Auteur Topic: Tabo en Onna, ruzie met kwetsuur  (gelezen 5869 keer)

CT

• Gast
Tabo en Onna, ruzie met kwetsuur
« Gepost op: oktober 26, 2006, 18:08:00 pm »
Hoi,

Vandaag vroeger thuisgekomen en Tabo en Onnaatje moet echt erg ruzie gemaakt hebben.  doh Onnaatje is in het oog gebeten en heeft een kwetsuur. Heb hen direct apart gezet want verder gaan met hun samen te laten durf ik niet.

Hierbij foto van het oogje van Onnaatje. Ik Denk dat ik nu wel op zoek zal moeten gaan naar mannetjes, bij het voelen aan het bekken van beiden ben ik tot de conclusie gekomen dat het van beiden nogal ver uit elkaar ligt, kan er mijn vinger bij wijze inleggen. vermoeden beiden poppen.

Ik moet wel zeggen dat ze beiden rustig zijn nu ze apart zitten, roepen wel eens zo naar elkaar, maar tonen geen onrustig gedrag.

Dinnie

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Tabo en Onna, ruzie met kwetsuur
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2006, 18:24:53 pm »
hoop dat het oogje goed geneest! en dat het in de toekomst beter gaat worden tussen die 2 hoor!

CT

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2006, 18:30:16 pm »
Wel, heu, ik ga hen niet meer bij elkaar zetten, Onnaatje is te lief om verdere kwetsuren misschien met ergere gevolgen te voorkomen.

Tabo, heeft nu zo een overwinnelijke houding, zo van ik heb hier gewonnen, heb het hier voor mezelf nu.

Onnaatje is wat aangedaan en zit stil ga haar straks bij me nemen. Vind het zo triest voor Onnaatje.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:06:00 pm »
verwen je lieverdje maar eens extra ;ochiere dat beestje

dvln

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:23:41 pm »
Hoelang zitten ze al in 1 kooi?

CT

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:29:53 pm »
hoi,
sinds ik ze heb, 30 juni 2006. Maar de laatste tijd maakten ze al heel veel ruzie, Tabo beet Onna, in haar pootjes, Onna mocht eigenlijk niet veel meer doen, steeds weer een aanval van Tabo. Wel het moeten wel twee poppen zijn, en het was niet een gevecht om rang denk ik nu, zoals voorheen. Sinds September is het hier van kwaad naar erger gegaan, met vandaag dit als resultaat.
Nu is er een wonde bij en ik zet Onnaatje niet meer terug, durf dat niet meer. Onna is nu aan het spelen in de nieuwe kooi en heeft zelfs al wat gierst genomen. Tabo zit ook te spelen in de andere kooi. lijkt wel of ze beiden tevreden zijn nu.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 19:31:44 pm door CT »

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:54:35 pm »
Wat sneu, hopelijk geneest het wondje snel.

ginny

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2006, 21:04:30 pm »
Als je je vinger tussen de bekkenbeentjes kan leggen zijn het heel zeker popjes, ik zou voor elk nog een mannetje bijnemen. Want als twee popjes blijven vechten kunnen ze elkaar ernstig kwetsen.

CT

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 26, 2006, 21:19:22 pm »
ja, het zijn volgens mij ook twee popjes, bij Onnaatje is het allezins heel duidelijk. Weet nog niet of er twee mannetjes bijkomen. pfffffffff zal toch naar een oplossing moeten zoeken.

pfffff zo moeilijk

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:30:45 pm »
Wanneer er 'gewonde' vallen kun je inderdaad beter niet bij elkaar zetten, want je hebt grote kans op hetzelfde geslacht.

Het wondje kun je schoonmaken met gekookt en afgekoeld water op een schoon keukenrol papiertje, helpt wel.

Veel succes met ze!

CT

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2006, 06:34:13 am »
Deze morgen gauw eventjes naar Onnaatjes oog gekeken. Wondje staat schoon, is zelfs niet vochtig meer. Oef, Zal al bij al nog meevallen.
Man man is beetje boos op Tabo, Onna is dan ook zijn lievelingetje.
Dinnie

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2006, 09:44:23 am »
Boos worden heeft geen zin, zo zijn ze. Als ze elkaar leuk vinden is het grote liefde...vinden ze elkaar niet leuk, is het oorlog.

CT

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 27, 2006, 19:52:10 pm »
 :help:
nu begrijp ik er helemaal niets meer van ?????????????????????
Tabo en Onna zitten los op hun kooien en raad eens .................. die twee lijken nu de beste vriendjes, snap er dus geen bars meer van.
Wat moet ik nu doen? hen terug samen in één kooi zetten of wat????
Tabo was Onna en het kroelen en omgekeerd.
Wie o Wie kan me raad geven???

TWEETY

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 27, 2006, 20:01:40 pm »
probeer het anders nog eens en hou het goed in de gaten ???

ze zijn misschien elkaar gewoon aan het testen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: oktober 27, 2006, 20:15:06 pm »
Hou ze los voorlopig samen en in de kooien ook, behalve als je weggaat, zet ze dan apart, dat zou ik doen om te proberen.

De kooi waar ze samen in moeten, zou ik ook helemaal verbouwen, nieuwe inrichting, of heel anders hangen, dat wil ook nog wel eens helpen.