Bij ons zitten er 3 gaaien in een kooi. Tussen 2 gaaien (Tigo, onze edel en Balou, onze grijze) gaat het echt supergoed en die 3e zit er wel bij, maar wordt nog niet echt geaccepteerd.
Ze zitten nu inmiddels alweer een tijdje bij elkaar en ik kan nu wel merken dat Diva (onze rosé die als laatste erbij is gekomen) een beetje van zich af gaat bijten en hierdoor krijgt ze gelijk meer rust van de andere 2.
Laatst had ze wel een wondje en toen zijn we ze wel goed in de gaten gaan houden, want het moet niet zijn dat ze zichzelf, of elkaar gaan verwonden. Als dit het geval was geweest, dan hadden we Diva in een eigen kooi gezet.
Dus ik ben het met Riboet eens. Er moet wel een klik zijn tussen de gaaien. Maar zolang ze elkaar niet aanvliegen laten wij ze hier alledrie bij elkaar in de kooi.
We zien langzaamaan toch verbetering. Diva is ook een gigantische bange schijterd, die om het minste of geringste al op de vlucht slaatÂ

Ook merken je gaaien het als jij de status van de pestkop bevestigd, door het slachtoffer anders te behandelen. Door dit bevestigen, vererger je de situatie.
Hier reageren we dus ook niet op kibbelingen en andere manieren van pesten naar elkaar toe. Pas als het echt op geweld aan gaat komen, gaan we actie ondernemen.
Het is een heel verhaal en misschien klinkt het heel zelfverzekert, maar ook wij twijfelen regelmatig of we Diva niet apart moeten zetten. Bovengenoemde zijn dan ook voor ons de voorwaarden die wij hebben voorgenomen, voordat we dit ook echt zullen gaan doen.
Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.
Groeten Jarno
PS: Wat het vermageren betreft, ik zou de vogels elke week wegen en als ze teveel afvallen (ik dacht 10% van hun originele lichaamsgewicht, maar dat weet ik niet zeker) zou ik ze apart gaan zetten, als je zeker weet dat dat het probleem is.