Auteur Topic: Dilemma  (gelezen 3970 keer)

Loesje

• Gast
Re: Dilemma
« Reactie #30 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:33:59 pm »
 ;D Ik woon in Duitsland dus de vertaling was niet nodig hoor ;)

Ik heb zeker geen rancune hoor, we denken gewoon allebei heel anders over de kwestie en daar is niets mis mee.
Ik hoop dat zowel Kyra, Tico als 007 gelukkig worden :).
Houd je ons op de hoogte van je keuze?

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:01:30 pm »
Tommy, je hebt helemaal gelijkl.... maar... er is een maar.

Kira kan wellicht een prima, zelfs goed binnen een gezin, te handhaven vogel worden mits deze in handen komt van iemand die echt met de vogel om kan gaan en kan trainen, daar het geduld en de tijd voor heeft.

Maar vindt zo iemand eens, mensen hebben allemaal het goede voornemen, maar vaak is het omturnen van een vogel een lange weg en veel haken onderweg ergens af en geven op.

Maar al te vaak mislukt dat... de diverse forums staan vol met vragen over gedragsproblemen en dat is nog maar van die mensen die er nog wat aan willen doen, die de moeite nemen zich te informeren. Hoeveel vogels zitten er niet de hele dag armoedig in een kooitje opgesloten. Ik zou ze de kost niet willen geven. Zielig maar waar!!!

Kira krijgt bij een eventuele nieuwe eigenaar een stukje bagage mee die nou niet helemaal in zijn voordeel is. Daarom heb ik die suggestie's gegeven, omdat in die situatie's (vollierre en eventueel bij een alleenstaand persoon) dat stukje bagage niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Maar inderdaad, iemand die het goed aanpakt, de tijd heeft, doorzet... enzovoorts enzovoorts die zal wellicht Kira weer helemaal op het goede spoor krijgen.

Groet,

fkbmac

Betere tip is dan ook...zoek eens via 1 van de fora naar een nieuwe baas ;) Want wat jij nu aanhaalt telt helaas voor vele vogels...jong en oud. Maar t is geen reden je vogel nadat je hem niet meer wilt in een voliere te stoppen. Ik heb hier 7 vogels in huis...meerdere met een achtergrond . 1 voliere aratinga van 5 die niet tam was, 1 wildvang timneh die doodsbang was, 1 herplaats vasa die niet zo goed opgevoed was en een 40 jaar jonge amazone die geen normaal leven heeft gehad. Al deze vogels zijn geweldig!!! Ik zou persoonlijk nooit weer een jong aanschaffen en raad iedereen aan een herplaatser te nemen :hart: . Het is in mij ogen een illusie te denken dat een al opgevoede of jonge vogel zich wel goed blijft gedragen ...dus opvoeden moet je toch en ik heb daar geen problemen in ondervonden. Doorbreken van gewoonte en een nieuw huis doet al verrekte veel :good:

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: oktober 25, 2006, 16:30:36 pm »
Betere tip is dan ook...zoek eens via 1 van de fora naar een nieuwe baas ;) Want wat jij nu aanhaalt telt helaas voor vele vogels...jong en oud. Maar t is geen reden je vogel nadat je hem niet meer wilt in een voliere te stoppen. Ik heb hier 7 vogels in huis...meerdere met een achtergrond . 1 voliere aratinga van 5 die niet tam was, 1 wildvang timneh die doodsbang was, 1 herplaats vasa die niet zo goed opgevoed was en een 40 jaar jonge amazone die geen normaal leven heeft gehad. Al deze vogels zijn geweldig!!! Ik zou persoonlijk nooit weer een jong aanschaffen en raad iedereen aan een herplaatser te nemen :hart: . Het is in mij ogen een illusie te denken dat een al opgevoede of jonge vogel zich wel goed blijft gedragen ...dus opvoeden moet je toch en ik heb daar geen problemen in ondervonden. Doorbreken van gewoonte en een nieuw huis doet al verrekte veel :good:

Helemaal mee eens!!!! Ik heb dat met valkparkieten. De 1 gilde, de ander was apatisch, etc etc.
Stuk voor stuk heb ik deze opvangvogels in mijn hart. De 1 die gilde is een heel tevreden vogel hier, die apatisch was speelt of het een lieve lust is.
Ik heb er nu 11 en de meesten zijn opvang. Daar ligt inderdaad mijn hart.

Welke vogel ook weg gaat, zoek een goed adres. Daar kan even wat tijd overheen gaan, maar doe hem pas daar naartoe waar je een goed gevoel bij hebt. Ook kan je afspraken maken zoals foto's doorsturen via e-mail, af en toe mogen bezoeken etc.

Heel veel succes, wat je ook besluit.

Nel

007

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 28, 2006, 13:41:36 pm »
Ik was zowieso van plan een goed huisje voor een van de twee te zoeken. Gelukkig zit er geen druk achter, dus we hebben de tijd. Via dit forum zou inderdaad het beste zijn. Dan weet je (bijna) zeker dat de gaai goed terecht komt. Een advertentie op marktplaats vind ik maar eng. Mensen kunnen zich zo voordoen als ze willen, dus iedere koper zal geschikt lijken, maar hoeft dat niet te zijn. Bij ons thuis is de knoop nog steeds niet doorgehakt. Beide gaaitjes zijn er nog, in aparte kooien. Maar handig is dit niet. Als er iemand op dit forum is die nog een gaaitje zoekt (welke van de twee maakt niks uit) , laat het me dan weten. Dan wordt de knoop eindelijk doorgehakt.
Nogmaals bedankt voor jullie inzichten  :thumsup: