Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42967 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #435 Gepost op: februari 03, 2007, 19:53:44 pm »
Over het algemeen ruien ze geleidelijk met soms wat heftige periodes.
Dat ze ook allemaal 'stekels' op hun kop en in hun nek hebben enzo!

Benjiiro

• Gast
« Reactie #436 Gepost op: februari 03, 2007, 20:14:37 pm »
 cheesy2 ja idd aaran word elke rui compleet kaal op zijn kop  bye2

Dat ziet er dus echt niet uit he!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #437 Gepost op: februari 04, 2007, 14:06:09 pm »
Kaya is zijn "hang"veer kwijt! (volgens Hedwig een veer die van het voorjaar al had moeten vallen) Vanmorgen lag hij (de slagpen) op de grond! Wat zal dat lekker voor hem zijn. Die veer heb ik 2x moeten kortwieken omdat hij al wat "groeide"snel na de eerste keer kortwieken. Nu is hij die dus kwijt! De eerste veer trouwens sinds hij hier is. Er liggen ook aardig wat donsjes op de bodem nu, zou hij in de rui zijn? En wat ik begrepen heb gan gaaien niet zo flink de rui in als een grasparkiet want die verliezen veel veren in korte tijd. Ik heb begrepen dat gaaien af en toe maar een veer verliezen.

zo duurt het wel heel lang eer je genoeg veren hebt voor een dromenvanger met veren van kaya  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #438 Gepost op: februari 04, 2007, 14:11:22 pm »
Tja en dan is dit een geknipte veer, dus ook niet mooi voor een droomvanger.....
Ik ben benieuwd ik denk dat dit moppie flink gaat ruien als het door voeding komt dat er veren zijn blijven hangen. Kaya krijgt nu ruim  4 maanden goede voeding waarvan de laatste maand topvoeding dus dat moet me toch een schone vogel worden  :) of euh kaal met vele stekels  ;D
Ik hou jullie wel op de hoogte!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #439 Gepost op: februari 04, 2007, 14:47:13 pm »
stekeltjes gaai  :)
daar willen we voor de documentatie natuurlijk wel foto's van he  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #440 Gepost op: februari 04, 2007, 17:26:45 pm »
stekeltjes gaai  :)
daar willen we voor de documentatie natuurlijk wel foto's van he  ;D

Nou mocht het een stekel gaai worden dan zet ik een joekel van een foto op het forum!  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #441 Gepost op: februari 04, 2007, 18:11:07 pm »
Nou mocht het een stekel gaai worden dan zet ik een joekel van een foto op het forum! :)
:thumsup:  leuk voor een nieuwe soortbeschrijving :CENS ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #442 Gepost op: februari 09, 2007, 19:03:31 pm »
Kaya is vandaag mee geweest naar de klas van Minouk. Ze heeft met 2 vriendinnetjes een spreekbeurt over papegaaien gehouden. Het was een vuurdoop voor Kaya want die is nooit verder geweest dan zijn vorige woonkamer de huidige en 2 bezoekjes aan de dierenarts en de auto dan.

En toen stond hij daar op de tafelstandaard voor 25 paar starende ogen. Ik had een kartonnen doos aan zijn standaardje gemaakt want slopen is 1 van zijn favoriete bezigheid. Dat was een goede zet, de snippers vlogen door de klas! Hij hield zich prima en deed ook de kunstjes op commando van mijn dochter: pootje geven en zwaaien. Pas op het laatst zag ik door het raam (vanuit de gang) dat hij zich heel zenuwachtig ging wassen, het werd toen waarschijnlijk te veel. Maar het einde was in zicht. Hij heeft zich prima gehouden en binnenkort mag hij nog een keer mee naar de klas van Jeroen.

Helaas toen ik ter plekke was dacht ik aan de fotocamera....te laat die lag thuis..... heel jammer.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2007, 20:55:36 pm door Dianne »

Cosch

• Gast
« Reactie #443 Gepost op: februari 09, 2007, 19:06:10 pm »
Ohh leuk om te horen!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #444 Gepost op: februari 09, 2007, 19:28:10 pm »
Goed zeg!! Dat zal een leuke spreekbeurt geweest zijn!! :thumsup: Wat voor cijfer werd er voor gegeven?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #445 Gepost op: februari 09, 2007, 20:13:42 pm »
wow goed van kaya zeg,en ondanks alles nog luisteren naar de commando's  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #446 Gepost op: februari 09, 2007, 20:54:56 pm »
Minouk heeft een "goed" voor de spreekbeurt gehad. De kinderen stellen normaal nooit veel vragen na een spreekbeurt maar nu moest de meester na meerdere vragen gesteld en beantwoord te hebben, zeggen dat er nog maar 1 vraag gesteld mocht worden terwijl er nog een stuk of 10 vingers in de lucht staken.  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #447 Gepost op: februari 10, 2007, 01:11:08 am »
 :thumsup: toppie dus  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #448 Gepost op: februari 10, 2007, 10:11:13 am »
Leuk!! :thumsup: Het is altijd een succes, zo'n gaaienspreekbeurt!! Mijn jongens hebben er ook goede cijfers mee gehaald! :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #449 Gepost op: februari 22, 2007, 23:50:41 pm »
Ik zit eigenlijk toch wel ergens mee...

Kaya poept bijna nooit in zijn kooi. Haal ik hem eruit loop ik wel extra snel naar de keuken om hem zo snel mogenlijk op de standaard te zetten want binnen no-time valt me er dan een flater!  :o Ik reageer er nooit op en is er bezoek waarschuw ik van te voren geen reactie te geven en niet te kijken (das moeilijk voor bezoek want het geeft me een smak  :) )
Maar ik maak me hier toch wel zorgen om. De dagen dat ik werk mag hij tussendoor wel uit de kooi als ik even thuis ben, of ik zeg mijn dochter Kaya er uit te halen. Mocht eerst overigens niet omdat we toen niet wisten hoe Kaya zou reageren als ik niet thuis zou zijn. Maar hij feit blijft dat hij het dus ophoudt. Hoe moet ik dit nu ombuigen dat hij wel in zijn kooi gaat poepen? Het liefst zou ik hem nu een paar dagen laten zitten tot hij wel moet poepen en hem dan gigantisch belonen...maar ja ik wil niet reageren op een poepie ik heb te veel akelige verhalen gehoord over zindelijkheidstrainig. Waarschijnlijk is Kaya op zijn vorige adres wel regelmatig aangesproken op zijn poepjes. Want hij zegt zelf na een poepje ook wel eens: getverrrrrrdemme  :o  :)
Op de standaard of buiten de kooi laat hij wel regelmatig kleine poepjes vallen. Hoe gaat dat bij jullie is dit herkenbaar?

Ik heb mijn probleem voorgelegd aan Bonny Talsma, heb haar een mail gestuurd met mijn verhaal over Kaya. Ik kreeg een verzoekje terug haar morgen te bellen omdat dit toch geen risico vrij probleem is. Ik heb het morgen vrij druk en hoop de kans te zien haar te bellen, anders zal ik haar een verzoekje via mail sturen of ik haar op een ander tijdstip mag bellen. Ik ben heel benieuwd...  :CENS