Hallo
Sinds 2 weken hebben wij een jonge grijze roodstaart die nu 14 weken jong is , graag zou ik wat advies van jullie krijgen.
Toby zo is zijn naam is vlgns de kweker een jonge man (hij is groot en donker van kleur). Maar ik vooral op z.n borst werd hij wat magerder sinds hij geen pap meer krijgt ( z.n borstbeen lijkt dan wat scherp).
Nu heb ik een vraag over z.n voeding die wij hem geven.
Hij krijgt nu een zaadmengels waar niet al te veel zonnepitten in zitten + 11/2 eetlepel eivoer, 11/2 eetlepel brinta , mespuntje kalk en vitamine druppels, en een paar keer per week een theelepel kiezels door het voer Het eivoer samen met de brinta maak ik een beetje rul met wat water zodat het aan het zaad blijft plakken)en ik heb sinds een paar dagen ook nutiribird pellets in huis maar dat is nog geen succes (hij eet het gewoon niet) overigens lijkt hij nu ook wat dikker te worden en zie je de scherpe rand van het borstbeen niet meer zo.
Om het nu helemaal goed te doen heb ik het idee om de pellets te gaan malen en dan afwisselend door het zaadmengels te mengen en dan ook met een beetje water het wat rul te maken zodat het ook aan het zaad blijft plakken, dus s,morgens zaad ,eivoer ,brinta ,kalk en s,avonds zaad + gemalen pellets.
Wat is jullie mening hierover ?
En dan nog een andere vraag , Toby maakt zolang hij je ziet een soort piepgeluid dus op een dag hoor je dit wel duizenden keer, ook als je met hem speelt of hij zit gewoon bij blijft hij dit doen , zelf als hij aan het eten is blijft hij dit geluid maken, maar zo gauw hij alleen is stopt hij er mee. Is dit een gewoonte die elke jonge grijze roodstaart heeft in het begin ?
Met vriendelijke groeten
Peet
Edit Cosch: Titel verduidelijkt