Auteur Topic: Wat is er mis met Dennis papegaaien in Den Haag  (gelezen 4161 keer)

alex

• Gast
Wat is er mis met Dennis papegaaien in Den Haag
« Gepost op: oktober 23, 2006, 01:55:28 am »
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ik kom hier eigenlijk met een vraag.
Ik loop al een tijdje te dubben over aanschaf van een Ara.

bij dierenlandsuper vragen ze er 2500 euro voor, een bevriende dierenwinkelier 1800 euro en is het kweek van de ouders van de winkelier en bij Dennis papegaaien is de prijs ook acceptabel.

Ik verbaasde me over de prijs van o.a. de valkparkieten en roodstaarts want die zijn er zelfs goedkoper dan bij Siem in Rotterdam.
In de winkel van Dennis hingen stukjes uit de krant hoe goed hij wel zou zijn enz enz.

Nu hoorde ik per toeval dat Dennis niet zo geweldig is en ik zie ook na een snelle search op het forum dat hij behoorlijk afgefakkeld wordt. Toch ben ik in zijn winkel in Den Haag geweest en vond ik het er niet bepaald vies of krap eruit zien. De ara's zaten er los, er was een speciale 'kraamkliniek'.

Ze zijn achterin bezig met flinke volieres voor valkparkieten, grasparkieten enz
Al met al was mijn indruk van deze winkel zeker niet slecht en had ik daar met een gerust hart een vogel meegenomen als ik die dag geen andere dingen te doen had.

Nu is mijn vraag, is het daar vertrouwd kopen bij Dennis
Waarom zou ik het WEL of NIET moeten doen bij hem, ik zag al wat negatieve reacties in het forum maar als er meerdere reacties (positief of negatief) zijn dan hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 02:00:28 am door alex »

Cosch

• Gast
Re: Wat is er mis met Dennis papegaaien in Den Haag
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2006, 06:48:49 am »
Je moet idd het dennis topic maar es goed door lezen. Daar staan een hoop ervaringen in. waar het uiteindelijk vaak op neer komt is, dat de kans groot is dat je een zieke papegaai koopt. En als je maar genoeg garantie  (wat ook wettelijk is) er bijkoop krijg je er een nieuwe gaai voor terug. Tja dat dat dan net wildvang is ipv het verwachtte baby wat tam is enzo... tja dat moet je gewoon maar accepteren.

Ik denk dat als je je andere vogels niet in gevaar wil brengen, je beter naar een betrouwbare kweker kunt gaan!

reijken

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2006, 08:10:53 am »
Heb 3,5 jaar geleden een rose kakatoe, Ozzie, bij Dennis in Den Haag gekocht en daar is echt niets mis mee. Tot op heden als ik problemen heb met mijn kaketoe geeft hij tot nu toe de beste informatie.  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2006, 08:25:52 am »
Dan behoor jij tot 1 van de weinigen waarbij het wel goed is gegaan, gelukkig voor jou en je vogel!  :good:

Wat is er mis met Dennis? Wat niet, zou ik zeggen.... shootme
Inderdaad, lees hier het Dennis topic eens door en dan word je wel een heleboel duidelijk.
Zaken als o.a. Dennis, Rentenaar en 4-animals zou verboden moeten worden.... :-X

Hier een topic oover Dennis
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,12528.0.html

reijken

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2006, 09:08:19 am »
Bedankt, ik zal het met veel aandacht lezen. :CENS

alex

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 23, 2006, 10:15:47 am »
Ja het Dennis topic had ik al gelezen.

Deze draad verhelderd een en ander maar toch hoop ik op meer reacties.
Ik moet zeggen dat ik wel wat schuwer ben geworden nu ik dit lees allemaal maar als er meer mensen met positieve of negatieve ervaringen zijn, dan zou ik ze graag lezen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: oktober 23, 2006, 10:19:56 am »
Ga ook eens op andere vogelforums kijken, daar kun je ook veel ( vaak negatief ) verhalen lezen over Dennis.

Er zullen hier wel mensen zijn die betere adressen weten waar je je toekomstige ara veel beter kan halen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: oktober 23, 2006, 11:38:22 am »
Maar hoe kun je nu zeggen dat als er meer positieve dan negatieve reacties zijn, je het dan nog niet weet...  ??? Als er zoveel erge dingen gebeurd zijn daar, dan peins je er toch niet over om bij zo iemand je gaai te gaan kopen? Dan kies je toch voor een zaak met een goede naam? Ik zou het risico niet durven nemen hoor! ;)

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 23, 2006, 11:42:26 am »
Maar hoe kun je nu zeggen dat als er meer positieve dan negatieve reacties zijn, je het dan nog niet weet...  ??? Als er zoveel erge dingen gebeurd zijn daar, dan peins je er toch niet over om bij zo iemand je gaai te gaan kopen? Dan kies je toch voor een zaak met een goede naam? Ik zou het risico niet durven nemen hoor! ;)

Hier ben ik het mee eens.
De negatieve verhalen zouden mij ook al afschrikken, ook al zijn er een paar positieve (gelukkig wel voor die mensen en dieren).
maar de negatieve dingen zeggen al genoeg denk ik  :(

alex

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 23, 2006, 12:48:03 pm »

Ik bedoelde dat ik meer ervaringen wilde lezen, ik kan het haast niet geloven namelijk omdat ik zelf in die winkel in Den Haag ben geweest. De ara's zaten los, waren aanhankelijk, het was er schoon in nagenoeg alle hokken, behalve beneden daar riekte het behoorlijk maar daar zaten geen vogels

In de winkel zag ik mensen die positief aan het werk waren met de grote vogels. De krantenstukjes aan de muren waren zeer positief...
Als ik er die dag 101% zeker van was geweest dat een ara het dier voor mij is dan had ik er met een naar buiten gelopen!
Maar uiteraard wil ik ook geen stuiver neerleggen voor vogel die ziek is of slecht behandeld daarom dus dat ik mezelf kwam inlezen en deze vraag stelde.

Ik zou het overigens zeer waarderen als mensen goede adressen (websites/telefoonnummers) van gezonde leveranciers naar mij willen sturen bij voorkeur in Zuid Holland of omgeving (of in deze draad plaatsen). Bij voorkeur mensen die zelf een gezonde vogel hebben gekocht bij deze leverancier en niet iemand die gehoord heeft dat iemand gezonde vogels levert!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: oktober 23, 2006, 13:30:46 pm »
Hallo Alex
Bij de andere Dennis ziet het er ook erg goed uit. Maar dat is maar een klein deel van het geheel. Tuurlijk zijn er ook mensen die een fijne en gezonde gaai bij Dennis weghebben. Tuurlijk, als hij enkel zieke vogels verkocht, bestond hij niet meer. MAAR er zijn ook veel negatieve verhalen, over zijn vogels, zijn betrouwbaarheid etc. Wil je daar een gaai kopen en risico lopen? Wat is een handelaar eigenlijk als je daar risico loopt? Je behoort geen risico te lopen.
Maar benevens dat, je zei dat je in principe zo met een gaai weg zou lopen als alles goed was in zo'n winkel. Maar heb weet je zeker dat je zelf gezonde vogels hebt? Zijn ze getest? Als je eigen vogels niet getest zijn, zou je gaai risico lopen bij jou thuis. Dan heb je ook niets aan wat voor een garantie van welke zaak/handelaar dan ook.
Ik wens je in elk geval veel wijsheid en heel veel voorbereidingsplezier!

russelltje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2006, 15:50:27 pm »
In de winkel zag ik mensen die positief aan het werk waren met de grote vogels. De krantenstukjes aan de muren waren zeer positief...
Als ik er die dag 101% zeker van was geweest dat een ara het dier voor mij is dan had ik er met een naar buiten gelopen!
Maar uiteraard wil ik ook geen stuiver neerleggen voor vogel die ziek is of slecht behandeld daarom dus dat ik mezelf kwam inlezen en deze vraag stelde.

Je geeft zelf al het probleem aan eigenlijk, dennis heeft een hele goeie babbel, daarom verkoopt hij ook papegaaien. Hij pronkt met media aandacht, maar wat weet de media nou werkelijk van de papegaaien hobby?

Een goeie kweker is altijd heel attend dat niet iedereen zomaar aan de papegaaien komt, dit ivm ziekten zoals pbfd.
Dennis intresseerd dat allemaal geen moer, als je gaaitje dood gaat krijg je zo weer een nieuwe, maar wat voor één is dan maar de vraag.
Hij stond ook in zwolle op de vogelmarkt als enige handelaar in papegaaien, hieruit blijkt ook wel weer dat hij kans op besmetting niet nauw neemt.

Je moet je niet te snel laten verleiden door mensen als dennis, ze doen het alleen om het geld. Hoe vriendelijker hij is hoe meer geld hij in z'n laadje krijgt heel zwart wit gezegt dan.

Gelukkig ben je toch eerst gaan zoeken op internet en dit zal jou hopelijk een hoop mogelijke elende besparen. Er zijn gelukkig genoeg bonafide handelaren en kwekers!

gr rené

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2006, 16:23:02 pm »
Uhmm Dennis...tsja :stink:
Ik vraag me vooral af waarom je naar Dennis zou gaan als er ook goede kwekers bestaan.  ;)
Bespaart je EN geld EN ellende :a036:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #13 Gepost op: oktober 23, 2006, 17:14:18 pm »
Citaat
Ik vraag me vooral af waarom je naar Dennis zou gaan als er ook goede kwekers bestaan. 
Bespaart je EN geld EN ellende

Is dat zo?? Moet je de verhalen maar is lezen over kwekers waar het mis gaat en dan kan je pas echt naar je geld fluiten.
Een winkel moet je toch als het aantoonbaar dat er iets mis is een half jaar garantie geven ??
Een kweker niet, hoeveel je ook op papier zet, je heb geen poot om op te staan.
Er zijn meer slechte kwekers dan winkel als het hier om gaat.
Het is een vertrouwenband die je moet hebben anders kan het overal mis gaan.
Het zal best vaak mis gaan bij een dennis, maar probeer maar eens zoveel vogels te verkopen als zij doen , zonder dat het misgaat.

Henk

russelltje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 23, 2006, 17:56:02 pm »
Nou henk dit valt me wel tegen van jou hoor.
Je zegt in feitte dat dennis er niks aan kan doen omdat hij zoveel vogels verkoopt.

Punt is gewoon;

• dat hij zijn vogels niet test
  • dat hij wildvang verkoopt als lokkertjes
  • dat hij mensen bedreigt
  • niet eerlijk is over leeftijden van vogels
  • etcetera

Misschien zou hij eens wat minder vogels moeten verkopen en wat meer op de gezondheid en welzijn moeten gaan letten en iets minder om de centen gaan denken. (ik zal z'n jaarcijfers denk maar eens een keer gaan opvragen bij het kvk)

Oja en nog een hele mooie, dennis heeft alleen kuikens uit eigen dierenpark (hoewel ik dat ernstig in twijvel trek). Wel eens afgevraagd waarom?

Lorre en co verkoopt ook heel veel papegaaien, maar verhalen van zieke dieren daar aangeschaft lees ik nergens. (om maar een voorbeeld te noemen)

Uiteraard zijn er ook malafide kwekers, maar gelukkig zijn er forums als deze om aan te geven waar de goede ervaringen zijn.

Wanneer blijkt dat een dier ziek word na aanschaf en de ziekte is terug te dateren naar een datum voor de aanschaf is de winkel wettelijk verplicht om het aanschaf bedrag terug te betalen plus VA kosten te vergoeden.
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 17:57:45 pm door russelltje »