Ik begrijp niet zo goed wat jij hiermee bedoeld Henk. Als een handelaar een vogel ongetest verkoopt en ik wil hem getest hebben, dan zal ik dat zelf moeten doen. Is de vogel dan positief, dan kan de handelaar suggereren dat ik de vogel tussen hem en het testen heb blootgesteld aan besmetting.
Als je de vogel gezien heb bij een winkel kan je daar toch wel afspraken mee maken ??
b.v. vogel gezien, je gaat naar huis, bel daar een vogelarts voor een afspraak om te testen, spreek met de winkel af een tijd dat je de vogel komt halen, vertel hem hoelang je nodig heb om bij de vogelarts te komen, vervolgens bij de vogelarts aangekomen, deze bloed laten prikken en de tijd op het formulier laten zetten van prikken, daarna kan je de vogel thuis houden, in die tijd kan er met het bloedmonster toch niet meer geknoeit worden??
Als de vogel dan toch ziek blijk te zijn , kan het toch nooit bij jou zijn gebeurd??
ik geef toe het is omslachtig, maar je moet er wat voor overhebben.
Of je gaat met hem mee om te laten testen, en daarna de vogel mee naar huis.
Het risico moet je zo klein mogelijk houden, maar niemand kan je garanderen je een 100% gezonde vogel te hebben verkocht, ook een kweker niet. Risico dat er nx mis gaat krijg je nergens.
Henk
Henk
edit cosch: quote goedgezet