ja inderdaad als ik op de V voortga heb ik een man, ook als ik naar de staartveren kijk, alhoewel, maar weet je, ik ga zeker spelen hoor voor ik een tweede aanschaf, ga endoscopish laten testen.
had dit ook gevonden op internet.
"There is a way to determine the sex of Senegals by looking at them, but this needs a trained eye. Several methods are used, but even so I still like to have them sexed by a vet. Adult Senegal parrots can be sexed by careful examination of the under-tail coverts. To do this successfully requires an understanding of what to look for, and where. Adult male Senegals typically have pure yellow under-tail coverts and it is quite rare to see even a hint of green feathers in this area. An adult female Senegals will typically have a mixture of green and yellow in the under-tail coverts. Any trace of green in these feathers indicates a female." Bron ben ik wel effe kwijt. waarvoor sorry.
maar of het nu een vrouwke of manneke is, ik ben blij dat ik Ecco heb, en je kan zien aan het gedrag van de vogel, is hier nu drie weken, dat Ecco al heel veel actiever is geworden en zelfs al op onderzoek uit gaat. Spelen doet Ecco als hij zeker is dat er niemand naar hem kijkt, maar van zodra Ecco maar enig vermoeden heeft is Ecco opnieuw stil. Maar ook dit is een eigenschap van Bonte Boertjes. maar zoals ik al vertelde, ik ben supper blij dat Ecco zich hier wel duidelijk goed voelt.
Dinnie