In de winkel zag ik mensen die positief aan het werk waren met de grote vogels. De krantenstukjes aan de muren waren zeer positief...
Als ik er die dag 101% zeker van was geweest dat een ara het dier voor mij is dan had ik er met een naar buiten gelopen!
Maar uiteraard wil ik ook geen stuiver neerleggen voor vogel die ziek is of slecht behandeld daarom dus dat ik mezelf kwam inlezen en deze vraag stelde.
Je geeft zelf al het probleem aan eigenlijk, dennis heeft een hele goeie babbel, daarom verkoopt hij ook papegaaien. Hij pronkt met media aandacht, maar wat weet de media nou werkelijk van de papegaaien hobby?
Een goeie kweker is altijd heel attend dat niet iedereen zomaar aan de papegaaien komt, dit ivm ziekten zoals pbfd.
Dennis intresseerd dat allemaal geen moer, als je gaaitje dood gaat krijg je zo weer een nieuwe, maar wat voor één is dan maar de vraag.
Hij stond ook in zwolle op de vogelmarkt als enige handelaar in papegaaien, hieruit blijkt ook wel weer dat hij kans op besmetting niet nauw neemt.
Je moet je niet te snel laten verleiden door mensen als dennis, ze doen het alleen om het geld. Hoe vriendelijker hij is hoe meer geld hij in z'n laadje krijgt heel zwart wit gezegt dan.
Gelukkig ben je toch eerst gaan zoeken op internet en dit zal jou hopelijk een hoop mogelijke elende besparen. Er zijn gelukkig genoeg bonafide handelaren en kwekers!
gr rené