Ja misschien wel, een gokje hoor:
waarschijnlijk krijgt de ruziezoeker aandacht van jou wanneer ze ruzie maakt, of het slachtoffer...waardoor de ruziezoeker ruzie gaat zoeken om aandacht, het slachtoffer zich 'zielig' gaat gedragen om jouw aandacht te trekken.
Ik heb een popje, Blue, ontzettend lief voor mij, voor andere aga's een groot spook. Er kwam een mannetje bij, Tammy, die echt niet voor de poes is, maar de 1e weken moest hij het onderspit delven.
Als ik in de buurt was, jaagde Blue hem de hele kooi door, om gek van te worden, maar ik had het idee dat als ik er niet was, het wel goed ging.
Ik heb een enorme gok genomen en ze boven op een slaapkamer gezet, de hele dag heb ik er niet naar gekeken...tot ik 's avonds binnenkwam, ik ze naast elkaar zag kroelen en toen Blue mij zag, ging ze heel sneaky een paar stappen opzij tongue2Â

Je begrijpt dat ik vanaf dat moment die 2 heb laten gaan, en nu zijn ze stapelverliefd en hebben ze jonkies.
Het probleem bij het bij elkaar zetten van 2 aga's is vaak de mens die zich er bewust of onbewust mee bemoeid, je verstoort de rolverdeling.
Bij ruzie word er vaak automatisch gekeken, gereageerd, naar de kooi gelopen, op hun ruzie ingaan enz enz enz.
Het beste zou zijn dat je hun ruzies totaal negeert, en bij een erge ruzie heel stiekem even kijkt of er niks ergs gebeurd is, maar gewoon nooit aandacht er aan geven.
Daarnaast is het popje de baas over alles, dus ook over het mannetje en dat gaat gepaard met ruzie ja, kibbelpartijen, pootjes bijten, wegjagen en ook kroelen.
Aga's zijn knettertjegekÂ