Auteur Topic: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke  (gelezen 31526 keer)

Loesje

• Gast
Re: bezoek aan klein grijsje
« Reactie #285 Gepost op: oktober 27, 2006, 22:23:50 pm »
Wat een mooi gaaitje zeg! :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #286 Gepost op: oktober 27, 2006, 22:47:30 pm »
hoe is de avond verlopen vragen jullie je vast af

HIJ heeft een tijdje op de kooi gezeten en toen hebben we hem in zijn kooi gezet,hij was nogal onwennig en schrikkerig,ik dacht ik laat hem in de kooi en laat hem wat rustig
niets was minder waar,hij zat niet zo graag alleen,en deed alle manouevers om onze aandacht te trekken,kleine fluittoontjes ,zo heb ik de kooi open gezet en kon hij vrij boven op de kooi ,een tijdje heeft hij gewoon zitten kijken en dan sprong hij op de speelboom,waar hij na een tijdje ook afsprong en op zijn gemakske kwam hij afgewandeld ,richting waar wij zaten,ik heb hem opgepakt en bij marc gezet,marc zette hem naast hem op de zetel,waar hij rustig bleef zitten (tot de poes passeerde) en dan belsoot hij maar op marc zijn been te gaan zitten,daar is hij blijven zitten tot de film uit was en dan hebben we ze slapen gedaan,door de nieuwe broer mocht flipke ook wat langer opblijven
nu zijn ze slapen ,ieder in zijn eigen kooi,slaapwel lieverds  :hart:

morgen gaan we de kooi van de nieuwe broer in orde maken met wat nieuw speelgoed,hij heeft immers geen eigen speelgoed meegekregen,alles werd hem ontnomen ,zelfs zijn privering van in zijn kooi,maar morgen krijgt hij allemaal nieuw

de binnenspeeltuin zal ook moeten worden aangepast anders blijft het flipke zijn domein en nu moeten ze met 2 erop spelen,dus gaan we wat verandering aan
van de moment dat flip zijn broer een eigen naam heeft zal ik een dagboekje maken voor allebei

de nieuwe gaai is wel van een ander formaat als flipke,hij is nu 6 maand en weegt 420 gr,dus geen lichtgewicht de deze

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #287 Gepost op: oktober 27, 2006, 22:59:40 pm »
Wat schattig Vivke! Dat ie al samen met jullie TV gekeken heeft! :) Maar hoezo heeft hij geen speelgoed meegekregen, wilden ze dat niet?  ??? En nu ik de foto''s zie, deze is nog heel jong toch? Wat een onrtzettend schatje!! :hart:

Loesje

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: oktober 27, 2006, 23:01:18 pm »
Hij lijkt echt heel erg veel op mijn Emma nu ik hem even aan het vergelijken ben. Emma is 5 maand en ook rond de 420 gram :)
Maar het is echt een plaatje hoor, geniet er maar lekker van!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #289 Gepost op: oktober 27, 2006, 23:02:42 pm »
Wat schattig Vivke! Dat ie al samen met jullie TV gekeken heeft! :) Maar hoezo heeft hij geen speelgoed meegekregen, wilden ze dat niet?  ??? En nu ik de foto''s zie, deze is nog heel jong toch? Wat een onrtzettend schatje!! :hart:

hij is van 25 april loes ,dus net 6 maand

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #290 Gepost op: oktober 27, 2006, 23:21:17 pm »
Wat fijn dat hij er nu is Vivke! ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #291 Gepost op: oktober 27, 2006, 23:24:58 pm »
ik ben zo blij voor jou vivke  :-*

tweety is erg benieuwd :)
nu mag ze bij 2 knappe kerels op bezoek,

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #292 Gepost op: oktober 28, 2006, 00:24:08 am »
Het is een dotje!!!  :hart: Wat ben ik blij voor je en voor het gaaitje! Hij gaat een geweldig leventje tegenmoet samen met Flipke! Geniet ze!  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #293 Gepost op: oktober 28, 2006, 00:36:09 am »
voor ik het vergeet wil ik iedereen danken voor het duimen en het meeleven
 :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*

jaantje

• Gast
« Reactie #294 Gepost op: oktober 28, 2006, 03:12:23 am »
Lees nu het  nieuws pas(had een feestje)

Heel erg gefeliciteerd :-* :-* :-*
Tis een snoepie :hart:

CT

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: oktober 28, 2006, 07:51:55 am »
hey Vivke,

Wanneer mogen we op kraambezoek komen ?  ;D zijn de suikerboontjes al klaar?????

TWEETY

• Gast
« Reactie #296 Gepost op: oktober 28, 2006, 07:58:29 am »
hey Vivke,

Wanneer mogen we op kraambezoek komen ?  ;D zijn de suikerboontjes al klaar?????

:a036: :a036: :a036:
in nederland is dat beschuit met muisjes of zoiets  :CENS

qliqi

• Gast
« Reactie #297 Gepost op: oktober 28, 2006, 10:25:13 am »
wat een schatje - blij dat ie meteen al zo nieuwsgierig bleek te zijn naar zijn nieuwe omgeving.

Heel veel plezier met die twee!! De nieuweling zal wel veel van Flipke over gaan nemen denk ik zo

miekje

• Gast
« Reactie #298 Gepost op: oktober 28, 2006, 15:37:00 pm »
Toe vivke, hou ons niet langer in spanning en vertel zn naam!  woohoo
Hij ziet er trouwens ontzettend lief uit, echt een mooi gaaitje  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #299 Gepost op: oktober 28, 2006, 15:50:47 pm »
update van vandaag

deze morgen was marc voor mij wakker en was hij het die de 2 gaaien afdekte
 euh................ voor ik het vergeet te vertellen ,hij heeft een naam ,hij heeft een uurtje of 2 "kobe" genoemd,maar dat zat niet zo goed,en dan ineens was het er,een naam waar we ons allebei,marc en ik goed bij voelden,hij noemt dus "arthur" roepnaam zal tuurke" worden ,maar dat geeft niet

flip en arthur gingen direkt op onderzoek,ze hebben gesnaveld ,helemaal niet aggressief maar heel ondernemend naar elkaar toe,flipke laat toe dat arthur op zijn speelboom klimt (ook al is die erg onhandig) en arthur laat toe dat flip op zijn kooi komt,dus dat gaat goed,we hebben ze zelfs ff gefilmd ,ik hoop dat ik het kan plaatsen ,want anders moet ik het nog knippen

arthur is ook beginnen te eten,hij wou pas eten  toen ik zijn eivoer uithaalde,verder neemt hij zaadjes aan van alle drie,hij valt niet uit,ook niet naar bruno(gisteren wel)
hij was wel bangerig van flipke zijn speelgoed en toen marc gisteren zei dat hij vandaag speelgoed zou gaan kopen ,dacht ik eraan dat ik beter zijn eigen speelgoed kon gaan halen dan,9 stuks speelgoed en een grote tafelstandaard en een grote ladder,dit ging allemaal samen weg voor 50€ en ik heb gebeld en ben het gaan ophalen(van al deze dingen krijgen jullie nog foto's) tenslotte was het van hem,zijn kooi hebben we anders ingericht en hij zal zijn weg wel vinden

deze middag na het middageten mocht arthur even mee op tafel;flipke was buiten gaan spelen,en marc was er zo stillekes mee bezig en houd in het oog waarom hij zo raar stapt,hij kwakkelt helemaal naar rechts,ook op de grond,je kan het wat vergelijken met de gang van een krab
wat zien wij nu, arthur zijn heup zit helemaal scheef,zo precies of zijn heup is uit de kom,dat is waarschijnlijk de reden waarom hij zo raar stapt en zo onhandig klimt ,zijn voetgedeelte staat helemaal afwijkend
ik heb weer na die mensen gebeld met de vraag,sinds wanneer ze er niet meer mochten aankomen,sinds drie weken,of hij gevallen is,nee, niet dat wij weten,of hij klem gezeten heeft,nee ,niet dat wij weten ,ik leg uit waarom ik die vragen stel,nee dus ,ze weten het niet

15 minuten later belde ann me terug en vroeg wat ik ermee bedoelde, en ik leg weerom uit wat we gezien hebben,ze zei me dat hij dat al had van toen hij bij hun is gekomen,hij had een rare gang en dachten dat het zo hoorde,zoveel verstand hadden ze niet van gaaien,en ze zou me zeker niet willen hebben bedonderen
ik heb afspraak gemaakt voor volgende week met mijn VA,ze gaan waarschijnlijk een RX nemen om te zien of het aangeboren is,of het een oude of recente breuk/botverschuiving is en dan gaan we zien wat er kan aan gedaan worden,maar zolang hij eet en min of meer actief is ,moet ik me geen zorgen maken,of hij pijn heeft weet ik niet,hij vertrouwt ons nog niet genoeg (=logisch,hij = hier pas)anders zou ik het eens kunnen betasten
maar donderdagavond om 20.15u heb ik afspraak,jullie horen het zeker

tot de volgende