Auteur Topic: Walnoten  (gelezen 9658 keer)

pipo

• Gast
Re: Walnoten
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2005, 20:08:22 pm »
 :'(ullen we samen? :'( Gewoon doorgaan hoor.

Paco

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2005, 22:35:44 pm »
Doen we!!! :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2005, 19:35:33 pm »
Onze Gino lust volgens mij echt alles! We proberen natuurlijk eerst wel uit te zoeken wat goed voor hem is.
De vorige eigenaar gaf hem zelfs brood (met boter) met worst erop................ >:D
Verder at hij daar ook nog met de pot mee en het zaadmengsel wat ik meekreeg bestond volgens mij voor 50% uit zonnepitten!!!!! Dat is dus van de winter voor de vogels buiten! Maagkiezel en eivoer had hij helemaal nog nooit van gehoord......... Het is een wonder dat Gino er nog zo goed uit ziet, en nog zo vrolijk en levenslustig is.....
Walnoten lijkt mij ook wel een aardige bezigheid voor hem, ga ze morgen gelijk halen.

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 31, 2005, 08:44:04 am »
 :thumbsup:

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: januari 29, 2006, 14:08:41 pm »
elk jaar ligt de tuin vol met walnoten,dus als jullie in de buurt zijn kom gelijk een portie rapen,lekker vers en onbesproten,hihi

wat het kraken betreft ,er zei iemand ,er is geen enkele inheemse vogel die de noot kan kraken of openen(met de bek)nu eksters hebben daar een andere methode voor,ze pikken de noot op,vliegen er mee omhoog en laten de noot vallen op het dak en de rest van de noot gaan zij dan wel oppikken en ik kan de bolsters uit de dakgoot halen,kwestie van werkverdeling h

pebblepoe

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 29, 2006, 16:18:41 pm »
Misschien een tip ik maak altijd met een mes ff de walnoot aan de bovenkant ietsies wijder dan krijgen Loki en YouYou ze verder zelf wel open en zijn er er wel even zoet mee.

..ingrid..

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2006, 16:43:21 pm »
ik kraak m meestal even met de notenkraker de rest mag ernie zelf doen  :) :)

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2006, 22:18:02 pm »
Onze Brenda heeft totaal geen moeite mer met een walnoot en heeft binnen een kwartier een gat in de dop en gaat dan net zolang door tot zij deze helemaal leeg heeft gegeten. Zij krijgt eens per week een walnoot en tussendoor verwen ik haar vaak met een hazelnoot, daar heeft zij wel meer werk aan om deze open te krijgen en pakt deze wel tig keren per dag tot zij hem open of stuk heeft gekregen en daarna kan zij nog uren spelen met de doppen.

Groetjes Kees.

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 04, 2006, 14:31:48 pm »
Zijn er nog meer mensen die walnoot geven?
Hier zijn ze niet aan te slepen. Coco en Kaya zijn allebei 's ochtends niet te houden, als ik het fruit bakje aan het klaar maken ben.
Want op dit moment krijgen ze elke dag een walnoot! En Verstappen zei toen dat ze best elke dag een walnoot mogen. Maar ik vraag me wel af of walnoot niet te vet voor ze is. Of zou dat wel meevallen?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: april 04, 2006, 14:36:02 pm »
Zijn er nog meer mensen die walnoot geven?
Hier zijn ze niet aan te slepen. Coco en Kaya zijn allebei 's ochtends niet te houden, als ik het fruit bakje aan het klaar maken ben.
Want op dit moment krijgen ze elke dag een walnoot! En Verstappen zei toen dat ze best elke dag een walnoot mogen. Maar ik vraag me wel af of walnoot niet te vet voor ze is. Of zou dat wel meevallen?

hoi corina,
in mijn eerste week op het forum heb ik die vraag gesteld omdat er honderden in de tuin liggen walnoten/okkernoten (herrinner je nog ) en toen kreeg ik als antwoord één per week,zou meer dan genoeg zijn wegens te vet
degene die nu nog in de tuin te vinden zijn kunnen we niet meer geven,zijn blijven liggen hebben vorst en sneew en regen gehad,maar das dan weer voor de eksters goed,die kraken ze wel

grtzz vivke

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 04, 2006, 14:56:28 pm »
oh ja okkernoten!
Ik ga dat topic ff opzoeken!

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 04, 2006, 15:01:04 pm »
Jouw kweker had gezegd dat het te vettig was he?
Hier kun je ze nog volop krijgen in de supermarkt. Had laatst nog een zakje van een collega gekregen die gevallen waren uit de boom!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: april 04, 2006, 15:52:21 pm »
Ik vind het nog al wat, zo'n walnoot op de hoeveelheid voedsel die ze krijgen.. Ik zou het zelf niet elke dag doen.. maar Sjakko houdt er niet van, behalve als ze wat van Orrie af kon pakken...  :)

Africangrey

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 04, 2006, 16:13:22 pm »
Ik denk dat iedere dag een walnoot wat veel is, misschien iedere dag een halve?
Die van mij lust het niet, wel hazelnoot.
Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid vet in een hazelnoot, hetzelfde verhaal als walnoot?
Mijn gaai is verzot op kaas, maar ja mag ook niet iedere dag :)

Gr
Ineke

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: april 04, 2006, 16:24:07 pm »
Ik denk dat iedere dag een walnoot wat veel is, misschien iedere dag een halve?
Die van mij lust het niet, wel hazelnoot.
Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid vet in een hazelnoot, hetzelfde verhaal als walnoot?
Mijn gaai is verzot op kaas, maar ja mag ook niet iedere dag :)

Gr
Ineke

ineke,heb jij soms het broertje van flipke gekocht,die zou namelijk alles doen om toch maar dat centimeterke te krijgen,kheb pas gelezen dat ze 1cm² mogen hebben(oef),niet dagelijks ,want jonge gouda is niet te versmaden zegt hij  ;D  ;D
en wat de hazelnoten betreft daar spelen de poezen voetballeke mee,die geraken nooit meer bij flip eens ze de grond raken  :o

grtzz vivke