dan zal het wel goed zijn. En op de foto zie je geen punt uitsteken van zn borstbeen!

Mijn Kaya is een zwaargewicht! (niet heel extreem, maar wel flink). Mijn Coco weegt rond de 500 gram. Die is ook flink groot!
Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #203 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:33:19 pm »
dianne,mag ik hier de foto's plaatsen van de bevestiging van de eet-drinkbakjes op de standaard of heb je ze liever in het andere topic

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #204 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:39:14 pm »
Plakken maar Vivke, van mij mag veel hoor!!!  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #205 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:51:06 pm »
ok dan ,hier komen ze

bevestiging eetbakje

gewoon een lange vijs/schroef door het doosje en een gaatje boren door de stok,het moertje staat erop omdat flipke het potteke soms helemaal eruit haalde
hier kwam hij wel meekijken ,zien of ik geen zaadje meepikte  :)

deze constructie heeft marc zelf gesoudeerd en zelfde systeem om te hechten ,alleen kan je het kommeke hierin zetten,want met een gaatje door de bodem zou het water eruit lopen

hier met drinkbakje

en hier kan je zien dat de gaai er geen last mee heeft ,bakje is niet te hoog voor een grijze

voila dat was het dan

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #206 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:56:50 pm »
Oke Vivke goeie tip!
Ik moet nog op scharreltocht voor geschikte bakjes maar de keuze is met jou oplossing wel groter!
Bedankt  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #207 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:58:22 pm »
ze kunnen gewoon mee in de afwas  :) en wie heeft nu geen plastieken potjes in huis,tupper of niet  :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:58:48 pm »
Bij de dierenwinkel kan je vaak ook bakjes voor honden of katten kopen met een standaard. Dat heb ik ook gedaan voor onze rollator.
Werkt ook uitstekend.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #209 Gepost op: oktober 26, 2006, 23:08:44 pm »
Bij de dierenwinkel kan je vaak ook bakjes voor honden of katten kopen met een standaard. Dat heb ik ook gedaan voor onze rollator.
Werkt ook uitstekend.

Die heb ik ook 1 voor onze hond maar dan moet ik me daar eens goed over gaan buigen hoe we dat inelkaar moeten gaan knutsellen. In ieder geval moet er bij onze standaard nog op de een of andere manier een hogere verdieping op met een trap ofzo, want nu loopt hij af en toe een rondje en dat was het dan, aan het touw met de ringen gaat hij echt niet hangen (komt waarschijnlijk nog wel) en het speelgoed: rammelaars en een sleutelrammelaar (gisteren gekocht  :) terwijl de kinderen het vorig jaar op de kindermarkt hebben verkocht  ;D ) bungelen naar beneden onder hem, lijkt me voor hem veel interresanter als het op oog hoogte zou hangen.

Ik heb Kaya trouwens al een kunstje geleerd: kusje geven kende hij al... maar ik heb hem nu "neusje neusje" geleerd hij houdt dan de snavel stil tegen mijn neus. Hij begrijpt het echt want als ik een kusje vraag komt hij met een opgeheven hoofdje en geopende snavel naar voren, en vraag ik om neusje neusje dan komt hij met gebogen hoofdje en gesloten snavel naar voren en houdt zijn snavel stil tegen mijn neus tot ik "Goed Zo zeg"! Ik weet nu al en dat heb ik thuis ook kenbaar gemaakt nooit meer zonder gaai te willen, zowiezo neem je een gaai voor je leven, maar gewoon het gevoel daarbij: dit wil ik echt nooit meer missen!!!
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 23:14:23 pm door Dianne »