Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42827 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #390 Gepost op: januari 01, 2007, 02:18:31 am »
Kaya gaat voor het eerst echt schoon het nieuwe jaar in (behalve het jaar van zijn geboorte) hij is vandaag (voor de jaarwisseling) voor het eerst onder de douche geweest in de badkuip  woohoo en wat is hij opgekanpt zeg!!! Ik had hem al regelmatig gesproeid met de planten spuit, maar nu heb ik effe doorgezet, niet zielig vinden maar hupsakee in een handoek de badkuip in en de sproeier aan, effe was het eng maar al snel vondt hij het stiekem toch wel lekker. Daarna mocht ik hem in een handdoekje pakken zonder problemen en zo heb ik hem beneden even vast gehouden om het ergste natte even in de handdoek te laten trekken (dit uit voorzorg omdat hij nog niet zoveel heeft bij te zetten) Hij ziet er heerlijk fris en vooral glanzend grijs uit!  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #391 Gepost op: januari 01, 2007, 03:25:39 am »
Jaa heerlijk vinden ze dat he? geweldig!
En zo lekker zacht zijn ze de dag erna!  :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #392 Gepost op: januari 02, 2007, 15:02:12 pm »
Kaya begint ook al meerdere dialecten te gebruiken. Hij komt uit het noorden van het land en spreekt vaak met de harde G
Maar wij wonen in het zuiden van het land (noord-limburg) en Kaya zei gisteravond "Kaya mooie vogel!" Maar het woord "vogel" was duidelijk met de zachte G
Het kwartje moest even vallen bij mij wat hij nu eigenlijk zei, maar ik kreeg het door en het staat ook nog eens op film! Ik weet alleen nog niet hoe ik film over kan zetten op de computer en daarna hier kan plaatsen maar dat gaat zeker gebeuren!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #393 Gepost op: januari 02, 2007, 15:51:54 pm »
Wat leuk, een gaai met meerdere dialecten! :) Coco van Corina zegt zo mooi: "Hoest met joe? cheesy3

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #394 Gepost op: januari 02, 2007, 17:31:39 pm »
 cheesy2 daar zit dus wat engels accent in?

Cosch

• Gast
« Reactie #395 Gepost op: januari 02, 2007, 20:07:35 pm »
Hahaha! nee joh!
Dat is Veluws!  cheesy2

Dan zeg ik: Goed, hoe ist met joe?
Dan zegt Coco weer: goedddd

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #396 Gepost op: januari 02, 2007, 21:59:48 pm »
Ach veluws  :o
Grappig hoor!  cheesy2

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #397 Gepost op: januari 13, 2007, 13:14:12 pm »
Ik zit eigenlijk toch wel ergens mee...

Kaya poept bijna nooit in zijn kooi. Haal ik hem eruit loop ik wel extra snel naar de keuken om hem zo snel mogenlijk op de standaard te zetten want binnen no-time valt me er dan een flater!  :o Ik reageer er nooit op en is er bezoek waarschuw ik van te voren geen reactie te geven en niet te kijken (das moeilijk voor bezoek want het geeft me een smak  :) )
Maar ik maak me hier toch wel zorgen om. De dagen dat ik werk mag hij tussendoor wel uit de kooi als ik even thuis ben, of ik zeg mijn dochter Kaya er uit te halen. Mocht eerst overigens niet omdat we toen niet wisten hoe Kaya zou reageren als ik niet thuis zou zijn. Maar hij feit blijft dat hij het dus ophoudt. Hoe moet ik dit nu ombuigen dat hij wel in zijn kooi gaat poepen? Het liefst zou ik hem nu een paar dagen laten zitten tot hij wel moet poepen en hem dan gigantisch belonen...maar ja ik wil niet reageren op een poepie ik heb te veel akelige verhalen gehoord over zindelijkheidstrainig. Waarschijnlijk is Kaya op zijn vorige adres wel regelmatig aangesproken op zijn poepjes. Want hij zegt zelf na een poepje ook wel eens: getverrrrrrdemme  :o  :)
Op de standaard of buiten de kooi laat hij wel regelmatig kleine poepjes vallen. Hoe gaat dat bij jullie is dit herkenbaar?

Cosch

• Gast
« Reactie #398 Gepost op: januari 13, 2007, 13:18:28 pm »
Jaa heel herkenbaar!
Als ik 's avonds thuis kom en ze uit de kooi halen, laten ze allebei als eerste een enorme flats vallen!

Maar aan de beukensnippers kan ik wel zien dat ze ook gewoon overdag in de kooi poepen!
Maar altijd als ze uit de kooi komen eerst poepen.

Ik heb ze dat ook nooit aangeleerd uiteraard en helemaal niet bij Coco. Kaya weet ik niet wat hem geleerd is of afgeleerd.
Ik maak me er geen zorgen om omdat ik weet dat ze ook in de kooi poepen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #399 Gepost op: januari 13, 2007, 13:42:19 pm »
misschien is het van enthausiastme, cor doet het ook, dat is dan geen gaai, maar als ze naar buiten mag, en ze zit op de deur eerst poepen en dan spelen  doh

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #400 Gepost op: januari 13, 2007, 14:07:02 pm »
Poepen op zich heb ik geen problemen mee, waar dan ook. Is zo opgepoetst. Maar dat hij er mee wacht dat vindt ik eng. Hij houd het echt uren op!
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2007, 15:12:47 pm door Dianne »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #401 Gepost op: januari 13, 2007, 14:12:19 pm »
flip houd het op tot hij eruit mag ,dikke kwats,tuur ook ,maar die laat het nooit vallen in zijn kooi maar gaat op flip zijn kooi zitten en laat het daar vallen,  doh ook dikke kwats
maar als ze buiten spelen merk ik toch dat ze het daar regelmatig laten vallen,zo ook s'avonds op de zetel,speciale poepdoek ligt er op en die word regelmatig ververst 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #402 Gepost op: januari 13, 2007, 14:25:38 pm »
Zegt ie Getverdemme?  cheesy2

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #403 Gepost op: januari 13, 2007, 15:14:02 pm »
Zegt ie Getverdemme?  cheesy2

cheesy2

Hahaha jep dat zegt ie. en dan laat hij de rrrrrr lekker rollen  cheesy2

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #404 Gepost op: januari 13, 2007, 15:14:45 pm »
flip houd het op tot hij eruit mag ,dikke kwats,tuur ook ,maar die laat het nooit vallen in zijn kooi maar gaat op flip zijn kooi zitten en laat het daar vallen,  doh ook dikke kwats

:o  cheesy2  cheesy2  cheesy2