Auteur Topic: Reacties op keurmerk voor kromsnavels  (gelezen 10696 keer)

giggles

• Gast
Re: Reacties op keurmerk voor kromsnavels
« Reactie #30 Gepost op: november 01, 2006, 21:40:15 pm »
Hoe ga je hier bekendheid aangeven dan?
Mensen die hier op forums zitten en zo, weten al redelijk tot goed waar ze op moeten letten.
Ik neem aan dat je de leek wilt bereiken met dit keurmerk en deze te waarschuwen voor de vogelmarkt???

Die paspoorten vind ik wel een goeie  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #31 Gepost op: november 02, 2006, 00:31:25 am »
@ Vivke elke kweker kan zich erbij aansluiten. Pakara NL zal ook contact opnemen met de belgische afdeling, wat mij betreft mogen ze bij ons instappen, maar willen ze zelfstandig hetzelfde willen in Belgie, vind ik dat ook prima.

als het dan toch uit komt en gebeurt,kunnen ze beter samenwerken ,niet?
vele handen maken licht werk
maar toch succes zenne  :thumsup:

marian53

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: november 02, 2006, 15:43:18 pm »
Ik vind het een prima idee , we kunnen wel zitten mauwen van slechte kwekers verkopers (bv gaai van Dennis) en  we kunnen er comentaar opgeven dat we een ons wegen maar daar schiedt de gaai  helaas  niets mee op ,
Elk idee waarmee het voor de vogels beter wordt begroet ik van harte  ik ben dan ook voor paspoorten chippen  en gezondheidsverklaringen .
 Ik ben er van overtuigd dat van de 100 kwekers er toch zeker wel 50 goede tussen zitten die het serieuse neemt en het ook als een leven ziet en niet het als een  bankbiljet .
Maar zoals een goede nederlander betaamt ,houden we er wel van om te zeuren over een bedrag van de testen , ook ik dus waarom die prijsverschillen dat snap ik even niet .
Dus Frank :thumsup:  een prima idee en goede ideen verkopen zichzelf moet je maar denken   :thumsup:

Koko

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: november 02, 2006, 20:51:29 pm »
Hai,

ik heb al gemerkt, dat sinds ik deze richtlijnen hanteer (ik ga persoonlijk zelfs nog verder, want ik laat zelfs een gehele aankoopcontrole doen), dat serieuse kopers dit veel belangrijker vinden dan de prijs.
De familie de Moor die ook meedoet is zelfs nog duurder, maar heeft geen enkel probleem, want de mensen willen zekerheid .
Het zal nooit inhouden dat er niets kan misgaan, wel dat waar het fout gaat er een nette oplossing komt.
We blijven schaven aan de formule, er zullen best nog kinderziektes inzitten.
Maar naar mijn mening is dit de enige manier om de foute figuren uiteindelijk buitenspel te zetten en dat is mijn einddoel,

mvg Frank

mooi droom Frank, maar ik denk dat het bij dromen blijft :(
spreek uit ervaring met de hondenfokkerij

Groetjes
Boudewijn

charon

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: november 06, 2006, 11:35:22 am »
het idee is inderdaad goed !!

Ik denk dat als je je echt wilt onderscheiden van andere kwekers en daardoor meerwaarde geeft aan het keurmerk, neem de kosten van de test voor jezelf.
Dan pas geeft de test een meerwaarde en onderscheid je je van andere kwekers, de kans dat er dan meer mee gaan doen is denk ik groter.

Henk

dat is idd voor de grote gaaien wellicht haalbar maar voor de kleinere absoluut niet vooral hoe de prijzen van de test liggen dan mag je blij zijn als je de helft van de kosten van de test alleen al eruit haalt

russelltje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: november 06, 2006, 12:39:27 pm »
Wat een gezeur om die paar tientjes zeg, als je die al niet kan missen moet je helemaal niet aan een papegaai beginnen!
Als je een zieke gaai aanschaft ben je veel verder van huis. Bij een malafide kweker cq handelaar ben je al je geld kwijt plus vervoers- en VA kosten.

marian53

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: november 06, 2006, 13:00:55 pm »
ben ik helemaal mee eens  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: november 06, 2006, 13:06:54 pm »
Ja dat weet jij. Maar hoe duurder je het maak, hoe eerder mensen naar een goedkopere gaan. Omdat ze denken dat ze hetzelfde krijgen. Als mensen zich zo goed zouden voorbereiden, zou bijv Dennis ook niet meer bestaan.
Helaas is dat wel zo, dus is blijkbaar het financiele voor mensen belangrijk!

Dus ik denk juist dat het tegen je gaat werken als je het nog duurder maakt!

russelltje

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: november 06, 2006, 20:03:21 pm »
Het paspoort kost een tientje en als iedereen verstandig is laat ie zijn gaai zowiezo testen. Voor mij zou het dus niet duurder worden. Kwekers en handelaren werken er al hard genoeg voor, dus dan die testkosten ook voor hun rekening nemen gaat simpelweg niet. Kosten moeten altijd doorberekend worden naar de klant. Stel een handelaar verkoopt per jaar 50 papegaaien, dat loopt dan aardig in de kosten (al gauw een maandloon).

Bovendien is dennis of 4animals helemaal niet (veel) goedkoper dan een bonafide handelaar cq kweker  ;)

Waterdicht krijg je het nooit, maar als dit project genoeg media aandacht krijgt en op andere manieren bekend wordt weet men wat de risico's zijn.

giggles

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: november 06, 2006, 20:34:02 pm »
Het belangrijkste van dit initiatief is idd dat het flink media aandacht krijgt. Het moet bekend worden bij leken...

Voor de rest is het idee echt super!!!    :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #40 Gepost op: november 06, 2006, 22:35:17 pm »
Citaat
Bovendien is dennis of 4animals helemaal niet (veel) goedkoper dan een bonafide handelaar cq kweker 

Dus ze zijn al goedkoper en als daar gemiddeld dan nog is 50-75 euro bij komt zijn ze dus een stuk goedkoper, mag jij raden waar de mensen de vogel kopen, juist ja waar die dan een stuk goedkoper is.
Dat is het zelfde met kwekers, de gemiddelde kweker koop waar de vogel het goedkoopst is, dus als de import weer open gaat zo als en nu al geruchten gaan zijn die vogels een heel stuk goedkoper.
Als je dus wilt onderscheiden van andere , zal je echt de kosten voor je zelf moeten nemen, anders zal je dus echt met je vogels bijven zitten.

Henk

Cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: november 06, 2006, 22:37:25 pm »

Als je dus wilt onderscheiden van andere , zal je echt de kosten voor je zelf moeten nemen, anders zal je dus echt met je vogels bijven zitten.

ja absoluut. ben ik helemaal mee eens!

giggles

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 06, 2006, 22:40:01 pm »
Ik denk dat dat echt niet het geval is, als mensen bewust worden van de risico's van het kopen bij een winkel als Dennis of 4-animals e.d.

Daarom zeg ik dus ook. Media aandacht. Maak het bekend!!!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #43 Gepost op: november 06, 2006, 22:55:31 pm »
Daarom zeg ik dus ook. Media aandacht. Maak het bekend!!!!

waar je ook moet voor oppassen in zo'n zaken is
als jet het bekend maakt ,media aandacht enzo ,kunnen de benadeelden je aansprakelijk stellen van broodroof
en komt zijn naam ook in de publiciteit,ook al is het slechte,mensen zijn nieuwsgrierig en gaan toch eens kijken ,en laten zich dan soms ook verleiden tot aankoop van ..... ook al hebben ze de hele hetze gehoord in de media
het beste is nog steeds ,die bepaalde zaken doodzwijgen ,en dat kan niet,omdat je mensen moet bewust maken van zo'n zaken,zo zie je dat het een cirkel zonder eind is,vicieus  :angry:

russelltje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: november 06, 2006, 23:04:42 pm »
600 of 650 euro nou ik lig er niet wakker van.
Je kan het ook omdraaien, welke kweker doet nog mee als hij zelf voor de kosten moet opdraaien?
Service kent zijn prijs. Hoewel het voor de consument vaak lijkt van niet.

Onderscheiden hoeft iet persee in geld, het kan ook op tal van andere manieren. (een keurmerk bijvoorbeeld)
Simpel voorbeeldje: bovag.

Dus ze zijn al goedkoper en als daar gemiddeld dan nog is 50-75 euro bij komt zijn ze dus een stuk goedkoper, mag jij raden waar de mensen de vogel kopen, juist ja waar die dan een stuk goedkoper is.
Dat is het zelfde met kwekers, de gemiddelde kweker koop waar de vogel het goedkoopst is, dus als de import weer open gaat zo als en nu al geruchten gaan zijn die vogels een heel stuk goedkoper.

Henk

Wet van vraag en aanbod zal idd wel gelden, maar toch zijn het 2 verschillende dingen, een wildvang voor in de huiskamer of een gekweekte handopfok.
En ik zei niet dat ze goedkoper waren hoor  ;)

@ vivke, Een keurmerk promoten wil nog niet zeggen dat ze dennis e.a. zullen omlaaghalen. (wat indirect hopelijk wel gebeurt)