Auteur Topic: Wat is er mis met Dennis papegaaien in Den Haag  (gelezen 4164 keer)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Re: Wat is er mis met Dennis papegaaien in Den Haag
« Reactie #15 Gepost op: oktober 23, 2006, 18:09:07 pm »
Citaat
Nou henk dit valt me wel tegen van jou hoor.
Je zegt in feitte dat dennis er niks aan kan doen omdat hij zoveel vogels verkoopt.

Nee dat zeg ik niet.
Het risico is daar hoger door de vele vogels die daar verhandeld worden
De kans dat daar zieke vogels tussen zitten is vele malen groter dan bij een kwekers die er op jaarbasis 10 of 15 verkoopt.
Het met opzet verkopen van zieke dieren is strafbaar.

Het punt van ongeteste vogels verkopen zegt meer over de koper dan verkoper.
Als je er op staat dat een vogel getest wordt, wordt deze getest zoals jij wilt als koper, anders gaat toch de koop niet door??
Het zijn juist de mensen die daar een babypapegaai zien zitten, er op slag gek op worden , en die dan nergens naar vragen, want ze willen die papegaai en wel direct, voor zo weinig mogelijk geld, hebben niet het geduld is verder te kijken en te vragen.
Sommige mensen vragen er dan ook zelf om, sorry dat ik het zeg

Henk

« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 18:16:52 pm door broto »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2006, 18:43:37 pm »
Het punt van ongeteste vogels verkopen zegt meer over de koper dan verkoper.
Als je er op staat dat een vogel getest wordt, wordt deze getest zoals jij wilt als koper, anders gaat toch de koop niet door??

Ik begrijp niet zo goed wat jij hiermee bedoeld Henk. Als een handelaar een vogel ongetest verkoopt en ik wil hem getest hebben, dan zal ik dat zelf moeten doen. Is de vogel dan positief, dan kan de handelaar suggereren dat ik de vogel tussen hem en het testen heb blootgesteld aan besmetting. Als de handelaar de vogel voor mij gaat testen, hoeveel waarde heeft dat, als mijn vogel tussen allerlei ongeteste vogels in blijft zitten om te wachten op de uitslag. Een geteste vogel in quarantiane bij zo'n zaak is discutabel. Hebben ze die ruimte, zoja, wat zijn dan hun voorzorgmaatregelen?  :CENS

fkbmac

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:25:06 pm »
Hallo Alex,

Lees volgend verhaal maar eens zie:

http://www.grijzeroodstaart.net/archief-pagina_5.html   en kijk dan naar de topic met het nummer "82 - Pech!!!"

Groet,

Overigens in Mill zit een kweker van Ara's en Kakatoes... Is misschien wel 130 km rijden maar je koopt ook iets voor je leven.

fkbmac
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 19:27:04 pm door fkbmac »

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:28:47 pm »
Kwekers...GOEDE kwekers ...gaan niet zo met hun dieren en klanten om broto ;) Daarbij...een contract is weldegelijk geldig, ook bij een goede kweker. Dennis is gewoon een  :-X Die geeft idd ook zo een wildvang in ruil als je gekochte jong ziek was . Er zijn inmiddels zoooveel trieste verhalen van mensen die daar hun dier kochten. Het is geen goede winkel en als iemand om advies vraagt zal ik hem dus ook niet aanraden.

Dat je dan alle kwekers over 1 kam scheert vind ik ook niet reeel ;) De topic starter vraagt toch ook niet waar zoveel mogelijk vogels te koop zijn? hij zoekt er volgens mij maar 1...en dat kan hij t beste doen op een betrouwbare plek.

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #19 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:29:03 pm »
Citaat
Ik begrijp niet zo goed wat jij hiermee bedoeld Henk. Als een handelaar een vogel ongetest verkoopt en ik wil hem getest hebben, dan zal ik dat zelf moeten doen. Is de vogel dan positief, dan kan de handelaar suggereren dat ik de vogel tussen hem en het testen heb blootgesteld aan besmetting.

Als je de vogel gezien heb bij een winkel kan je daar toch wel afspraken mee maken ??
b.v. vogel gezien, je gaat naar huis, bel daar een vogelarts voor een afspraak om te testen, spreek met de winkel af een tijd dat je de vogel komt halen, vertel hem hoelang je nodig heb om bij de vogelarts te komen, vervolgens bij de vogelarts aangekomen, deze bloed laten prikken en de tijd op het formulier laten zetten van prikken, daarna kan je de vogel thuis houden, in die tijd kan er met het bloedmonster toch niet meer geknoeit worden??
Als de vogel dan toch ziek blijk te zijn , kan het toch nooit bij jou zijn gebeurd??
ik geef toe het is omslachtig, maar je moet er wat voor overhebben.

Of je gaat met hem mee om te laten testen, en daarna de vogel mee naar huis.
Het risico moet je zo klein mogelijk houden, maar niemand kan je garanderen je een 100% gezonde vogel te hebben verkocht, ook een kweker niet. Risico dat er nx mis gaat krijg je nergens.

Henk

Henk

edit cosch: quote goedgezet
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 20:19:01 pm door Cosch »

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #20 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:31:54 pm »
Citaat
hij zoekt er volgens mij maar 1...en dat kan hij t beste doen op een betrouwbare plek.

Wat voor jou een heel betrouwbaar adres is , daar kan ik wel hele vervelende ervaringen  mee hebben.

Wat ik wil zeggen is dat je altijd zelf heel goed je ogen open moet houden en nzeker niet impulsief kopen, ook al is de vogel nog zo mooi.

Henk

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:35:04 pm »
Oke, jij bent dus van t dennis-promo-team broto? ??? ;D Dat lijkt me toch sterk? :CENS

Testen ed is gewoon een wettelijke regel voor. Je hebt zowiezo garantie op een dier...en testen daar krijg je een bepaalde tijd voor. ;)
Maar ik blijf erbij dat je t beste naar een goede kweker kunt gaan. 1 Die echt bij zn dieren betrokken is  ;) Die zal zelf ook niet zitten te wachten op slechte verhalen.

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #22 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:38:59 pm »
Citaat
Oke, jij bent dus van t dennis-promo-team broto?   Dat lijkt me toch sterk?

Lijkt mij ook sterk , heb geen papegaaien  :P,heb er nooit een stap binnen gezet, heb de man 1x gezien op afstand.

chantal

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 24, 2006, 12:44:46 pm »
Nou ik denk dat als je een keer in zijn winkel geweest bent dat je wel anders praat.