Auteur Topic: Ecco  (gelezen 2349 keer)

CT

• Gast
Ecco
« Gepost op: oktober 01, 2006, 22:06:20 pm »
Hallo Allemaal,

Ik ben Ecco,

dat weten jullie ondertussen al he, mijn vrouwke heeft me van Kapaza.be gehaald.
Hier mijn verhaal: Ongeveer 10 jaar geleden vloog  ik op een dag in september vrij rond in de buurt.
3 maand bleef ik in de buurt rondhangen. Er was voldoende eten te vinden op de akkers. Toen werd het winter, er was geen eten meer dus begon ik maar te knabbelen aan de mastiek (oliehoudend) rond de vensters van de oude huisjes in de buurt. Om mij van de dood te behoeden, heeft mijn vorig baasje me toen gevangen. Zijn plan was om een volière te bouwen maar ja, zijn partner houdt niet van vogels. Dus geen volière, wel een kooi in de keuken. Slechts een paar maand in de keuken. Het eten vloog teveel in het rond. Dus verhuisde ik met kooi naar de garage. Bij mooi weer werd de kooi buiten opgehangen. Het verzorgen van de vogel gebeurt enkel door meneer. Hij noemde me Coco. Door wijzigingen in zijn job en zijn aktiviteiten als bestuurslid in een ponyclub verloor hij me een beetje uit het oog waardoor het soms gebeurt dat ik een dagje zonder eten zat. Hij wilde graag dat hij me een betere thuis kon bezorgen, en zette me op Kapaza. Mijn huidige vrouwke zag dit staan en reageerde. Zodoende ben ik dus gisteren 30 september in mijn nieuwe omgeving toe gekomen.
Eerst een ritje in de auto, stoppen....... nieuwe gezichten....... weer ritje in andere auto en dan in een nieuwe thuis. Wat een rare boel is dat hier, vogels langs alle kanten, kleiner als ik en ook eentje die groter is dan ik, ook een rare groene.
Baasjes weer weg en als die thuis kwamen kreeg ik een nieuwe kooi, en een nieuwe naam, Ecco is Italiaans voor hier, goed hé, zoiets van hier ben ik zie,  heb wel in het vrouwke haar vingers gebeten als ze me naar die nieuwe kooi bracht 

Eerst mocht ik wat wennen in de varande, waar ook de kooi van Cocorico (die rare groene) stond. door de koepel kon ik het daglicht zien en genieten van het zonnetje. Na een tijdje de kooi en ik samen met Cocorico in de keuken. Daar mocht die Cocorico eruit. Ik verstond dit helemaal niet, en hield me rustig en keek de boel maar aan.

Zondag 1 oktober 2006

Vanmorgen ging de doek die het vrouwke gisteravond op de kooi had gelegd eraf. Ik bleef nog wat onwennig en bedacht dat ik de boel hier nog maar wat zou afwachten. Cocorico's kooi ging open en hij mocht weer vrij, die kerel kan zingen zeg ! Ik waagde me dan ook maar aan een fluitje en een roepje. hé die kleine mochten ook uit hun kooitje.
Vrouwke gaf me een appel, trosgierst hing ze op, die lag sinds gisteravond in mijn kooi maar daar durfde ik niet naartoe. bleef liever bovenaan in de kooi, er hangen hier vanalle rare dingen in.

Dan toch maar eens in die bakjes gekeken die het vrouwke wat hoger in de kooi had geplaatst, wat is dat !!!!! brokjes ???? Ben ik een hondje of zo? Even bij Cocorico gaan kijken, raar zeg ............. die heeft dat ook, en het lijkt nog lekker te zijn, hoe die daaraan peuzelt.
Eventjes proberen, mmmm raar smaakje, maar misschien moet ik er toch maar aan wennen. Ik ben namelijk gewoon om enkel zonnepitten te eten, maar hier zijn van die brokjes en zonnepitjes (niet zo bijster veel) en ook zaadjes, fruit, zo een rare stok met zaadjes en trosgierst (mmmmmmmmmmm da's lekker)

hoho zeg, deze avond heb ik iets beleefd !!!!
Cocorico die zat zomaar op mijn hok en peuzelde aan mijn trosgierst en aan die rare stok. eventjes gaan kijken en mee doen zeker !!!

he wat nou  :o dat kooitje gaat hier zomaar bovenaan open en ik kan eruit !!!! ik ben ook vrij  :thumsup:
ga de boel hier eens verkennen zie, ga eens op die rare groene zijn hok zitten, wie weet worden we wel vriendjes

he he, nu houdt het vrouwke een stok voor me en zegt "stap op", wat moet dat nou !! Ik stap op die stok maar vertrouw het boeltje toch niet hoor, die stok beweegt !!!!!!!
Dat vrouwke geeft niet op en na een tijdje ben ik het wel moe, steeds beweegt die stok en vlieg ik weg. Zal maar op de grond landen.

oeps !!!! ik wordt hier zomaar opgepakt door een handdoek !!!!

hehe, lekker warm is dat, en ben helemaal niet bang, vrouwke loopt met me rond en amai, wat een praatwater is dat !!!

wat een ervaring zeg..... zit nu weer in mijn kooitje en ga nog wat appel eten.

Wat zal ik morgen tegen komen, is wel wat anders dan vroeger, de garage waar ik zat.

Ecco

:-[  2 oktober 2006

hoho vandaag kwam het vrouwke thuis van het werk en kwam naar de kooi toe, dacht bij mezelf, hé waar heb jij de ganse dag geweest. Heb hier enkel meneerke gezien. Dan herinner ik me dat ze deze morgen had gezegd, daaag jongens tot vanavond, ma gaat werken.
Pffffff Werken wat zou dat zijn ? Wel maak er me geen zorgen om, denk niet dat ik dat ooit zal moeten doen.

Gedurende de dag heb ik me leuk bezig gehouden met die rare dingen die in mijn kooi hangen, die stok met lekkers op is niet te versmaden.
Plots ging mijn huisje bovenaan open en werd de zitstok erin geplaatst, haha ik was weer vrij, eerst nog wat zien wat er gebeurd dacht ik, maar vrouwke gaf er geen aandacht aan, dus ik maar weer rustig en mijn aanvalshouding gewoon vergeten.
Ha daar is dat lichtding weer, ik vraag me af waarom ze dat toch doet, geen flauw benul.

Na een tijdje fladerde ik uit mijn huisje, ging Cocorico's plaats innemen op die zijn huisje, eventjes dreigen, ja lukt me wonderwel, oei toch niet,
Hola dat is wat anders, ik zie dat het vrouwke weer die bewegende stok heeft.
Fladder, Fladder, Fladder, pffffffffff die geeft echt niet op hé, wacht maar, ik deze keer ook niet.  :P

Oh wat ben ik moe, zal nog maar eens op de tafel landen, hier lagen nootjes, mmmmmmmmmm lekker.
Na een tijdje zie ik toch weer die handdoek afkomen zeker, ja lap, gevangen, alhoewel het vrouwke er niet ruw mee is, besluit ik toch maar om me los te wringen en knip, haha, hebbes, in die dikke vinger.
 :cool:  vind ik dat, nu zal ze wel stoppen zeker  coolthumb

oooo  doh dom dom dom van me, die stopt helemaal niet, ah voel me een beetje  :-[ nu zal het vrouwke wel boos op me zijn omdat ik in haar vinger heb gehaakt, is een dikke doek om en die ziet al helemaal rood, ................................. :-[   :oops:

hehe het vrouwke is niet boos op me, en ik laat me nu rustig nemen met die handdoek, ze laat me in mijn kooitje, na een paar geruststellende woordjes,
Zal proberen om me volgende keer wat netter te gedragen, maar ja, ik ben dat niet gewoon en weet ook zelf niet hoe alles moet.
hoop dat Vrouwke dat verstaat.

slaap wel; tot volgende keer.

Ecco

Edit Loes: En hier kun je reacties op dit dagboek plaatsen!
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2006, 19:50:25 pm door CT »

CT

• Gast
Re: Ecco - 4 oktober
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2006, 19:56:27 pm »
gosh zeg, gisteren was dat hier een heel raar gedoe met al de inhoud van de woning, dat vrouwke zette hier zomaar stoelen op tafel en nog van die dingen. Ik had eindelijk na een tijdje door dat dit dan schoonmaken was. Weer iets bijgeleerd.

Cocorico was gisteren tegen me aan het praten, dat kan ik niet, misschien kan ik het leren van hem wie weet. Hij was steeds Ecco braaf, Ecco schone jongen, Ecco op a gemak hé, aan het zeggen. en ik maar weer fluiten.

Als de telefoon hier op de middag gaat dan zegt Cocorico altijd Ma, en ja hoor als meneerke de telefoon opneemt is daar inderdaad vrouwke aan de lijn. Kan Cocorico klok lezen misschien????

Wel vanavond ben ik weer eens uit de kooi geweest. Heb een beetje rond gevlogen en daar was vrouwke met de al bekende bewegende stok weer en de woordjes "stap op", maar ik heb daar schrik van want als ik daar op stap dan beweegt die stok altijd een beetje. Wel al mijn moed maar bijeen geschraapt en toch op die stok gestapt en blijven zitten. ho ho wat was het vrouwke blij, ik hoorde alleen maar Ecco goed zo , Ecco bravo, en ook Cocorico deed mee.

Dat flitsding heeft het niet kunnen flitsen hoor, dus geen beeldjes van. Meneerke zal daarvoor eens thuis moeten zijn om dit vast te leggen. Heb dat wel maar één maal gedaan want vond het best wat eng hoor.

Ik heb ook bij Cocorico op de speeltak geweest, eerst zat ik er alleen op en daar kwam Cocorico aan met een blik van hela manneke, wat komt gij hier doen.

Cocorico vertelde me dat dat flitsding me geen kwaad zou doen en dat hiermee alles op beeld wordt gezet. voelde me op mijn gemak nadien

Cocorico ging dichter bij het vrouwke zitten maar hield me scherp in het oog, toch kwam ik dichter bij, hij liet me aan z'n speelgoed spelen maar als ik wat zo naast hem wou komen mocht ik niet, ben dan maar braaf geweest en weer naar de andere kant gestapt.

Hoorde ook vandaag het vrouwke telefoneren met iemand die ze DA noemde. Naar het schijnt zou die meneer hier zaterdag langs komen, hoorde zoiets van wieken,  :CENS wat dat mag zijn dat weet ik niet hoor, zal het wel zien zeker, hoorde in elk geval dat het over mezelf en over Cocorico en de kleintjes ging.

Ben moe nu, weer al een ervaring rijker vandaag, is hier wel tof moet ik zeggen maar ik word daar o zo moe van.

tot volgende keer
Ecco

CT

• Gast
Re: Ecco
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2006, 20:05:46 pm »
 :P

Ho ho, helemaal gek ben ik nu, heb ik hier wat meegemaakt. Je weet vertelde dat ik vrouwke tegen iemand die DA of VA genoemd wordt aan het spreken was, wel die VA is hier dan die zaterdag geweest, die nam me zo maar en heeft mijn vleugels gewiekt, amai, bang dat ik was, maar het deed geen pijn hoor, heeft ook mijn nageltjes bijgeknipt ene ikke ............................ ikke heb de zijne en zijn vinger bijgeknipt. Moet kunnen hé.

Ondertussen wordt ik het hier zowat stilaan een beetje gewoon.
Probeer nu vriendjes te worden met Cocorico, en de anderen. Wel ga jullie maar laten genieten van de foto's. die vertellen meer ...............

Tot later

Ecco, Cocorico, Tabo en Onna

CT

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 24, 2006, 20:02:02 pm »
 hallo
Ja het is al een tijdje overheen gegaan voor ik weer eens wat woordjes neerschrijf. :-[ Het vrouwke zit met een groot probleem, na verder zoeken op internet over hoe en wat ik zou zijn  cheesy2 en in contact met het Nederlands stamboek vertelde iemand aan het vrouwke dat ik meer lijk op een vrouwke dan op een mannetje  :). Ik weet het natuurlijk maar zeg ik lekker niet aan het vrouwke.

Ondertussen ben ik het hier al goed aan het wennen, begin al te spelen en af en toe maak ik van die kleine geluidjes. Met Cocorico wil het niet zo lukken, is me dat een jaloers manneke  doh eerst komt hij lief doen en dan valt hij me zo een beetje aan. Gelukkig was het vrouwke in de buurt en is Cocorico toch eentje die wel luistert naar het vrouwke. Zijn comentaar is dan wel Cocorico braaf, maar als het vrouwke de rug draait is Cocorico vals.

hier kunnen jullie mee gokken wat ik nu ben een vrouwke of een manneke.

ps, heb vrouwke horen zeggen dat ze waarschijnlijk volgende week een afspraak gaat maken bij de VA, om te zien wat ik nu zal zijn
want dan is meneerke ook thuis en kunnen ze samen gaan met de auto.
haha, kan ze een wedstrijdje houden, wie ben ik ...... hihihi

Ecco

CT

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 24, 2006, 20:03:02 pm »
O ja,
ik kijk ook al wat liever he !!!!
vind het hier wel fijn

Ecco

CT

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2006, 15:00:20 pm »
Donderdag 2 november, vrouwke zei hier deze morgen, ja D-day. Ikke niet weten wat ze hiermee bedoelde, moest terug in die oude kooi, was ondertussen wel al heel wat netter dan vroeger, maar voelde me toch een beetje bang dat ik hier weg moest, Cocorico zat ook in een kooi en samen werden we buiten gedragen, de auto in. Voelde niet zo lekker, maar het vrouwke stapte ook in en samen gingen we weg. Toen stopten we aan een groot huis, we werden uit de auto gehaald en gingen in dit huis binnen. OOOOOOOOOOOOOO neeeeeeeeeeeeeeee daar is die meneer weer die me vorige keer ook heeft genomen en daarna kon ik nie meer vliegen, oooooo

We volgenden die meneer, en Cocorico werd op de tafel gezet, uit de kooi genomen en op de tafel gelegd, mmmmmmmmmm van waar ik zat kon ik niets meer zien.

plots was het weer aan mij, die meneer de VA ondertussen tot mij doorgedrongen nam me uit mijn kooi en legde me op de tafel, in zo'n raar kapsel met mijn hoofd, ikke naar dromenland,,,,,,,,,,,,,

Toen ik wakker werd zei het vrouwke tegen me, kom nu gaan we weer naar huis he mijne jongen.

haha toen viel mijn eurocentje, vrouwke was gewoon te nieuwsgierig en kon het niet meer verkroppen dat ze niet wist wat ik was, haha, ja ja

Voila nu voel ik me echt groot hoor, zie hier mijn bewijs dat ik wel degelijk een mannetje ben.

wel, ik ben van al dat reizen heel moe geworden, en ben zowat direct in slaap gevallen toen ik zag dat ik weer thuis was.

Ecco,

CT

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 17, 2006, 21:09:18 pm »
hallo allemaal,

intussentijd is er niet veel meer gebeurt hoor, mijn nieuwe leventje gaat gewoon zijn gangetje. Ik ben ondertussen naar de grote kooi van Coccorico verhuist en Coccorico heeft mijn kooi. De reden hiervoor is dat Coccorico het grootste deel van de tijd gewoon los zit, ik daarentegen wil atlijd maar wegvliegen en ik vlieg dan steeds tegen het raam aan. Dit is niet zo goed voor me en ik was bijna bij de hondjes gevlogen en dit zou helemaal niet goed geweest zijn. Daarom mag ik nu in die papegaaienvilla van Coccorico, ik heb van het vrouwke gehoord dat ik deze zomer eentje krijg voor binnen en die grote kooi gaat dan buiten staan zodat ik kan genieten van het zonnetje. Leuk he. Ondertussen heb ik veel leut in deze kooi, vlieg er in rond en ik kan al klimmen als de besten. Mijn vrouwke is ook op zoek naar een vriendinnetje voor me, ik ben benieuwd.
groetjes Ecco