Auteur Topic: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke  (gelezen 31776 keer)

Cosch

• Gast
Re: bezoek aan klein grijsje
« Reactie #45 Gepost op: oktober 03, 2006, 15:55:23 pm »
Ik heb het bij Kaya zo gedaan dat ik hem ophaalde. Naar de VA gebracht. Kon hij gelijk kijken hoe hij lichamelijk er aan toe was en toen weer terug gebracht. En toen wachten......

Gr Corina

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: oktober 03, 2006, 16:07:07 pm »
Overeenkomsten zijn er niet echt . En er is ook zoiets als bedenktijd ;)

Een aanbod (mondeling of een schriftelijke) is in principe bindend, als het alle belangrijke elementen bevat, die nodig zijn voor het sluiten van een overeenkomst. Deze elementen zijn bijvoorbeeld een omschrijving van de prestaties van de beide partijen, en de prijs die daarvoor betaald wordt.

# Een mondeling aanbod zonder termijn, vervalt als het niet direct wordt aanvaard.

# Herroepen kan zolang het aanbod nog niet is aanvaard, of zolang een aanvaarding nog niet verzonden is.

# Als een aanbod de aanduiding 'vrijblijvend' bevat, dan kan de aanbieder zich ook na de aanvaarding terugtrekken.

Onderhandelingen zijn niet altijd vrijblijvend.
De onderhandelingsfase kan zo vergevorderd zijn ('in het zicht van de haven') dat één van beiden niet meer zomaar mag afhaken, zonder vergoeding van kosten en/of schade te betalen. De wederpartij heeft er dan min of meer op mogen vertrouwen dat er een overeenkomst tot stand zou komen.

Moest ik toch even kwijt Tommie  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #47 Gepost op: oktober 03, 2006, 17:38:57 pm »
Waarom laat je hem zelf niet even testen? ??? Dan kun je zelf de dierenarts spreken ;) Daarna kun je hem weer bij hun brengen toch? Ik zou dan wel even iets op papier zetten en vragen of de advertentie weggehaald kan worden.

Ik vind dit wel een goede!

Kan je hem eventueel niet zelf bij vrienden ofzo in quarantaine zetten?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #48 Gepost op: oktober 03, 2006, 18:52:30 pm »
de test wilden ze zelf doen,ik denk niet dat ze het vertrouwden(zou ik ook niet doen zenne)   dat een voor hun vreemde mevrouw ,de gaai meenam om te laten testen
stel je voor ,je vertrouwt het ,ze komen hem ophalen en je ziet hem nooit meer weer ,ik moet er niet aan denken

CT

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: oktober 03, 2006, 19:01:37 pm »
hey Vivke,

neem dan gewoon iemand mee naar de VA. Moet toch kunnen ?

Dinnie

TWEETY

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: oktober 03, 2006, 19:46:31 pm »
pffffffff  vivke, wat een miserie,

ik hoop echt dat alles goed komt , ik kan me voorstellen dat je zinnen er op staan ::)
ik heb al een paar keer naar de foto gekeken, die zwarte oogjes :hart:  daar smelt je gewoon voor.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #51 Gepost op: oktober 03, 2006, 20:54:08 pm »
och morgen bel ik gewoon weer ,zaagbes of niet

Tommy

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: oktober 03, 2006, 21:29:23 pm »
Of eerst betalen, maar een garantie formulier maken en je geld terug halen als hij toch ziek is ;) Dat zou ik doen als ik hem zou kopen.

Tommy

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: oktober 03, 2006, 21:31:47 pm »
Particuliere verkoper van een dier hoeft zich ECHT niet aan een mondelinge afspraak te houden als de koper hem niet aan staat of er te veel voorwaarden worden gesteld hoor ;D

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: oktober 03, 2006, 21:55:41 pm »
Particuliere verkoper van een dier hoeft zich ECHT niet aan een mondelinge afspraak te houden als de koper hem niet aan staat of er te veel voorwaarden worden gesteld hoor ;D
Oke ::)
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2006, 21:57:30 pm door Johnnyhagenaar »

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: oktober 03, 2006, 21:58:33 pm »
och morgen bel ik gewoon weer ,zaagbes of niet
Go Vivke  woohoo Go Vivke  woohoo  Go vivke  woohoo
 cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #56 Gepost op: oktober 03, 2006, 22:01:45 pm »
Of eerst betalen, maar een garantie formulier maken en je geld terug halen als hij toch ziek is ;) Dat zou ik doen als ik hem zou kopen.

hier zit dan wel het gevaar in dat ze hem niet meer terugnemen ingeval van ziekte
je doet zo'n dingen niet aangegeven hé en telt zo'n formulier dan wel ,vraag ik me af

Tommy

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: oktober 03, 2006, 23:05:44 pm »
Ja hoor waarom niet? ??? 2 papieren beide partijen tekenen...dat is gewoon rechtsgeldig ;)

Ik heb mn vogels trouwens helemaal niet met garantie gekocht. Toch zijn ze allemaal gezond. Was dat niet zo geweest ...dan had ik de strop. Risicos nemen hoort er soms bij vind ik. Ik kon ze trouwens wel echt verrr uit elkaar zetten de eerste tijd...dus dat risico nam ik niet ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #58 Gepost op: oktober 03, 2006, 23:08:07 pm »
Ik zou aanbieden met ze mee te gaan (als je de mogenlijkheid hebt) dan hoor je meteen wat de dierenarts van hem vindt en dan zet je een stok achter de deur want je maakt samen een afspraak.

giggles

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: oktober 03, 2006, 23:08:50 pm »
Ja hoor waarom niet? ??? 2 papieren beide partijen tekenen...dat is gewoon rechtsgeldig ;)

Mee eens, als er een krabbel op het papier staat is het rechtsgeldig hoor. Dus gewoon samen een contract opstellen en dan allebei een exemplaar meenemen die door beide partijen ondertekent is natuurlijk  :cool: