FF update van Flipke en Arthur
Onze Arthur gaat echt vooruit,sinds hij hier bij ons is,het is echt een heel rustige vogel die sinds hij (fatsoenlijk) gewiekt is zijn balans goed kan vinden en veel vinniger en sneller word in het klimmen,ook met het eten van zijn zaadmengsel gaat het beter,en daardoor morst hij ook wat minder,want dat kan hij enorm zeg ,zo’n smodderaar had ik nog nooit gezien amai

Hij praat ook al een paar woordjes,die hij veel beter articuleert dan zijn broer Flip
Kiekeboe op 3 verschillende manieren, kom , schatteke , koek , hatsjoe , het koike(kooitje) en een paar fluittoontjes,kopje krabben en dan geeft hij ook zen koppeke

Hij zit nog steeds alleen op de speeltuin en op de tafelstandaard die hij dagelijks verkent en tss ons gezegd ,hij wint terrein
Vandaag zijn we een toerke gaan doen met de wagen om 2 redenen,1 ik wil niet dat arhtur de auto associeërt met naar de VA gaan, 2 volgend jaar moet hij ook elk weekend mee naar de camping en daartegen moet hij het rijden ook leuk gaan vinden
Zijn eerste keer los in de wagen is goed verlopen,flip zat bij mij,zoals gewoonte en tuur zat bij Bruno die mee was voor dit experiment,tuur bleef rustig zitten en keek zijn ogen uit,
Zijn wereld word toch op deze manier enorm verruimd of niet soms ??

Wat nieuws over flipke ook ,sinds arthur zijn woordenschat oefent praat flipke ook steeds duidelijker,eerder rammelde die al zijn woordjes af zoals een mitraillette ,en wij die de woordjes kenden verstaan hem wel maar anderen niet en nu sinds tuur praat ,praat flip ook meer gearticuleerd(hoe deftig klinkt datte hé

,is het nu omdat hij aandacht krijgt op elk verstaanbaar woordje of is het omdat hij arthur nadoet ,dat weten we niet,in alle geval klinkt het mooier,duidelijker nu

Wat zijn gedrag betreft is het één en ander verandert,als ik of marc eerst aandacht geef aan tuur kunnen we bij flipke “foert “ lopen en als ik hem dan wil laten opstappen of aaien kan ik dan ook werkelijk bedelen en smeken ,hij loopt van me weg en gaat het liefst zo hoog mogelijk zitten ,op zijn klimtuin tegen het plafond
Een tijdje later zit hij dan te bedelen voor aandacht en roept me of doet ons fluitje na, en dan laat ik hem “foert†lopen en moet je dan zien en horen wat een show hij opvoert om op te vallen,werkelijk het (stiekem)kijken waard
Wat het trainen betreft heb ik een (klein) probleempje, flipke wil niet meer (zoals eerder) trainen met zijn pottekes en ballekes, hij houd constant den tuur in het oog en is heel snel afgeleid, waardoor de trainig dus ook snel is afgelopen, één dezer dagen wil ik ook beginnen met arthur te trainen ,opstappen gaat al vrij goed , eerder fladderde hij met zen vleugels als hij moest opstappen ,door de angst en onzekerheid en dan bleef je wel op een afstandje ervan,amai zeg kon die klapperen met die lange vleugels,nu hij gewiekt is doet hij het veel minder en is het ook minder dreigend zo
Ik moet er wel bij vertellen dat sinds hij gewiekt is hij zelfzekerder is ,ook mede door het vinden van een betere balans en het (moeten) gebruiken van zijn poten ,hij sterker word en daardoor ook meer vertrouwen,in zichzelf en door het tijdje dat hij bij ons is,ook in ons
Alleen als hij nieuwe dingen doet ,zoals zaterdag in de tuin ,zondag met het bezoek van tweety en nu vandaag in de auto merk je even dat hij onzeker is en begint hij fel de staart en vleugels te spreiden (onzekerheid) maar op zijn stekje –de speeltuin- doet hij het niet meer

Ik vind het leuk zo met die 2 grijsjes, een rustige en een nerveus pikke !!!

Vraagje aan jullie,zou het beter zijn om te trainen om ze uit elkaars zicht te plaatsen ,dan kunnen ze elkaar niet meer in het oog houden en is de afleiding ook veel minder??
Ohja,dat vergeet ik nog,er is één plaats waar ze naast elkaar willen zitten,in de vooravond op de bovenkant van de zetel ,daar zitten ze samen te pluizen,onderwijl elkaar in het oog houdend ,maar ze pluizen samen,nog niet aan elkaar ,maar ze halen toch ook niet uit
Ze blijven rustig zitten ,zo samen,de lieverdjes .