Auteur Topic: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke  (gelezen 31716 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: dagboek van flipke en arthur
« Reactie #315 Gepost op: november 01, 2006, 15:36:52 pm »
den tuur zijne eerste douche,geen groot succes,het gebeurde wel in stilte,flip maakt veel meer kabaal
en je ziet het verschil tss de 2 gaaien,flipke word amper nat ,tuur is door en door nat
tuur
flip

en natte tuur aan de venster

vandaag ging het goed met ze allebei,ze hebben samen op een voor hun ongewone plaats gezeten en lieten het samen zitten vrij goed gebeuren,vriendjes zijn het nog niet ,maar toch al op de goede weg

en tuur "stapt op" zonder aarzelen nu ,goed hé
we merken een hemelsbreed verschil met de arthur die vorige vrijdag is aangekomen en de arthur die we nu hebben  ;D
« Laatst bewerkt op: december 03, 2006, 20:01:31 pm door vivke »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #316 Gepost op: november 02, 2006, 19:09:01 pm »
de kindjes van wie arthur was zijn hier geweest met hun mama,arthur was keilief en speels,hun ogen rolden zowat uit hun hoofd,konden het niet geloven op die paar dagen tijd
hij stapte op zonder bijt/nijp beweging
wat was hij lief ,hij gaf kusjes aan irisje,hij herkende haar wel degelijk en als afsluiten zei hij "stap op" dan gingen de oogjes helemaal open ,goed hé

deze avond vertel ik wat we weten van zijn heupje,wat de VA zegt

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #317 Gepost op: november 02, 2006, 21:43:32 pm »
er is slecht nieuws en minder slecht nieuws ivm de heup van arthur
het slechte nieuws is dat het is aangeboren, of zoals ze het noemen van in de nest,hij heeft de kleine vorm van zwempoten,als je begrijpt wat ik ermee bedoel (meeste kwekers kennen dat wel)
het minder slechte nieuws is dat hij ermee kan leven als huispapegaai,in het wild zou hij niet kunnen overleven,alhoewel ik dan denk,een gaai vliegt in het wild,en maakt veel minder gebruik van zijn poten
wat hij moet doen,allez ikke moet erop letten,tuur moet dus veel trainen op de speeltuin en klimboom,plat lopen is dus helemaal niet goed,wat hij bij de vorige eigenaars wel deed
zijn borstspieren moeten ook beter ontwikkeld worden en hij moet vermageren,hij zit al met een speklaagje op zijn buik(is maar 6 maand)

nu heb ik zoiets van,het dagelijkse eivoer dat hij kreeg,krijgt hij hier niet,hij is er zelf mee gestopt om dat te eten,hij eet zijn harrissons en een zaadmengeling,fruit en groenten
door het feit dat hij alle dagen uit zijn kooi is en op de speeltuin en of klimboom zit , zal dat  heel goed zijn voor zijn poten om er kracht in te krijgen en we gaan hem leren droogvliegen zodat zijn borstspieren ook wat versterken

hij is ook gewiekt ,zoals flip dus hij heeft nu 2 bijna identiek gewiekte vleugels,het gat zal wel toegroeien en die vieze punten zijn er ook af,misschien lijkt het nu wat kort maar het is mooier en voor hem ook gemakkelijker,zo valt hij niet meer pardoes,zijn vleugels kunnen hem nu evenredig dragen
arthur is heel braaf geweest bij de VA en de man zei dat arthur een mooie vogel is :hart:,groot gebouwd en dat is waar ,flipke is net een kleiner broertje en arthur de grote broer,maar dat is nu zo,we hebben het altijd al geweten,er zijn 2 soorten congo-types,de kleine en de grotere,maar de liefde telt ,niet het formaat

het zijn 2 schatten van grijsjes  :hart: :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #318 Gepost op: november 06, 2006, 15:53:26 pm »
FF  update van Flipke en Arthur

Onze Arthur gaat echt vooruit,sinds hij hier bij ons is,het is echt een heel rustige vogel die sinds hij (fatsoenlijk) gewiekt is zijn balans goed kan vinden en veel vinniger en sneller word in het klimmen,ook met het eten van zijn zaadmengsel gaat het beter,en daardoor morst hij ook wat minder,want dat kan hij enorm zeg ,zo’n smodderaar had ik nog nooit gezien amai  :seestars:
Hij praat ook al een paar woordjes,die hij veel beter articuleert dan zijn broer Flip
Kiekeboe op 3 verschillende manieren, kom , schatteke , koek , hatsjoe , het koike(kooitje) en een paar fluittoontjes,kopje krabben en dan geeft hij ook zen koppeke  woohoo
Hij zit nog steeds alleen op de speeltuin en op de tafelstandaard die hij dagelijks verkent en tss ons gezegd ,hij wint terrein
Vandaag zijn we een toerke gaan doen met de wagen  om 2 redenen,1 ik wil niet dat arhtur de auto associeërt met naar de VA gaan, 2 volgend jaar moet hij ook elk weekend mee naar de camping  en daartegen moet hij het rijden ook leuk gaan vinden
Zijn eerste keer los in de wagen is goed verlopen,flip zat bij mij,zoals gewoonte en tuur zat bij Bruno die mee was voor dit experiment,tuur bleef rustig zitten en keek zijn ogen uit,
Zijn wereld word toch op deze manier enorm verruimd of niet soms ??  :CENS

Wat nieuws over flipke ook ,sinds arthur zijn woordenschat oefent praat flipke ook steeds duidelijker,eerder rammelde die al zijn woordjes af zoals een mitraillette ,en wij die de woordjes kenden verstaan hem wel maar anderen niet en nu sinds tuur praat ,praat flip ook meer gearticuleerd(hoe deftig klinkt datte hé  :) ,is het nu omdat hij aandacht krijgt op elk verstaanbaar woordje of is het omdat hij arthur nadoet ,dat weten we niet,in alle geval klinkt het mooier,duidelijker nu  :thumsup:
Wat zijn gedrag betreft is het één en ander verandert,als ik of marc eerst aandacht geef aan tuur kunnen we bij flipke “foert “ lopen en als ik hem dan wil laten opstappen of aaien kan ik dan ook werkelijk bedelen en smeken ,hij loopt van me weg en gaat het liefst zo hoog mogelijk zitten ,op zijn klimtuin tegen het plafond
Een tijdje later zit hij dan te bedelen voor aandacht en roept me of doet ons fluitje na, en dan laat ik hem “foert” lopen en moet je dan zien en horen wat een show hij opvoert om op te vallen,werkelijk het (stiekem)kijken waard

Wat het trainen betreft heb ik een (klein) probleempje, flipke wil niet meer (zoals eerder) trainen met zijn pottekes en ballekes, hij houd constant den tuur in het oog en is heel snel afgeleid, waardoor de trainig dus ook snel is afgelopen, één dezer dagen wil ik ook beginnen met arthur te trainen ,opstappen gaat al vrij goed , eerder fladderde hij met zen vleugels als hij moest opstappen ,door de angst en onzekerheid en dan bleef je wel op een afstandje ervan,amai zeg kon die klapperen met die lange vleugels,nu hij gewiekt is doet hij het veel minder en is het ook minder dreigend zo
Ik moet er wel bij vertellen dat sinds hij gewiekt  is hij zelfzekerder is ,ook mede door het vinden van een betere balans en het (moeten) gebruiken van zijn poten ,hij sterker word en daardoor ook meer vertrouwen,in zichzelf en door het tijdje dat hij bij ons is,ook in ons
Alleen als hij nieuwe dingen doet ,zoals zaterdag in de tuin ,zondag met het bezoek van tweety  en nu vandaag in de auto merk je even dat hij onzeker is en  begint hij fel de staart en vleugels te spreiden (onzekerheid) maar op zijn stekje –de speeltuin- doet hij het niet meer  :thumsup:

Ik vind het leuk zo met die 2 grijsjes, een rustige en een nerveus pikke !!!  :hart: :hart:

Vraagje aan jullie,zou het beter zijn om te trainen om ze uit elkaars zicht te plaatsen ,dan kunnen ze elkaar niet meer in het oog houden en is de afleiding ook veel minder??

Ohja,dat vergeet ik nog,er is één plaats waar ze naast elkaar willen zitten,in de vooravond op de bovenkant van de zetel ,daar zitten ze samen te pluizen,onderwijl elkaar in het oog houdend ,maar ze pluizen samen,nog niet aan elkaar ,maar ze halen toch ook niet uit
Ze blijven rustig zitten ,zo samen,de lieverdjes .  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #319 Gepost op: november 09, 2006, 20:32:59 pm »
ik heb vorige keer verteld dat er één plaatske is waar ze naast elkaar willen zitten,op de volgende foto's zie je hoe het naast elkaar zitten kan verstoord worden,flip doet struis ,tuur onderdanig

hier zegt flipke "halloooooo"

arthur zegt ,kom ff kusje en weer beste vrienden

ela gij daar niet in men tong bijten zenne

kijk hé zoooooo groot zal ik worden

en dan doe ik dit

wat later op de avond

en flip keek hem echt weg en zo ging tuur maar bij de poezen zitten

en hier zat hij veilig

het samen zijn gaat eigenlijk al een stukje beter,al moet ik eerlijk bekennen dat arthur de eerste poot zet,flipke komt dan naderbij waar dan arthur heel nederig begint te doen en met de vleugels klapperen,wat flip dan weer niet kan verdragen en dan wil bijten in die veren,of hij zou doorbijten weet ik niet,maar ik neem nog geen risico's,ik kom nog steeds tussenbeide
als arthur binnenkort sterker en sneller is op zijn pootjes ,laat ik ze het misschien uitvechten,ik zeg wel misschien

meer foto's van deze twee staan straks in hun fotoalbum

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #320 Gepost op: november 13, 2006, 10:53:06 am »
héhé,wat een leven in huis zo'n twee kastaars
ik zou ze echt niet meer willen missen, wat me(ons) nu heel hard opvalt is dat ze allebei een heel ander karakter hebben
flipke ons pikke nerveux laat veel meer toe als arthur (kweetet hij is er ook nog niet lang-miss betert het wel) en flip die is van als hij uit de kooi mag eigenlijk goedgezind ,opstappen,buiten,bom laten vallen ff alarm spelen terug binnen ,nootje vragen en krijgen en die zijn ochtendritueel is altijd het zelfde patroon
arthur is een gaai met ochtendhumeur  cheesy2  dat wil zeggen,als je met hem hetzelfde wil doen als flip,  :o  NO WAY,geen geluk,meestal krijg je dan een kleine pits waar hij je op dat moment kan raken,
bij arthur moet je,de doek eraf halen,deurtje open zetten,hem erzelf laten uitkomen en nog steeds gerust laten,hij geeft wel aan wanneer het OK is,meestal zit flipke al buiten eer je met hem zover bent en dan ineens vragen met opgetrokken vleugels om ook buiten te mogen,hij stapt dan lief op en dan mag je ook zijn buikje kussen geeft hij zelfs het kusjes geluid terug maar dat is ff genoeg NU wil hij buiten :)
op een afstandje van zijne broer zitten ze dan een minuutje of tien buiten,als ze binnen willen roepen ze wel,ik hou ze echter wel in het oog zenne
en dan is zijn ochtendhumeur voorbij,rare kwispel zenne ,onzen tuur

het naast elkaar zitten gaat al stukken beter,het snavelen word (beetje) minder,en de verdraagzaamheid (beetje) meer  :good:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #321 Gepost op: november 16, 2006, 15:19:06 pm »
vandaag zijn we weer blij dat we kunnen vertellen van de vooruitgang dat arthur boekt,hij is gewogen is nu 446gr ipv 468gr ,wat het stoppen van eivoer en het geven van bewegingsvrijheid toch goed praat ,niet ??
je merkt ook al vele kleine dingen dat tuur sneller word,als hij geen zin heeft om op te stappen,moet je hem zien klimmen,niet te geloven hoe snel  cheesy2  als hij maar bij je hand wegraakt,nu het weglopen baat toch niks,opstappen is optappen
hier een paar foto's van de ontsnappingspoging  :)

over de kattepaal

naar de venster en daar "faire senblent"  cheesy2

eergisteren was ik gedurende een uurtje niet thuis als arthur zijn eerste klimpartij naar boven doet,  :o marc heeft een paar foto's genomen zodat ik het alsnog kon zien
flip ging wel de vleermuis uithangen om tuur weg te jagen ,

de volgende foto's laten zien hoe sterk arthur word in zijn(1/2) lam pootje,dat hij die spieren nu moet gebruiken komt alleen ten goede voor hem

het word nog een echte klimmer als zijn broer flip

en het s'avonds op de kant van de zetel,de rust in persoon ,euh ...... gaai  :)

zelfs als de poes op bezoek komt ,blijft hij rustig zitten

vandaag waren ze weer buiten en vermits ze beiden een speelboom willen hebben we de buitenboom ook onder het afdak gezet zodat tuur zijn eigen speelruimte heeft ,zonder dat flipke hem kan wegjagen
en een uurtje geleden,kwas net begonnen in het dagboek ging ik es kijken buiten waar ze zaten of ze nog niet binnen wilden,zag ik maar één gaai,flip was er  tuur zag ik niet,paniek,paniek   :o  waar was die nu naartoe, nergens op de grond nergens in de buitenplanten ,niet in de tuin
zat meneerke op de balk onder het dak,het enige dat hij kon doen was beetje naar links en beetje naar rechts manouvreren,het is daar echt smal,kheb hem er toch tussen uit gekregen maar het zweet brak me wel uit zenne ,de vuile schelm,pak ik hem op doet ,een paar klakgeluidjes om te zeggen oef    doh
die foto's ervan zal ik morgen of straks plaatsen ,want dat moest ik toch vastleggen hé  :)
arthur's eerste avontuur   cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #322 Gepost op: november 16, 2006, 15:21:44 pm »
op de voorlaatste foto kan je goed onze arthur zijn zorgenrimpelke zien en soms loopt dat door tot achter zijn ogen  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #323 Gepost op: november 16, 2006, 19:07:04 pm »
zie hier de foto's van tuur zijn ontsnappingsescapade en hoe hij er vast zit met zen dikke kont  cheesy3 cheesy3

hemel en aarde gesmeekt dat hij zou komen en zit hij ZO te kijken

kan je nou echt toch niet boos op worden hé  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #324 Gepost op: november 17, 2006, 23:25:22 pm »
 woohoo woohoo woohoo
we zijn vandaag weer een stapje verder geraakt met onze arthur,we mochten al kroelen als hij op de zetel(leuning) zat,nu sinds een paar dagen zit hij op men been als ik in de zetel zit en hij houd steeds wat afstand en nu vandaag is hij zelf komen vragen om te kroelen,wat een schatje  :hart: het duurde even voor hij het vertrouwde,maar hij komt zelf vragen

wat we wel grappig vinden is,dat als we hem kroelen hoofd en nek soms onder de kin,hij begint te chicken met zen bekske,af en toe,doet hij dat,is het omdat het goed doet en hij het leuk vind ,dat weten we niet,hij zal er allezins van genieten want als je stopt en je haalt je hand weg houd hij je vinger tegen met zen bek,  ;D dus krijgt hij er zelf ook niet genoeg van

en ook vandaag hebben ze vele uren buiten gezeten ,ieder op zijn speelterrein,het was een zachte dag van 13 graden en zonnig
en door deze tijd buiten zijn ze s'avonds eerder moe en vallen op de schoot gewoon in slaap,lief zenne  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #325 Gepost op: november 28, 2006, 18:59:56 pm »
zondag was marc helemaal   :hart: op arthur
de flip was al buiten toen tuur begon te piepen om ook buiten te gaan,marc laat hem opstappen en terwijl zegt hij tegen tuur "oh jij ,flinke jongen " en geeft tuur een kusje op de bek en zegt tuur gelijktijdig met zijn zoentje  "kuschje" 
de marc was zooooooooo verloren van dat lieve momentje   :hart:

gisteren en vandaag mochten wij hier niet klagen wat het weer betreft,vandaag 17 en gisteren 18 graden en heel zonnig buiten onder het afdak(dat nu rondom is afgemaakt met plastiek),arthur en flip komen nog nauwelijks binnen  ;D
flip kan ik nog lokken met een xtra okkernoot maar arthur  die kan je helemaal niet verleiden,met niks,nuja ,als hij niet binnen wil mag hij buiten blijven,het is toch niet koud en dan op een gegeven moment stapt hij op de kattenboom buiten en zo kan hij net binnenkijken en als hij je ziet is het van whiet whiet en dan komt hij binnen
maazr denk je dat meneerke binnen wil blijven,nee hoor,wanneer hij zen penske vol heeft is het terug whiet whiet maazr dan richting achterdeur,en dan zie je zijn vleugelkes gaan ,"ik wil buiten " hij heeft echt zijn draai gevonden op de klimboom en begint met alles dat in de buurt komt te spelen

flipke doet niet zoveel meer whiet whiet als hij binnenwil,die zegt gewoon kom kom,die roept zijn duiven binnen  cheesy3
flip zijn woordenschat is ook wat verrijkt , kusschekop en kusschje,op dezelfde manier en klank als tuur ( de naäper)  cheesy3
en daarstraks toen één van de kleine meisjes hier was vlogen de kiekeboe's ons rond de oren,telkens nele het zei ,zei flip het achterna
Nele zei,tante poes,als flipke zo mooi kan praten zal ik hem een liedje leren,en ze begon "vrolijke vrolijke vrienden ........" het is te hopen dat flipke het niet leert van haar want ze zingt zo vals als een kater  cheesy2 cheesy2

ik ben nu benieuwd welk truukje arthur morgen uit zijn trukendoos gaat halen want menslief,is die moeilijk te foppen,als ik smorgens ga werken mogen ze ook even los en ververs ik water en geef ik nieuw eten,flip geen probleem ,die neem ik op en zet ik weg ,deurtje toe en flip is kontent met zijn gekregen noot,maar dan begint het,tuur moet ook in de kooi,en die begint gewoon de tour de france te lopen over zijn kooi langs flip,langs achter en langs voor,vorige maandag had ik de truuk gevonden,hij MOET smorgens eten hebben voor hij iets doet ,dus maandag zijn eten pas gegeven net voor ik moest vertrekken,no prob,tuur volgde gewillig ,de woensdag wou ik net dezelfde truuk uithalen en weet je wat tuur deed,die ging doodgewoon in flip zijn kooi eten en wou er niet meer uit,ik dacht ,och dat laat ik tuur in flip zijn kooi en doe ik flip in tuur zijn kooi,niets minder waar,net voor ik moest vertrekken begon meneer aan zijn tour  ;D en ik had niets meer om te lokken,dus moest ik er met de grove borstel door en hem maar tegen de zin oppakken en in de kooi zetten,bek op de tralies en vasthouden hé ,het is uiteindelijk toch gelukt en dan vlug de canna eraan gehangen of meneerke doet zijn kooi zelf open,de schelm  ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #326 Gepost op: november 29, 2006, 17:31:34 pm »
zoals ik had verwacht is idd arthur zijn trukendoos opengegaan deze morgen,hij had me door en ging eten in de kooi van flip ,ik deed dan maar die kooi dicht en draaide me om ,om flip op te pakken en in tuur zijn kooi te zetten,dat duurt ongeveer 3 seconden,en op die tijd had tuur de kooi al open en zat hij in het deurtje,klaar voor de start van zijn tour de france  cheesy3 cheesy3

kheb hem dan maar opgepakt met 2 handen over zijn vleugels,wat me een flinke knauw opleverde ,maar hij zat in zijn kooi en dan snel de canna erop gedaan,flip in de zijne en kon ik vertrekken om te gaan werken,  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #327 Gepost op: december 03, 2006, 19:56:45 pm »
ik ben vandaag tot een vreemde ontdekking gekomen en ik schrok er eigenlijk wel van
ik ben bang van arthur  :( niet altijd maar het was marc dus ook al opgevallen en die wachte nog even om er wat van te zeggen
vraag me niet waarom want ik kan er toch niet op antwoorden,tuur is lief,stapt bij me op ,heeft me nog nooit gebeten of pijn gedaan,maar als hij zijn "blijf van me af-geluidje " maakt ,schrik ik me rot,trek ik me terug en tuur weet dat en gebruikt dat ook  :cry:
ik snap het niet goed,marc en bruno kunnen er alles mee,ik kan er heel veel mee,op de hand buiten,de tuin in,samen dingen doen,dus er is eigenlijk geen reden
zou het kunnen zijn dat ik van tuur evenveel verwacht als van flipke,
die kan echt niet lang zonder mij terwijl arthur me echt niet nodig heeft ,zou het onrechtstreeks daarmee te maken hebben dat men houding zelf ook al anders is tov tuur,ik weet het echt niet  :CENS maar ik lig er duidelijk wel mee overhoop

want soms als flip en tuur aan het snavelen zijn en tuur moet onderspit delven,laat ik hen een tijdje begaan maar uiteindelijk is het mij die tuur moet hebben om hem te "redden" dus op zo'n moment snap ik dan wel tuur heeft niets tegen mij ,ook al gebruikt hij zijn blijf van me af-geluidje frequent tegen me

kheb nu een plannetje in men hoofd maar ik weet natuurlijk niet of het me gaat lukken maar het is zeker het proberen waard
dat is arthur meenemen naar een voor hem onbekende plek,in de remise(heeft die nog niet echt geweest) en hem daar een paar keren laten op en afstappen
was het misschien verkeerd van me om wat rekening te houden met zijn handicap en het uitstel van te trainen in wie de baas is,(verkeerde uitdrukking,maar je begrijpt wat ik bedoel)

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26289.0.html

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #328 Gepost op: december 22, 2006, 18:45:23 pm »
een kleine update va, flip en arthur

zoals ik vorige keer zei,dat ik wat bang was van arthur is weer voorbij,kheb gewoon met een andere attidtude met meneerke omgegaan,echt laten zien wie eigenlijk de baas is en ja hoor het werkt,ik kan terug ermee doen als voorheen
hij heeft nog zijn eigen karakterke hé (dat mag blijven ook - dat maakt het zo leuk) maar ik ben hem weer de baas
het is zo'n lieverdje en de laatste dagen heb ik zelfs z'n "blijfvanmelijf" geluidje niet meer gehoord ,alleen zondag op bezoek bij sandra die heeft het ook gehoord,best luid zenne,omdat meneerke zijn zin niet kreeg

het prettigste aan arthur vind ik dat je begint te merken dat hij ons meer en meer begint te vertrouwen en ook zichzelf ,als hij snavelt met flip wat steeds vriendschappelijker word ,kijkt hij me niet meer aan met zijn "helpmehier" blik,hij doet het nu allemaal zelf,soms daagt hij flip zelfs uit tot snavelen  :)

vorige week (of miss zelfs al 2 weken geleden) had ik men camera in de hand moeten hebben voor arthur,hij kwam van zijn kooi af en wou naar de venster toegaan over de plank van de kattenpaal(zie foto(s hoger) maar er lag een poes in de weg,hij gaat met gebogen hoofd naar die poes en duwt met zijn snavel tegen de schouder van de poes  :o en stapt weer ff achteruit,poes kijkt op maar beweegt niet ,tuur gaat met opengesperde bek op de poes af en toen was de poes wel snel ribbedebie  cheesy2 en arthur kon op zijn favoriete plaatske gaan zitten,aan de venster,als je het niet zelf ziet kan je het moeilijk geloven,maar het is waar,kheb alleen spijt dat ik geen foto of filmke ervan heb
tuur is helemaal niet bang van de poezen,s'avonds in de zetel flip op men schouder ,tuur opmen knie en dan wil de poes(één ervan) altijd op men schoot komen liggen,dat zint arthur namelijk niet en jaagt gewoon de poes weg, eerst lief zo van "ga je nu  :CENS " wanneer er geen reactie komt gaat hij er gewoon in bijten ,staart ,oren, zijkant en als de poes dan uiteindelijk verdwijnt (hoe zou je zelf zijn) kijkt hij echt héél triomfantelijk naar mij en je ziet hem denken,"dat heb ik weer eens opgelost sé "  ;D

het is ongelooflijk hoe arthur ons vertrouwt nu,we merken het alle dagen een beetje meer,gisteren en vandaag ben ik met de gaaien op bezoek geweest bij mensen ,waar ze welkom zijn en die het ook leuk vinden,flipke steelt de show met zijn capriolen maar tuur vertedert de harten door zijn rustige zijn
hoe geweldig het is om zo 2 gaaien te hebben met elk zijn eigen karaktertrekjes en hoe ze ongewild de mensen vertederen  :hart: :hart:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26289.0.html

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #329 Gepost op: januari 04, 2007, 19:35:23 pm »
kleine update van de vorderingen van flip en arthur
nu ben ik onlangs begonnen met iets nieuws
beide gaaien zitten op een vinger links en rechts,ik geef kusje aan flip en zeg ,geef es kusje,flipke kust,dan naar tuur,geef es kusje ,tuur kust terug zo 2x over en weer en dan zeg ik geef nu kusje aan mekaar en telkens raken ze elkaar aan met snavel en tong ,het duurt maar enkele sec maar het gaat ,dit doe ik dan een keer of drie per dag en telkens kussen ze elkaar en ze kunnen dan wel horen aan mijn enthousiasme dat ik het keigoed vind,werkelijk fantastisch