Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46481 keer)

Tommy

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #225 Gepost op: december 21, 2005, 15:20:16 pm »
Uhmm daar bedoel ik mee...ik heb vorige week donderdag besteld en had t ook vandaag in huis ;)

andreswart

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: december 21, 2005, 15:47:37 pm »
Kreeg vandaag ook ecobird thuis, maar helaas de verkeerde.
Ik gebeld met het tel. nr.  wat in de verpakking zat, en kreeg een erg aardige mevrouw aan de lijn. Sorry dat het verkeerd was gegaan, volgende week komen ze de goede soort brengen en de verkeerde ophalen. Prima service dus, ondank het foutje. :thumsup: :thumsup:
Wel jammer, was wel erg benieuwd hoe het is.
Andre

andreswart

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: december 21, 2005, 15:49:12 pm »
komt het eigenljk altijd in van die bakjes?
is nl. wel erg makkelijk.
Andre

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #228 Gepost op: december 21, 2005, 17:11:37 pm »
Ze leveren idd. 1 x in de week uit. En ja, het zit altijd in die bakjes... ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #229 Gepost op: december 21, 2005, 19:14:12 pm »
Ik heb het al 100 keer gezegd geloof ik  ;D maar ik ben er super tevreden over  :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Ronald

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: december 21, 2005, 19:40:02 pm »
Hier ook! :a036:

Ik heb nog niks gegeven aan QT want die had nog in haar bakje maar ben benieuwd of ze nou verschil zou proeven tussen de eco voor edels en de eco voor grijzen. Ze eet namelijk al een poosje met de edeleco van Tjickie mee. De korrels voor de grijzen zijn wel veel groter viel me al op maar verder ruikt het niet echt anders ofzo.

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: december 21, 2005, 23:54:14 pm »
Hier ook! :a036:

Ik heb nog niks gegeven aan QT want die had nog in haar bakje maar ben benieuwd of ze nou verschil zou proeven tussen de eco voor edels en de eco voor grijzen. Ze eet namelijk al een poosje met de edeleco van Tjickie mee. De korrels voor de grijzen zijn wel veel groter viel me al op maar verder ruikt het niet echt anders ofzo.

Ronald.

Hai Ronald,

zorg je er wel voor dat QT genoeg kalk op het menu heeft staan??

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: december 22, 2005, 00:22:58 am »
Hai Frank,

Bedankt voor je advies. Ik las dat als je eco voor grijzen geeft dat er dan voldoende kalk in zou moeten zitten. Is het dan toch aan te raden extra kalk voor te schotelen of zou het zo afdoende zijn?

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: december 22, 2005, 00:25:56 am »
Hai Frank,

Bedankt voor je advies. Ik las dat als je eco voor grijzen geeft dat er dan voldoende kalk in zou moeten zitten. Is het dan toch aan te raden extra kalk voor te schotelen of zou het zo afdoende zijn?

Ronald.

Hai Ronald,

klopt maar ik zou zo eens per week toch wat extra geven of door het water of over het fruit, baat het niet een klein beetje extra schaad zeker niet,

mvg Frank

ps Toch iemand die blij is met mijn commentaar  ;D

andreswart

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: december 30, 2005, 14:30:03 pm »
Heb gister dan de ecobird voor grijze gekregen. Maar wat ziet dat er vremd uit zeg, lijkt wel pita (voor honden) of van die biks voor koeien, maar dan kleiner. Zal eerst maar proberen ze door de nutribirds te mengen, en dan kijken of ze ze lekker gaan vinden.
Ik ga ze niet volgens het bijgeleverde programma dwingen het te eten, want ze krijgen er ook zaad en fruit en groente bij, dat vind ik ook heel belangrijk. En vinden ze het niet lekker, dan blijf ik ze lekker nutribird geven, met de rest natuurlijk. Daar doen ze het al bijna 5 jaar erg goed op, dus waarom ook niet.
Ze zien er fantastisch goed uit, mooi verenkleed, speels, praten veel en erg lief. Dus als ze het niet willen, hoeven ze het niet van mij.  ::)
Andre

Cosch

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: december 30, 2005, 14:33:55 pm »
Heb gister dan de ecobird voor grijze gekregen. Maar wat ziet dat er vremd uit zeg, lijkt wel pita (voor honden) of van die biks voor koeien, maar dan kleiner.

Vind het op konijnenbrokken lijken.

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: januari 09, 2006, 12:00:51 pm »
Ik zit te twijfelen wanneer ik Kaya het beste definitief over kan zetten op eco-bird!
Ik heb hem nu ruim een week. Misschien is het beter om toch iets meer te laten wennen en dan over te zetten?
Ik bied het al wel elke dag aan uiteraard. Maar hij heeft tot nu toe 2 hapjes er van genomen!

Wat denken jullie?

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #237 Gepost op: januari 09, 2006, 13:57:36 pm »
Ik zou het gewoon proberen, als hij verder gezond is, waarom niet toch?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #238 Gepost op: januari 09, 2006, 17:23:32 pm »
Ik zou zelf even wachten.. maar je moet het zelf weten natuurlijk. Veranderingen zijn vaak toch even wennen en dan twee tegelijk... Die paar weken maken ook niet meer uit hoor! ;)

sonjav

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: januari 12, 2006, 08:58:50 am »
Onze grijze roodstaart Koen proberen we nu ook over te zetten op Ecobird.
Hij eet het niet zo, maar fijngeprakt in banaan wel
Dus doen we dat de eerstkomende dagen dan maar.

Ik heb deze topic trouwens helemaal doorgelezen (all 24 pages :P) maar wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is, is WAAROM Ecobird nou zou goed is. Ik geef het nu ook vanwege alle goede verhalen, maar waarom is het eigenlijk zo goed?