Auteur Topic: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke  (gelezen 31582 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke
« Reactie #330 Gepost op: januari 04, 2007, 19:49:35 pm »
ik kreeg vandaag een pbtje waar ik om bloosde en toch heel fier was om het complimentje (kheb ook toestemming om het hier te plaatsen

Lieve viv,

Ik heb je hele boekje uit, tot de dag dat je bang was en de dag dat het ook weer over was. Alles heb ik gelezen.
En nu zijn er de zenuwen. Mickey komt pas over zon lange tijd en nu ik jouw hele escapades heb gelezen voor Tuurtje er ook echt was en alles wat er mis ging en hoe het wennen was en toen je angst en toen weer leuk... Pfffffffffffffffffffffffffffff....

Maar ik verheug me er ZO op. Ik ben zo benieuwd. En zo bang dat Pink het helemaal niks vindt. Mickey heeft nooit meer een andere gaai gezien. Pink ook niet. Maar je dagboek was leuk. Ik heb me er de hele avond mee vermaakt.

Heel erg dikke knuffel. Dorian (was net een spannend boek, ik heb helemaal rode wangen volgens Menno)

« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 22:45:58 pm door vivke »

Offline vivke

• Senior Parrot
Re: dagboek van flipke en arthur
« Reactie #331 Gepost op: januari 07, 2007, 18:08:13 pm »
er vroeg me iemand ,hoe het gaat met tuur zijn (on)handigheid nu ,in het klimmen,daarom hier een paar foto's en een filmke

het klimmen zelf gaat veel langzamer dan flip,maar op die tijd dat hij hier bij ons is,heeft hij het toch al aardig onder de knie en bijlange zo hulpeloos nimeer,tuur is een echte plantrekker

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #332 Gepost op: januari 11, 2007, 15:23:12 pm »
even ook hier vermelden ,hoe het gaat met het overzetten van arthur op pellets

maandag dus ermee begonnen,senic pellets aangeboden overgoten met manderijnensap,waar hij gek op is
niets gegeten,s'avonds wat (beetje) zaad gegeven
tuur was niet boos of lastig
dinsdag senic aangeboden geweekt in roosvicee
niets gegeten,s'avonds wat zaad gegeven
woensdag harissons aangeboden smorgens (kwas werken die dag) bij thuiskomst senic in gesmeerd met camenbert waar hij een moord voor doet,gevolg kaas weg ,pellet lag er nog zelfs geen kruimel eraf  :S
donderdag ecobird pellets aangeboden
tot nu toe nog niks gegeten ,alleen deze middag toen wij gingen eten,we aten aan het aanrecht omdat hij op de tafel kon,het gevolg tuur heel boos en hakkerig naar mij toe ,want ik honger hem uit hé en ik wil niet dat hij iets krijgt

dus dit is zijn vierde dag zonder veel eten,hij moet nu toch stillaan gaan honger krijgen,hij krijgt geen fruit of groente tussendoor,geen koek of zo,helemaal niets,alleen de pellets en water,hoe lang gaat hij het nog volhouden ?? ?? ???

marc begint het al heel zielig te vinden voor arthur,en we hadden vandaag bijna onze eerste ruzie over de gaaien

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #333 Gepost op: januari 18, 2007, 15:47:14 pm »
kleine update

ik heb al verteld van arthur zijn "ochtendhumeur" en dat ik hem laat daarin,het is toch ne koppige gaai
en nu sinds 2/3 dagen heeft hij zijn ochtendhumeur laten vallen,hij stapt mooi uit de kooi ,ook smorgens vroeg,hij gebruikt geen trucjes meer om er niet in te hoeven,het kan gewoon niet beter  woohoo woohoo
hij babbelt zelfs al smorgens vroeg,(heeft ie nog nooit gedaan ) op zijn lege maag  cheesy2 cheesy2
hij word alle dagen liever en meer knuffelbaar  :hart: maar zo koppig als hij is ,heb ik nog nooit geen gaai gezien of gehad  doh

daarentegen flipke kan ik nog vermurven of lokken  met het een of ander maar als tuur "nee" zegt is het ook "nee"  :seestars:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #334 Gepost op: februari 11, 2007, 14:59:32 pm »
het is lang geleden dat ik nog wat heb verteld van de 2 kastaars hier

onze flip zijn woordenschat gaat erop vooruit,hij kent al een paar woordjes bij ,arthur de zijne ook als is het op een veel rustigere manier"typisch tuur" wat ons eigenlijk fel opvalt is het feit dat papegaaien naâpen,nooit eerder was me dat opgevallen,wat flip durft en doet of zegt ,er volgt bijna steeds een vertraagde versie van arthur,soms ook heel grappig om te zien

arthur heeft totaal geen last meer (ik dan ook niet  :P ) van ochtendhumeur,hij doet nu net als flipke,kooi open,opstappen om buiten(onder elke weersomsatndigheid)  "de bom" te laten vallen,op de kooi wat rondlopen en dan op de werkdagen terug de kooi in om te eten,zonder protest,de vrije dagen gaat de kooi vanboven open en zitten ze allebei te wachten op de eet en drinkbakjes

ze komen ook steeds beter overeen en ik heb ze wat geleerd,flip op de vinger linkerhand,tuur op de vinger rechterhand,geef ik een kusje aan flip en vertel het ook,geef ik een kusje aan tuur en vertel het ook,dit doe ik dan tweemaal en dan zeg ik "en nu kusje aan mekaar" en dan geven ze een zachtaardig bekkusje aan elkaar,waar ik ze dan ook uitbundig voor prijs  :hart:  :hart:
wat me ook opvalt dat ze er allebei hun kopje voor schuin zetten,net in de goede richting,precies van te voren afgesproken, :) jij gaat kopje links ,ik doe kopje rechts

flipke kan nu al terug wat vliegen,in dalende lijn dan en maakt daar heel soms ook gebruik van,arthur --men klein aapje  :hart: -- wil dit dan ook gaan proberen en gaat zitten droogvliegen ,als hij droogvliegt terwijl hij op je vinger zit voel je heel goed hoe hij fors krijgt in zijn --tjah,hoe noem je dat  :CENS manke pootje ??, gisteren liet marc hem wat droogvliegen en naderhand liet hij de blauwe puntjes zien waar tuur hem had vastgehouden,dus zit er al heel wat kracht in die pootjes  woohoo

flipke kroelen is nog steeds geen probleem,tuur wil ook worden gekroeld maar dat is heel moeilijk,hij staat geen ogenblik stil,ik zou het eigenlijk eens moeten filmen,de zetelleuning waar hij s'avonds opzit is ongeveer 1.5m breed,en als je naar hem toegaat en je zegt "kopke krabben" bukt hij zich en je mag kroelen ,ondertussen gaat hij wel in achteruit het bankstel op en neer  :seestars:
als hij bij marc of bij mij op de borstkas komt zitten,wat hij niet vlug doet,geeft hij ook z'n kopje om te kroelen,maar dan is de voorkant van je lichaam helemaal gemasseerd door zijn dabberpootjes  cheesy3 geen seconde blijft jij op één plekje staan ,het is een echt dabbergat  ;D

maar we genieten van ons beide gaaikes  :hart: :hart:

er zijn weer filmpjes bijgezet

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #335 Gepost op: februari 22, 2007, 15:06:39 pm »
vandaag voor het eerst gaan wandelen met de buggy,eerlijk gezegd voor mij hoeft het niet direkt opnieuw ,bij de ingang van het park nam flip het eerste windvlaagje meer en vloog weg,hij zweefde meer dan 50 meter,de schrik sloeg me om het hart,gelukkig was er niemand met een hond ofzo,wat op dat moment door je heen gaat kan je niet beschrijven,daar heb je geen woorden voor tuur opgepakt ,de buggy laten staan en achter flipke aangelopen ,die daar zo verloren zat bang te wezen

terug bij de buggy ze er allebei weer opgezet om ff te bekomen eer ik weer naar de auto terug ging,maar ondertussen stonden er een paar mama's met kindjes te kijken naar de gaaikes of waren het standbeeldjes  ??? want heel veel leven zat er niet meer in op dat moment (in mij ook niet)
nuja ,het avontuur is goed afgelopen  :hot: en het leverde me toch één foto op

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #336 Gepost op: maart 04, 2007, 16:47:29 pm »
vandaag ben ik met flip en arthur bij de meisjes(vanwaar hij kwam iris en lais) geweest ,ff op bezoek,ik weet niet wat ik er moet van denken ,maar tuur was ineens heel anders,hij haalde uit naar me (ben ik ni gewoon)
zou hij zen vorige adres herkend hebben ??  :CENS
zou hij gedacht hebben dat ie weer daar moest blijven ?? (nooit van me leven)
na een tijdje zijn we de tuin in gegaan en toen was hij wat meer ontspannen
raar maar waar   ???

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #337 Gepost op: april 01, 2007, 22:30:35 pm »
een kleine update van het dagboek ,het gaat deze keer bijna alleen over arthur
en nog meer over zijn eerste nacht in de caravan

vorige zondag zijn we de caravan al een beetje gaan uitmesten van de winterstop en vermits ze goed weer gaven zijn beiden de gaaien mogen meegaan, voor flipke was het (vrij) bekend terrein maar voor tuur was het de eerste keer daar
op de volgende foto zie je dat hij nog niet echt op zijn gemakske is (voor de nederlanders>> niet relax) het was allemaal nieuw

nu dit weekend bleven we daar slapen voor de eerste keer ,ik had een reservekooi voor tuur mee ,maar heb eerst geprobeerd om hem samen met flipke in zijn kooi te laten slapen,flip accepteerde tuur in zijn kooi ,maar arthur wou helemaal niet gaan zitten ,nergens,hij is dan beginnen rondkruipen de ganse kooi door
gezien heb ik het niet (ze waren afgedekt) maar wel gehoord en op een zeker moment hoorde ik dat flip zenuwachtig aan het worden was ,toen heb ik de andere kooi binnengehaald en tuur in de andere kooi gezet ,ze allebei gerustgesteld en weer afgedekt
maar als je nu denkt dat ze zouden gaan slapen  :o niets was minder waar,flipke hoorden we snel niet meer ,maar arthur heeft de ganse nacht ,de ronde van frankrijk gelopen in zijn kooi ,rond en rond en rond ,gewoonweg niet te doen
vanmorgen was hij (en wij) dus echt geradbraakt en op de volgende foto zie je tuur met wallen onder zijn ogen

veel eten heeft hij ook niet gedaan,het was zo precies of hij niet wilde,waarschijnlijk was hij helemaal niet gerust op die (voor hem) nieuwe standaard
volgende week zijn we 10 dagen in de caravan en ik heb gedacht om zijn eigen slaapzwier mee te nemen,zo heeft hij toch iets vertrouwd in die enge kooi en dan hopen dat hij de ronde van frankrijk eerder stopt dan afgelopen nacht

deze avond is hij en flip dus slapen van 9u , terwijl ze normaal pas tegen 9.30u gaan slapen ,ze waren beiden doodop  ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #338 Gepost op: april 16, 2007, 19:51:00 pm »
tuurke en flip hun verblijf in de paasvakantie

eerst voor ik men verhaal vertel wil ik wat rechtzetten,ik ben er achter gekomen dat het onze eigen fout is geweest dat tuur zijn eerste nacht in de camping niet geslaagd was, we zijn vergeten om tuur te laten kennismaken met die kooi,hij is immers de zijne gewoon thuis en had nog nooit elders geslapen ,hij is dus bij donker in dat enge ding gemoeten met alle gevolg van dien,nuja ,we hebben de les geleerd
dus dwz, nu bij aankomst in klare dag ,tuur in die kooi gezet en hem laten onderzoeken,kheb niet zijn slaapzwier meegebracht maar een nieuwe ring gekocht om in te slapen,de eerste nacht heeft die nog 15-tal minuten zitten rondlopen en de volgende avonden was het stil na zelfs een paar minuutjes,en zo hebben ze allebei rustig een heerlijk geslapen
smorgens als we opstonden was het nog veels te koud om hun buiten te laten,paaszondag en paasmaandag hadden wij er nog - 2 ,dat was heel koud zenne.
en dan zitten ze zoals op de  :pics: naar buiten te kijken

daar genieten ze ook heel erg van ,fluiten en praten ,het kan niet op  :seestars:

flip zou flip niet zijn als hij niet op avontuur zou gaan,dus ff vastgelegd

van die kippen was hij beetje bevreesd dus die en een stukje zilverpapier waren genoeg om hem beneden te houden  :)

verder zaten ze alle dagen buiten,in hun speelboom,gaan wandelen met de buggy,mee naar de winkel en op huizenjacht
het was echt een leuke week voor ze, en dat heeft het weer deze keer erg meegewerkt
tuurke zit er ondertussen helemaal op zijn gemakske ginder   :hart: en had de routine snel door

nog een paar foto's ,de rest vind je in hun fotoboekje

vanamorgen had ik hier 2 smoelentrekkers éér ik kon vertrekken om te gaan werken,ze wilden buiten,het zonneke scheen al om 7uur ,en ze waren het buitengaan en zitten nu zo'n 10 dagen gewoon en dan nu ineens moeten ze in de kooi  blijven ,dat was even erg en ze lieten het me goed merken ook  :) geen ochtenzoentje voor het vertrek 

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #339 Gepost op: april 16, 2007, 20:17:19 pm »
dit was ik bijna vergeten te vertellen, flip en tuur zitten hele dagen buiten en op een gegeven moment ga ik kijken of alles nog in orde was,ik schrok me een bult  :o
er was één grijze weg,ik vlieg buiten,het straatje op ,het graspleintje achter de caravan gezocht ,geen grijze te bekennen ,marc en ik raken een beetje in paniek  :nailbiting:
tot ik me omdraaide en opgelucht ademhaalde ,DAAR zat onze avonturier

boven op het zeildoek  :o

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #340 Gepost op: mei 14, 2007, 22:45:49 pm »
kleine update

sinds ze het gewoon zijn om in het weekend naar de camping te gaan is er geen houden meer aan,van de moment ik het rood/gele plooibakje uithaal en op tafel zet om het te vullen ,beginnen ze te fwieten dat je oren ervan tuiten  :)
ze weten immers wat er hun te wachten staat ,een ritje van één uur en dan ganse dagen buiten ,zonder het geplaag van bruno(wat ze wel graag hebben zenne)

en de wandeling daar kennen ze ook goed,haal de buggy maar uit !!!!!!!!!!!!!

en een lekker bloemetje tussendoor

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #341 Gepost op: juli 10, 2007, 19:51:15 pm »
het verschil in gedrag van flip vorig jaar na de vakantie en nu ,nu hij samen leeft met arthur zijne broer

afgelopen jaar was ongelooflijk,flip die zo van bruno wegsprong om bij mij te zijn en begon te fluiten om zijn blijdschap te tonen,dagenlang erna mocht ik zelfs niet alleen naar de badkamer of hij was al in paniek  ;D na een tijdje werd alles weer gewoon en werd flipke weer de oude

dit jaar , we zijn vertrokken toen ze nog beiden sliepen(4.30u) en bleven ze afgedekt tot bruno vertrok naar zijn werk 5.30u, volgens bruno heeft het een paar dagen geduurd eer ze door hadden dat we er niet meer waren,ze aten goed en tetterden zoals gewoonlijk,na een kleine week begon flipke minder goed te eten en zeker na een telefoontje waarin hij wel men stem hoorde maar me niet zag  :cry: , dit heb ik dus niet meer gedaan de andere dagen,volgens bruno heeft hij werkelijk zitten zoeken onder de toppekes van de gsm waar ik was
na een dikke week is echter arthur zijne cent pas gevallen dat we weg waren en die is in tetterstaking gegaan  :o ,geen woord meer kwam eruit,maar zolang hij at was bruno niet ongerust

de dag dat we terugkwamen had bruno ze (zoals altijd) buiten gezet zodat ze ons konden horen aankomen maar doordat ons vliegtuig wat delay had (1u) waren we dus later thuis en was bruno weg met zen vrienden,flip en tuur zaten in hun kooitje te soezelen en toen ik binnenkwam waren ze dus heel stil,ze staarden me aan ,allebei ,zo'n ongelovige ogen had ik nog nooit gezien  ;D
na het openen van het kooitje bleven ze zelfs zitten,ze kwamen er nog niet direkt uit  :cry: ,waren ze nou blij of niet ?? ??

kheb ze dan maar wat laten doen en na een minuutje of 5 kwamen ze toch eruit en stapten op ,ze werden natuurlijk overladen met kusjes en we kregen er ook terug
flip was direkt in zijn element,fluiten en tetteren en helemaal niet zo paniekerig als vorig jaar ,alhoewel hij heel de tijd bij me bleef bij het uitpakken van de valiezen  :)
waarschijnlijk om zeker te zijn dat ik ze helemaal leeg maak  cheesy2 cheesy2
arthur was iets minder enthousiast als flip ,maar die zijn cent moest nog vallen dat we dus werkelijk weer thuis waren  ;D ,die is zondagmiddag gevallen,hij is komen kusjes geven,beginnen tetteren terug en zottekes aant doen
en wat er gebeurt is ,weet ik niet ,maar tuur stapt op zonder dat ik men 2 handen moet gebruiken  ::) wat nog nooit was voorgevallen bij mij ,ik moest teleksn wat in men linkerhand nemen wou hij opstappen,nu moet ik dat nimeer doen

wat ik nu al schrijvende zo over denk ,zou het kunnen dat het voor flip en tuur minder erg was als vorig jaar omdat ze nu met zen tweeën waren ??

Offline vivke

• Senior Parrot
Re: dagboek van flipke en arthur en lowieke
« Reactie #342 Gepost op: augustus 18, 2007, 21:04:29 pm »
Dagboek van Ieke.

Woensdagavond 8/8 was het dan zover,wij mochten ons roseetje gaan ophalen. Best wel wat nerveus gaan we op weg, het is een ritje van ongeveer 2.5u dus we vertrekken tijdig moesten we eventueel file tegenkomen,(wat volgens pascal best wel zou meevallen in de vakantie) niets was echter minder waar ,tegen Antwerpen begon het al en ja om een lang verhaal wat korter te maken kwamen een uur te laat  aan in Millingen. Ons puntjepuntje Ieke  kon direct bij me komen,wat een hoop geknuffel en dan naar de Marc ook nog wat knuffelen . Angelique heeft ons alle goede uitleg en raad gegeven en dan mocht ik nog een pretvoeding geven (ikke stillekes in paniek) en ik mag deze zolang ze het wil geven. Voor de eerste 2 dagen werd ik gewaarschuwd dat ……ieke  waarschijnlijk niet zo goed zou eten . Om half 11 vatten we de terugreis aan en om 1.30u kwamen we dus thuis met een zeer vermoeid …..ieke. Ze zat in de bench op de achterbank en in het begin zat ze wreed rustig te kijken,maar naargelang het duurde werd ze wat onrustig,ze probeerde wat te slapen maar kreeg toen last van het binnenkomende licht op de autostrades,aan uit,aan uit…. Na een heleboel turnoefeningen van mijnentwege om in de rijdende auto op de achterbank te geraken, ….ieke ff gekroeld,terug de kooi in en dan men zwarte vest erover en stil was ze. Volgens mij heeft ze geslapen tot we thuis waren en toen ik haar eruit haalde stak der hoofd tussen de tralies onder die zwarte vest,’t was net een spook,al kan ik er nu mee lachen,maar op dat moment panikeerde ik wel wat,bang dat ze vast zat.Na een heel onrustige nacht ,ik was zo bang dat ze weer zou vastzitten met haar kopje,opgestaan ,flip en tuur wakker gemaakt en geprobeerd om ze laten kennis te maken met ….ieke. Geen van beide toonde ook maar één spoor van belangstelling,die wilden allebei direct naar buiten. Het volgende was inpakken en wegwezen naar de Ardennen.
Zij/hij paste zich heel snel aan en was best moe ook van al die avonturen ,….ieke sliep heel veel die eerste dag en wou niet zo goed eten,Marc zei direct ,geef haar maar een troostvoedingske,want dat diertje heeft honger, waarop ik repliceerde ,denk aan de woorden van de kweker,het zal misschien een paar dagen duren ,maja tegen zo’n groot verdriet is geen kruis gewassen en werd de troostvoeding klaargemaakt. Wat een honger had dat schaapje,alle geweekte brokken waren op, en nu dan Hop het bed(lees kooi) in. Ieke moest gaan slapen,dat ging echt zonder problemen, slaapwel lieverdje en tot morgen.

Na een rustige nacht, Ieke zal echt wel heel moe geweest zijn nam het roseetje de dag en ging erdoor ,het was zo precies of Ieke heeft nooit wat anders geweten als bij ons te zijn, wat een lieverdje en wat een deugnietje. Vrijdagnamiddag hebben we haar voor de eerste keer zelfstandig zien eten en niet een klein beetje ,best wel een heleboel. Ze weet donders goed welke brokjes heerlijker zijn dan de andere.Ze zit veel binnen in de caravan en geniet van het spelen en het kroelen van en met Marc. Op zaterdag was het dan de meeting van alle gaaien en is ze heel even buiten geweest om zich van ver te laten zien , het was echt heel druk en woelig om daar zo’n klein gaaike tussen te zetten.Maar bij Marc binnen en met zoveel aandacht wist ze zich toch geborgen.
Het gaat nu alle dagen beter, Ieke laat zich gelden, ze blijft niet meer stillekes op de standaard zitten maar springt eraf en gaat op zoek naar de andere gaaien,die ze wel hoort maar niet ziet en af en toe mag ze dan ook even buiten zitten om erbij te horen,je merkt het wel wanneer ze moe word en dan gaat ze terug binnen wat slapen en rusten of !!!!! deugnietenstreken uithalen. Dinsdag contact opgenomen met Frank of ze de uitslag al hebben van de sexe ,want we zeggen nog meestal puntjepuntje ieke en willen ze nu wel gaan weten,Frank had minder goed nieuws,de va had per ongeluk 2 maal de geslachtstest aangevraagd voor dezelfde vogel,dus de test van ….ieke was nog helemaal niet gedaan ,dus ja………… nog maar een tijdje geduld.We hebben ondertussen al wel besloten om haar/hem gewoon Ieke** te noemen en volgens Jarno ,Ilona en Dorian is het een meisje. We zullen wel zien.
Voor zover het eerste verhaal van Ieke..

** achteraf wou marc het toch niet als het een manneke is,Lowieke klinkt veel mannelijker.,dus ………..

Oooohhhh btw, ze heeft vandaag( 15/8/07) haar eerste regendouche genomen ,genieten was dat zeg en heeft ook mooie foto’s gegeven. Die kan je HIER vinden.

Vanaf vandaag zaterdag  18/8 zijn we terug thuis en moet ons Ieke aan haar leven hier beginnen, tussen het wennen,uitpakken en aankleden van de kooi nieuws gekregen van Frank.
Het is een jongen,en Marc zegt,HIJ noemt Lowieke. (en nu zou ik alle topics moeten gaan aanpassen ,ma kheb er geen zin in)
Lowieke is echt een pracht roseetje,nergens bang voor en best een uitdagertje , deze afgelopen week heeft ze kennis gemaakt met heel veel gaaien waaronder een paar roseetjes en met Diva was het direct grote liefde. Tegenvover de andere gaaien maakte hij zich best groot en hapte hij,wat een durvertje.
In de loop van de tijd krijgen jullie meer verhalen en foto’s ,voor zover dit verslagje.

met marc en grote vriendin diva

zijn eerste regendouche

volgende keer meer  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
Re: dagboek van flipke en arthur en lowieke
« Reactie #343 Gepost op: oktober 18, 2008, 22:48:25 pm »
Het is heel lang geleden dat ik hier nog wat in heb geschreven, nu zeggen ze wel , geen nieuws is goed nieuws
wel dat zal ongeveer wel kloppen , wieke's probleem had een eigen topic , dat hoort niet zo thuis in een dagboek .
Dus nu een update van nu.

De gaaien hebben hun eigen kamer om in te slapen , kben nog volop aan het verven nu, daarom staan ze weer even in de keuken verspreid (jeetje wat een rommel)  :seestars:
Ik had me voorgenomen om Tuur en Toni in één kooi te zetten, we hadden het al een paar keer overdag geprobeerd , ging vrij goed . Kwou profiteren van de afwezigheid van Marc en heb Tuur in de kooi gezet bij Toni voor de nacht, in de hoop dat het gaat , kooi is groot genoeg.
Wat een lawaai ség  :o , volgens mij ging tuur niet akkoord, khad nochthans zijn slaapzwier erin gehangen , Hij heeft zitten rondkruipen en is zelfs 2 x gevallen (of zich laten vallen of toni doen vallen) één keer ben ik gaan kijken en direkt liet hij merken dat hij er niet in wou blijven, kheb ze er allebei ff uitgehaald en er weer in gezet , ieder aan zijn kant met de woorden, nu gaan jullie samen proberen te slapen!!!! (net of het wat uithaalt) :fool:
Er was nog een tijdje lawaai , ik hoorde één van hun ook ff schreeuwen, hield mezelf tegen om er nog eens tussen te komen en nu is het stil, ik hoor geen kikje meer.
Ik denk dat ze hun plaatsje hebben gevonden , morgenvroeg zal ik wel zien waar ze hebben gezeten.
Ik hoop dat ze er zich bij neerleggen , dat samen slapen veel leuker is dan ieder alleen .

Offline vivke

• Senior Parrot
Re: dagboek van flipke, arthur, toni en lowieke
« Reactie #344 Gepost op: oktober 19, 2008, 22:49:19 pm »
vandaag dus weer tuur bij toni in de kooi gezet, hij was er niet akkoord mee  :seestars:
hij heeft zeker een uur rondgelopen en toni geambeteerd (die ook reclameerde)
nu is het al een tijdje rustig  :hot: