Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42929 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #480 Gepost op: maart 11, 2007, 22:36:25 pm »
In totaal al 4 slapennen gevonden afgelopen week! Das wel veel of niet?

giggles

• Gast
« Reactie #481 Gepost op: maart 11, 2007, 22:39:26 pm »
Ze ruien hee geleidelijk.
Als de slagpennen maar symmetrisch uitvallen zou ik me nog niet al te druk maken.
Voor de rest wel de boel in de gaten houden, of er weer nieuwe pennen voor in de plaats komen.  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #482 Gepost op: maart 11, 2007, 22:42:03 pm »
Volgens Hedwig hingen er nog oude slagpennen vast.. dus waarschijnlijk verliest hij nu de oude eindelijk!

giggles

• Gast
« Reactie #483 Gepost op: maart 11, 2007, 22:43:24 pm »
Alleen maar goed nieuws dus  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #484 Gepost op: maart 11, 2007, 22:46:30 pm »
Niks aan het hamdje hoor!  :thumsup:
Soms dan valt ineens een hoop staartpennen uit en de volgende keer regent het slagpennen en dan weer es alleen maar kleine veertjes!
Zolang hij niet kaal word ;) is er niks aan de hand!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #485 Gepost op: april 02, 2007, 10:15:46 am »
7 mei staat de nacontrole gepland bij Hedwig van Kaya.
Ook zal hij dan gechipt en gesext worden. Ik ben benieuwd!

ede

• Gast
« Reactie #486 Gepost op: april 02, 2007, 10:30:20 am »
Spannend. Ik hoop dat het ook zichtbaar in het bloed is dat hij opgeknapt is!

En natuurlijk spannend of Kaya een man of pop is!  :nailbiting:
Krijgen we nog een polletje tegen die tijd?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #487 Gepost op: april 02, 2007, 10:36:10 am »
Het is wel zo dat we eerst starten met de leverwaarde's te meten, daarna wordt pas besloten of het zin heeft te chippen en eventueel te sexen. Ik ga uit van wel.... maar als het kantje boord... pff ander onderwerp.

Ja, een polletje is eigenlijk wel leuk... beetje vroeg om nu al een polletje te starten denk ik  :) tegen die tijd zijn jullie het vergeten...

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #488 Gepost op: april 10, 2007, 13:01:54 pm »
Oef nu moet ik me gaan inhouden  :hot: :hot: :hot:
Mijn man heeft me toestemming gegeven voor een 2de gaai....   :yahoo:  woohoo  :yahoo:
Wil niet zeggen dat ik nu al op zoek ga... maar stiekem .... :hot:
Ik vroeg het niet eens aan hem, ik maakte tegen Kaya een opmerking dat hij eigenlijk toch een "vriendje" moest hebben, mijn man antwoorde daarop, ach als hij niet schreeuwt en net zo rustig en lief is als Kaya heb ik daar totaal geen problemen mee.... ik wist niet wat ik hoorde!! Had voor hem de slag om de arm dat we enkele jaren zouden wachten omdat we al zoveel huisdieren hebben, ik wilde het hem niet opdringen..... maar nu hij die uitspraak heeft gedaan ga ik het er zeker met Hedwig over hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken. Kaya is vanwege zijn leeftijd nooit getest op PBFD ik laat het nu toch doen gewoon voor de zekerheid, stel dat, en je koopt een geteste gaai en Kaya blijkt toch drager te zijn wat eigenlijk niet kan want een grijsje zou de ziekte binnen 8 jaar krijgen. Maar je weet maar nooit dat vergeef je jezelf nooit.

Er schieten mij allerlei vragen door het hoofd maar ik ga voor die vragen maar eens een passende tophic zoeken of anders opstarten....  :)

ede

• Gast
« Reactie #489 Gepost op: april 10, 2007, 13:08:45 pm »
 :yahoo:  :yahoo: wat gaaf. Wat voor een word het?

Bij mijn weten kun je drager zijn niet laten testen. Dus dat zou geen zin hebben.
Het heeft dan meer zin om de nieuwe gaai te laten testen!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #490 Gepost op: april 10, 2007, 13:20:46 pm »
Ja klopt  doh maar goed ik laat dit effe aan Hedwig over... ze gaf toen aan dat een gaai van 10 die niet meer met gaaien in aanraking was geweest niet getest hoefde te worden, dan was hij namelijk al ziek geweest of niet meer op aarde...

Ik heb eigenlijk nog geen idee welke soort gaai, alhoewel ik toch neig naar een ouder grijsje weer, dit ivm de opmerking van mijn man (niet schreeuwen  :) ) en dan weer opzoek gaan naar zo'n mazzel gaaitje als Kaya is. Ik heb de tijd, geen haast... en wil eigenlijk eerst Kaya confronteren met gaaien, kijken wat hij doet hoe hij reageert en daardoor ook laten wennen. Hij is natuurlijk hartstikke vermenselijkt... Ik vindt zoveel gaaitjes mooi, zoals de goffini kaketoe, maar dankzij Eefje ben ik op mijn beide benen terug op aarde gezet, Dorian heeft me wel aan het denken gezet over een Rose kaketoe.... En dan zit ik met het feit dat ik eigenlijk niet wil dat het een koppeltje gaat vormen omdat men zegt dat de gaaien dan aggressief kunnen worden (maar is dat ook zo?) dus is een grijsje wel verstandig? ......van de andere kant.... lijkt me leuk om een nestje gaaien te krijgen  :)
En wat klikt het beste 2 mannen of 2 poppen of juist een koppeltje....  :hot: vragen genoeg  :seestars:

ede

• Gast
« Reactie #491 Gepost op: april 10, 2007, 13:28:16 pm »
Misschien hebben we van de zomer wel weer parkieten-land meeting met gaaien! ;)  ??? Dan kun je eventueel kijken hoe jouw Kaya met andere gaaien omgaat. Maar ja.. dat duurt wel lang, misschien. En mischien is er wel helemaal geen meeting  ???

Mijn ervaring is dat het meestal wel klikt tussen gaaien of na een tijdje klikt. Maar ja als je zo'n agressievling als mijn kaya treft dan gebeurd dat helaas niet!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #492 Gepost op: april 10, 2007, 13:33:28 pm »
Tja daarom wil ik er ook de tijd voor nemen, en ook gaan kijken hoe de gaai reageert op mij en anderen, staat hij mij niet aan gaat hij niet mee. Ik ben me er natuurlijk wel van bewust dat het kan zijn dat ze elkaar niet mogen en jaloers op elkaar worden, maar ik probeer wel een gaai te zoeken met een vriendelijk karakter.

giggles

• Gast
« Reactie #493 Gepost op: april 10, 2007, 22:03:43 pm »
Diva was eerst ook een angsthaas eerste klas. Ze kon niet in de buurt van de andere gaaien zijn, of ze had alweer vluchtneigingen.
We hebben de gaaien nu bijna een jaar en Diva zit nu regelmatig met Balou te kroelen en ook laat ze zich de kaas niet meer van het brood eten door Tigo.
Zelfs bij Lola komt ze langzaam dichterbij, als zij dat, oh zo leuke, stukje speelgoed heeft, wat Diva toch wel heel graag wilt hebben.

Ik had na de eerste paar maanden alle hoop laten varen dat het ooit iets zou worden met ons Roseetje, maar nu ontpopt ze zich toch.
Dus ik denk dat alle gaaien wel aan elkaar wennen. Gun het tijd en wees niet te bang om ze bij elkaar te zetten.
Welk soort maakt volgens mij niet echt uit.

Succes met zoeken Dianne  :thumsup:

Pascalle

• Gast
« Reactie #494 Gepost op: april 10, 2007, 22:20:28 pm »
Wat  leuk zeg! Hier is het net zo hoor. Ik mag er een 2e bij mits ze in dezelfde kooi komen. Nu kan je dat nooit zeggen of het gaat klikken, maar dan nog weet ik zeker dat als er een 2e is dat hij nooit meer weg hoeft! ;)  Als hij binnen is dan is het voor de rest van zijn/haar leven!  :)