Auteur Topic: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke  (gelezen 31459 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke
« Gepost op: oktober 01, 2006, 19:47:52 pm »
ik heb dit topic veranderd in "dagboek van.."
zo kunnen we het bijhouden van in den beginne
ik zal ook flipke zijn verhaal hier neerzetten met een link en ook ergens anders ,zo komen alle reacties van flip en tuur bij mekaar

hier het verhaal van flipke

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11811.0.html

hey mensen,

ik weet niet of ik er goed aan doe maar sebiet ga ik even op bezoek bij een klein grijsje die een nieuw onderkomen zoekt
hij is 4 maand ,het verhaal waarom kan je lezen in mijn reactie op "niet alleen op MP maar ook op Kapaza"

als het wat meezit is hij van mij
meezitten bedoel ik,de pbdf test moet negatief zijn en ze moeten akkoord gaan met de prijs die ik er wil voor geven(meer zwart geld heb ik niet  :) ),maar ik wil het beestje wel graag helpen
ik neem iig men fototoestel mee om wat foto's te nemen(als ik mag natuurlijk) en ja het plaatsen is een ander paar mouwen,maar ik zal proberen
ik hou jullie op de hoogte

gr vivke

en hier kunnen jullie je reacties kwijt
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26289.new#new
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 22:46:26 pm door vivke »

Tommy

• Gast
Re: bezoek aan klein grijsje
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2006, 19:49:11 pm »
Waarom zou je hier niet goed aan doen ??? :) Juist wel!!! Ik hoop dat jullie eruit komen joh! Succes! :-* :thumsup:

russelltje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 01, 2006, 19:50:26 pm »
Nou ik ben heel benieuwd, maar dan moet het wel gezond zijn natuurlijk.
Ik zal voor je duimen.  ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 01, 2006, 19:53:28 pm »
meen je dat :o

ik vind het schitterend natuurlijk maar dat zal een grote aanpassing zijn, wat ga je zeggen als tventje thuis komt?
flipke heeft een ei gelegd cheesy2 cheesy2 cheesy2

russelltje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2006, 19:54:41 pm »
Dit is juist het ideale moment om het te doen  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2006, 19:58:47 pm »
Hahaha, mijn moeder moet dit verhaal lezen  :)
Mijn moeder wil ook een gaai, maar mijn vader is er nog niet echt super enthousiast over.
Ik zei al, je moet gewoon vast een aanbetaling doen, maar dat durft ze niet.
Go vivke, go  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2006, 20:32:38 pm »
Denk dat Vivke niet zo bang is dat het ventje het niet goed vindt.. Ik had het ook niet hoeven flikken bij mijn ex hoor! :)

Ben zéér benieuwd!! :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2006, 21:24:03 pm »
ik hoop dat t gaat lukken Vivke!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: oktober 01, 2006, 21:38:44 pm »
het eerste kontakt met Apollo (best wel aparte naam voor een grijsje) zat wel goed,ik kreeg een "kiekeboe" het geluid dat daar achter kwam was echter veel minder,een zeer scherp geluid,waar ik nu van ondervonden heb dat hij het gebruikt als verdediging "zo van laat me gerust"
zolang hij in de kooi zat was hij lief,kheb de mensen dan gevraagd of hij ff los mocht ,hij vloog weg bij mijn toenadering (= ook nog normaal) het beestjes was echt bang
hij wou van de grond niet bij me opstappen alhoewel hij het commando wel kende,zelfs niet toen ik probeerde met de stok,hij stapte erop en snel erover
toen de dochter des huizes hem in de kooi heeft gekregen kon je pas heel goed merken hoe het beestje was gestresseerd,telkens ik de kooi opnieuw naderde krijstte hij ,uit volle borst
kheb hem dan maar rustig gelaten en wat gepraat over apollo en over parkietenland,ook de foto's van flipke mét zonder tweety getoond zodat ze konden zien waar eventueel terecht zou komen
ze gaan de vogel laten testen op pbdf en die betaal ik mee,in het geval hij niet is besmet verhuist hij naar hier
ik zal er wel een beetje werk aan hebben maar op zijn leeftijd ,hij is van april ,komt trouwens uit een dierenwinkel in nederland in weert,maar ik heb er goede moed op,hij was ooit handtam want ze hebben hem gehad op 10 weken maar door echt te weinig tijd ,er niet veel mee gedaan
ik ga zo proberen om de foto's op de pc te zetten,wat ik nog nooit heb gedaan,dus ik hoop dat het me lukt dan kunnen jullie hem ook zien

of ik hem zal hebben éér marc thuis komt betwijfel ik,de testuitslag laat al bijna 14 dagen op zich wachten

Jarie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 01, 2006, 21:42:26 pm »
afwachten dus,maar het klinkt niet gek allemaal,we gaan gewoon door met duimen coolthumb

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 01, 2006, 21:45:25 pm »
waw vivke , jij kan nogal voor surprises zorgen hoor ::)

ik vind het wel spannend :)
oeioei ! tweetje krijgt concurentie, ben benieuwd hoe flipke daar gaat op reageren
ga je hem apollo blijven noemen dan?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: oktober 01, 2006, 22:07:31 pm »
ga je hem apollo blijven noemen dan?

dat weet ik eigenlijk niet goed,het ligt zo niet in men mond ,ook al is het een aparte naam
en voor tweety geen concurentie zenne,flipke is geen homo zé

CT

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 01, 2006, 22:09:58 pm »
Leuk Vivke !!!!! wacht in spanning af, ben heel benieuwd naar het vervolg. en duim zeker voor je mee  :thumsup:

Dinnie

jaantje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 01, 2006, 22:13:29 pm »
het eerste kontakt met Apollo (best wel aparte naam voor een grijsje) zat wel goed,ik kreeg een "kiekeboe" het geluid dat daar achter kwam was echter veel minder,een zeer scherp geluid,waar ik nu van ondervonden heb dat hij het gebruikt als verdediging "zo van laat me gerust"
zolang hij in de kooi zat was hij lief,kheb de mensen dan gevraagd of hij ff los mocht ,hij vloog weg bij mijn toenadering (= ook nog normaal) het beestjes was echt bang
hij wou van de grond niet bij me opstappen alhoewel hij het commando wel kende,zelfs niet toen ik probeerde met de stok,hij stapte erop en snel erover
toen de dochter des huizes hem in de kooi heeft gekregen kon je pas heel goed merken hoe het beestje was gestresseerd,telkens ik de kooi opnieuw naderde krijstte hij ,uit volle borst
kheb hem dan maar rustig gelaten en wat gepraat over apollo en over parkietenland,ook de foto's van flipke mét zonder tweety getoond zodat ze konden zien waar eventueel terecht zou komen
ze gaan de vogel laten testen op pbdf en die betaal ik mee,in het geval hij niet is besmet verhuist hij naar hier
ik zal er wel een beetje werk aan hebben maar op zijn leeftijd ,hij is van april ,komt trouwens uit een dierenwinkel in nederland in weert,maar ik heb er goede moed op,hij was ooit handtam want ze hebben hem gehad op 10 weken maar door echt te weinig tijd ,er niet veel mee gedaan
ik ga zo proberen om de foto's op de pc te zetten,wat ik nog nooit heb gedaan,dus ik hoop dat het me lukt dan kunnen jullie hem ook zien

of ik hem zal hebben éér marc thuis komt betwijfel ik,de testuitslag laat al bijna 14 dagen op zich wachten
Weet ik ook waar hij vandaan komt,ik woon namelijk in Weert.
Ik ga hard voor je duimen :-*

russelltje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 01, 2006, 23:01:24 pm »
Nu ik je verhaal zo lees vivke, weet ik precies om wie het gaat. Het kwartje valt nu pas bij me, maarja.
Ze hebben enkele berichten op een ander forum geplaats en ook verteld dat de vogel weer weg moest omdat ze er geen tijd voor hadden etc etc.

Nou lees ik dus ook de afloop. Iedereen op dat andere forum was er boos over en men inclusief ikzelf vonden het een heel vreemd verhaal. Ouders kopen vogel voor kind en een paar weken later moet het alweer weg.
Als het grijsje bij jou komt, zal het uiteindelijk wel goedkomen met apollo.

gr rené