Ja, ik vind t ultiem

Bij een vliegende oudere vogel heb je heeelll erg veel training nodig en persoonlijk heb ik ook besloten me daar niet aan te wagen.
Ik heb er geen goed genoeg gevoel bij en ook niet de ideale mogelijkheden om dit te trainen...maar dat is een persoonlijke beslissing

Een vogel moet verrekte goed vliegen, landen opstijgen wenden ed en dat leert een oudere, eerder gewiekte vogel helaas niet zo snel

Plus dat ze niet genoeg aan je hangen...behalve...als ze een opgesloten partner hebben. Maar ja...het kan opzich wel en t gebeurt ook. En ja het blijft een risico en een lange training die ik hier niet helemaal ga omschrijven.
Maar...bij een jonge uitvliegende vogel die met de hand gevoerd wordt zit dat net even anders

Wilde jonge vogels die ik soms opvang sluit ik nooit op en daarmee kan het, dus waarom niet met een gaai..zo ben ik vorig jaar opzoek gegaan en heb ook sites gevonden waarin dat bevestigd wordt...tuurlijk moet je ook dan trainen en een zo geschikt mogelijke vogel kiezen, maar het gaat meer automatisch. Duss als ik ooit een jonge vogel zou nemen en op de ideale buiten plek woon...dan doe ik dat. Ja, er zijn risicos, maar die zijn bij oudere gaaien groter en ik zou t toch doen
Eerder wilde ik t met Vlinder...die jong bij ons kwam, maar ik vond hem niet geschikt en helaas was hij gewiekt toen hij hier kwam. Jammer, maar tijdens de training ben ik er dus op terug gekomen omdat t gewoon niet zo ging als moest. Overigens heb ik daarbij GEEN risicos genomen en had een strak en veilig plan in mn hoofd. Van in huis, aan tuigje, in manege...en dan ook vaak..in overdekt winkelcentrum ...en DAN pas buiten als ik vrijwel zeker wist dat we dr aan toe waren (en dan waren dr tuurlijk wel risicos geweest). Maar Vlinder is dus niet geschikt...te druk, te afgeleid en vliegt niet goed genoeg

Overigens zijn er ook vogels die WEL op oudere leeftijd aan freeflight zijn gaan doen en dat is soms gewoon uit toeval ontstaan. Vogel ontsnapt...en komt terug en wordt daarna steeds weer vrijgelaten. Nou ja..hoe je t ook bekijkt...niemand kan toch ontkennen dat dat een geweldig leven voor een vogel is?
maar vergeet de risicos niet...ga niet beginnen zonder er echt veel over te lezen en asjeblieft neem mijn schrijven hier niet als voorbeeld omdat je denkt dat t simpel kan met een jong