Dagboek van Ieke.
Woensdagavond 8/8 was het dan zover,wij mochten ons roseetje gaan ophalen. Best wel wat nerveus gaan we op weg, het is een ritje van ongeveer 2.5u dus we vertrekken tijdig moesten we eventueel file tegenkomen,(wat volgens pascal best wel zou meevallen in de vakantie) niets was echter minder waar ,tegen Antwerpen begon het al en ja om een lang verhaal wat korter te maken kwamen een uur te laat aan in Millingen. Ons puntjepuntje Ieke kon direct bij me komen,wat een hoop geknuffel en dan naar de Marc ook nog wat knuffelen . Angelique heeft ons alle goede uitleg en raad gegeven en dan mocht ik nog een pretvoeding geven (ikke stillekes in paniek) en ik mag deze zolang ze het wil geven. Voor de eerste 2 dagen werd ik gewaarschuwd dat ……ieke waarschijnlijk niet zo goed zou eten . Om half 11 vatten we de terugreis aan en om 1.30u kwamen we dus thuis met een zeer vermoeid …..ieke. Ze zat in de bench op de achterbank en in het begin zat ze wreed rustig te kijken,maar naargelang het duurde werd ze wat onrustig,ze probeerde wat te slapen maar kreeg toen last van het binnenkomende licht op de autostrades,aan uit,aan uit…. Na een heleboel turnoefeningen van mijnentwege om in de rijdende auto op de achterbank te geraken, ….ieke ff gekroeld,terug de kooi in en dan men zwarte vest erover en stil was ze. Volgens mij heeft ze geslapen tot we thuis waren en toen ik haar eruit haalde stak der hoofd tussen de tralies onder die zwarte vest,’t was net een spook,al kan ik er nu mee lachen,maar op dat moment panikeerde ik wel wat,bang dat ze vast zat.Na een heel onrustige nacht ,ik was zo bang dat ze weer zou vastzitten met haar kopje,opgestaan ,flip en tuur wakker gemaakt en geprobeerd om ze laten kennis te maken met ….ieke. Geen van beide toonde ook maar één spoor van belangstelling,die wilden allebei direct naar buiten. Het volgende was inpakken en wegwezen naar de Ardennen.
Zij/hij paste zich heel snel aan en was best moe ook van al die avonturen ,….ieke sliep heel veel die eerste dag en wou niet zo goed eten,Marc zei direct ,geef haar maar een troostvoedingske,want dat diertje heeft honger, waarop ik repliceerde ,denk aan de woorden van de kweker,het zal misschien een paar dagen duren ,maja tegen zo’n groot verdriet is geen kruis gewassen en werd de troostvoeding klaargemaakt. Wat een honger had dat schaapje,alle geweekte brokken waren op, en nu dan Hop het bed(lees kooi) in. Ieke moest gaan slapen,dat ging echt zonder problemen, slaapwel lieverdje en tot morgen.
Na een rustige nacht, Ieke zal echt wel heel moe geweest zijn nam het roseetje de dag en ging erdoor ,het was zo precies of Ieke heeft nooit wat anders geweten als bij ons te zijn, wat een lieverdje en wat een deugnietje. Vrijdagnamiddag hebben we haar voor de eerste keer zelfstandig zien eten en niet een klein beetje ,best wel een heleboel. Ze weet donders goed welke brokjes heerlijker zijn dan de andere.Ze zit veel binnen in de caravan en geniet van het spelen en het kroelen van en met Marc. Op zaterdag was het dan de meeting van alle gaaien en is ze heel even buiten geweest om zich van ver te laten zien , het was echt heel druk en woelig om daar zo’n klein gaaike tussen te zetten.Maar bij Marc binnen en met zoveel aandacht wist ze zich toch geborgen.
Het gaat nu alle dagen beter, Ieke laat zich gelden, ze blijft niet meer stillekes op de standaard zitten maar springt eraf en gaat op zoek naar de andere gaaien,die ze wel hoort maar niet ziet en af en toe mag ze dan ook even buiten zitten om erbij te horen,je merkt het wel wanneer ze moe word en dan gaat ze terug binnen wat slapen en rusten of !!!!! deugnietenstreken uithalen. Dinsdag contact opgenomen met Frank of ze de uitslag al hebben van de sexe ,want we zeggen nog meestal puntjepuntje ieke en willen ze nu wel gaan weten,Frank had minder goed nieuws,de va had per ongeluk 2 maal de geslachtstest aangevraagd voor dezelfde vogel,dus de test van ….ieke was nog helemaal niet gedaan ,dus ja………… nog maar een tijdje geduld.We hebben ondertussen al wel besloten om haar/hem gewoon Ieke** te noemen en volgens Jarno ,Ilona en Dorian is het een meisje. We zullen wel zien.
Voor zover het eerste verhaal van Ieke..
** achteraf wou marc het toch niet als het een manneke is,Lowieke klinkt veel mannelijker.,dus ………..
Oooohhhh btw, ze heeft vandaag( 15/8/07) haar eerste regendouche genomen ,genieten was dat zeg en heeft ook mooie foto’s gegeven. Die kan je
HIER vinden.
Vanaf vandaag zaterdag 18/8 zijn we terug thuis en moet ons Ieke aan haar leven hier beginnen, tussen het wennen,uitpakken en aankleden van de kooi nieuws gekregen van Frank.
Het is een jongen,en Marc zegt,HIJ noemt Lowieke. (en nu zou ik alle topics moeten gaan aanpassen ,ma kheb er geen zin in)
Lowieke is echt een pracht roseetje,nergens bang voor en best een uitdagertje , deze afgelopen week heeft ze kennis gemaakt met heel veel gaaien waaronder een paar roseetjes en met Diva was het direct grote liefde. Tegenvover de andere gaaien maakte hij zich best groot en hapte hij,wat een durvertje.
In de loop van de tijd krijgen jullie meer verhalen en foto’s ,voor zover dit verslagje.

met marc en grote vriendin diva

zijn eerste regendouche

volgende keer meer