Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42991 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #420 Gepost op: januari 27, 2007, 10:45:36 am »
Tjeeeee  :o feest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaya is altijd een licht-gewicht geweest. Ergens rond de 380 hooguit. Toen hij ziek was heeft hij 360 gewogen. Hedwig vertelde nog toen ik zei dat ik er geen gram aan kreeg dat dat lag aan het feit dat hij al ziek was toen hij bij ons kwam. (jaja ik hou jullie in spanning  :) )
Heb hem eigenlijk een hele tijd niet gewogen, omdat de eerste weekjes na zijn ziek zijn er ook geen gram aan kwam en ik steeds bang was dat hij een echt zwakke vogel was en bleef.

Maar de afgelopen dagen vondt ik toch dat hij goed stevig begon aan te voelen. Ik dacht, ach dat zit tussen de (lees mijn) oren!
Nu zag ik net de tophic staan, wat weegt jou vogel en de nieuwe tophic van: gewicht te opzichte van leeftijd/geslacht. Ik dacht oke; Kaya nu is het jou beurt. Mijn nieuwjaars voornemen was om hem boven de 400 gram te krijgen....

Dus ik pak mijn digitale weegschaal, pak Kaya in een handdoek (anders springt hij uit de schaal  :) )
Zet hem op de weegschaal, ik weeg...denk wow zware handdoek???? Zet Kaya op de klimboom, weeg de handdoek...ik denk nee daar is een foutje in geslopen. Kaya weer op tafel, weer handdoek erover, Kaya duikt snel onder de handdoek uit, klimt op mijn arm snel naar boven want via mijn schouder weigert hij op te stappen...Ik weer naar de boom, Kaya op de boom laten stappen wat hij dan gelukig wel doet. Kaya stapt weer op mijn hand, weer naar de tafel...snel onder de handdoek en snel op de weegschaal. Goed kijken of alle handdoekpuntjes in de schaal liggen: Ja dus en tadaaa:  :o  :o  :o
Nog eens drie keer rond de schaal gekeken...niks vreemds......
Oke Kaya op de boom, want het gewicht van de handdoek moet er nog vanaf.....zware handdoek denk ik nog......

totaal gewicht met handdoek: 544....

Handdoek gewicht: 104

Pardon!!!!!!  :o  :yahoo: Kaya weegt 440 gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  woohoo  :yahoo:

Ik ben zo blij want dit is duidelijk een teken dat de Harrison zijn werk doet en dat hij echt aan het aansterken is!! Hij krijgt vlees op zijn botjes!!!!!!!! Zijn dagenlijkse koffielepel biogarde zal er ook wel debet aan zijn....haha nog effe en dan moet hij ook nog op dieet  cheesy2

Cosch

• Gast
« Reactie #421 Gepost op: januari 27, 2007, 10:49:32 am »
 woohoo woohoo woohoo

Ohhh wat een dikzak word het!  :P (he he nu kan ik je eindelijk terug plagen  ;D)

Nee ik ben echt super blij voor je. Dat is echt heel goed nieuws!
Echt een opluchting voor je zelf ook!  :good:  :good:

michiel1981

• Gast
« Reactie #422 Gepost op: januari 27, 2007, 10:55:17 am »
ALs hij op je schouder zit en wil niet opstappen probeer 1 hand voor de voeten te doen en 1 arm achter je nek langs achter ze poten en je handen naar elkaar toe doen dan moet hij wel.

Je moet wel enigzins lenig zijn maar zo heb ik het vroeger ook gedaan en op een gegeven moment stapt ie gewoon op want hij weet dat er geen ontkomen aan is  tongue2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #423 Gepost op: januari 27, 2007, 11:22:49 am »
 :yahoo:  Wat goed zeg Dianne!!! Niet meer ziek, goede pellets en groeien maar!!! :thumsup: :a036:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #424 Gepost op: januari 27, 2007, 11:45:03 am »
gefeliciteerd dianne  :-* wat fijn dat alles zo toch op zn pootjes terecht komt!  :a036:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #425 Gepost op: januari 27, 2007, 11:54:09 am »
Omdat het dan toch feest is vandaag (vanwege dit goede "gewichtjes" nieuws) roep ik deze dag uit als de verjaardag van Kaya! Hij is ergens deze maand jarig helaas weet ik de geboorte dag niet wel maand en jaar. Goed te onthouden want hij is op 27 september bij ons komen wonen, ik ben op 27 december jarig en Kaya was eigenlijk mijn verjaardags kado. Welke datum is dan mooier dan 27 januari!

Dus proficiat lieve Kaya vandaag ben je 11 jaar geworden!!!!! Dat we nog maar heeeeeeeeeel lang van elkaar mogen genieten lieve mop!  :hart:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #426 Gepost op: januari 27, 2007, 11:56:26 am »
woohoo mag ik de eerste zijn ??  woohoo

:yahoo:  :yahoo: gefeliciteerd kaya  :yahoo:  :yahoo:

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

dat je nog vele jaren fijn met dianne mag zijn

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #427 Gepost op: januari 27, 2007, 11:58:44 am »
woohoo mag ik de eerste zijn ??  woohoo

:yahoo:  :yahoo: gefeliciteerd kaya  :yahoo:  :yahoo:

dat je nog vele jaren fijn met dianne mag zijn

cheesy3 Dat is snel  cheesy2
Namens kaya:  :-*

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #428 Gepost op: januari 27, 2007, 12:02:31 pm »
thank you  :-*

:-[ ik ben er meestal snel bij als er wat te vieren valt  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #429 Gepost op: januari 27, 2007, 12:49:05 pm »
 ;D

Dat is een mooie gedachte zeg!

Gefeliciteerd Kaya!  :yahoo:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #430 Gepost op: januari 27, 2007, 14:04:43 pm »
GEFELICITEERD KAYA   :yahoo:
 woohoo  woohoo  woohoo

TWEETY

• Gast
« Reactie #431 Gepost op: januari 27, 2007, 15:58:33 pm »
van harte gefeliciteerd kaya  :-*

sandra en tweety 

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #432 Gepost op: januari 27, 2007, 17:54:31 pm »
wow dianne,ik ben blij voor jou en kaya  :thumsup:

kaya een gelukkige 11 de verjaardag  :-* :-* :-*

ALs hij op je schouder zit en wil niet opstappen probeer 1 hand voor de voeten te doen en 1 arm achter je nek langs achter ze poten en je handen naar elkaar toe doen dan moet hij wel.

Je moet wel enigzins lenig zijn maar zo heb ik het vroeger ook gedaan en op een gegeven moment stapt ie gewoon op want hij weet dat er geen ontkomen aan is  tongue2

je moet niet alleen lenig zijn ,je moet ook nog een beetje lange armen hebben  :P

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #433 Gepost op: februari 03, 2007, 11:10:56 am »
Kaya is zijn "hang"veer kwijt! (volgens Hedwig een veer die van het voorjaar al had moeten vallen) Vanmorgen lag hij (de slagpen) op de grond! Wat zal dat lekker voor hem zijn. Die veer heb ik 2x moeten kortwieken omdat hij al wat "groeide"snel na de eerste keer kortwieken. Nu is hij die dus kwijt! De eerste veer trouwens sinds hij hier is. Er liggen ook aardig wat donsjes op de bodem nu, zou hij in de rui zijn? En wat ik begrepen heb gan gaaien niet zo flink de rui in als een grasparkiet want die verliezen veel veren in korte tijd. Ik heb begrepen dat gaaien af en toe maar een veer verliezen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #434 Gepost op: februari 03, 2007, 12:08:00 pm »
ik heb geen idee, maar ik zou de veer wel bewaren als je er waarschijnlijk maar weinig "krijgt"  ;)