Auteur Topic: 6e zintuig papegaaien?  (gelezen 1900 keer)

Cosch

• Gast
6e zintuig papegaaien?
« Gepost op: oktober 30, 2006, 23:13:03 pm »
Zou een papegaai aanvoelen hoe je je voelt?

Als voorbeeld:
Een hele goede vriendin van mij maakt al een tijd een hele moeilijke periode door. Af en toe vraag ik me af hoe ze het volhoud.
Maar altijd als ze komt, gaat Coco helemaal uit zijn dak. Kletsen, fluiten, gek doen. Ze voelt zich altijd stukken beter als ze hier weer weg gaat. Lekker gelachen enzo!
Als andere mensen hier zijn, zegt hij niet zo veel. Ook als mijn ouders er zijn, waar hij toch een jaartje heeft gewoond, geeft hij geen kik. Heel af en toe wil hij nog wel es kletsen.

Zou hij aanvoelen dat zij opknapt van zijn vrolijkheid? Het is namelijk zo frappant dat hij elke keer als zij komt, zo doet!

Zou wel mooi zijn zeg!  :hart:

CT

• Gast
Re: 6e zintuig papegaaien?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2006, 23:16:25 pm »
Daar ben ik zeker van hoor !!!!!!!!
Alle dieren hebben volgens mij een zesde zintuig, van mijn paarden, honden, schapen en vogels weet ik dat zeker.

Dinnie

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2006, 23:40:39 pm »
Ik weet het eigenlijk wel zeker! Toen ik nog wat angstig was voor Kaya ging hij met de dag harder bijten, toen mijn angst minder tot weg was beet hij helemaal niet meer.Aan mijn lichaamshouding veranderde eigenlijk wezenlijk niets, alleen aan mijn gevoel veranderde duidelijk wat, waarschijnlijk straal je dat heel subtiel ook uit maar Kaya pikte het heel snel op en hield met bijten vanaf dat zelfde moment op. Mijn angstige gevoel verdween vanaf het moment dat ik zag hoever de "schoolmeester" kon gaan met Kaya, toen wist ik dat angst echt niet nodig was en ik het ook zou kunnen.

russelltje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2006, 23:51:35 pm »
Tja dieren hebben denk ik van alle 5 de zintuigen ook alle vijf betere zintuigen. Een zesde geloof ik niet zo in, daar ben ik een te nuchter persoon voor.
Dat ze dingen heel goed kunnen aanvoelen heb ik wel gemerkt aan onze dieren, maar of dat een zesde zintuig is? Misschien denken wij het op die momenten wel.

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2006, 01:16:26 am »
Tja dieren hebben denk ik van alle 5 de zintuigen ook alle vijf betere zintuigen. Een zesde geloof ik niet zo in, daar ben ik een te nuchter persoon voor.
Dat ze dingen heel goed kunnen aanvoelen heb ik wel gemerkt aan onze dieren, maar of dat een zesde zintuig is? Misschien denken wij het op die momenten wel.
  Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Ik denk eerder dat onze zintuigen erg zijn afgezwakt door hoe we leven dan dat zij een 6e hebben. Omdat ze sterkere zintuigen hebben zullen ze dus ook meer kleine signalen oppikken.
Hebben ze die 6e wel...dan wij ook, maar weer veeelll zwakker. Denk ik dus :)

qliqi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2006, 11:50:03 am »
ben ervan overtuigd! Je ziet dat ook terug bij kinderen - daar zijn ze ook altijd anders mee dan met volwassenen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2006, 12:05:17 pm »
Maar dat is gewoon een soort aanvoelen van hoe iemand zich van binnen voelt. Wij mensen kunnen dat ook, alleen de 1 een beetje meer als de ander. Dat heeft ook te maken met interpreteren van lichaamshouding, oogcontact etc. etc.  ;) Kinderen zijn onbevangen en dat voelen de gaaien ook natuurlijk. Of dat nou een zesde zintuig is?  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2006, 16:51:29 pm »
ik denk wel dat ze onze gevoelens aanvoelen,als je gespannen bent en op zo'n moment met ze omgaat zijn ze toch een stuk koppiger ,of krijg je er helemaal niets van gedaan
of is het net toeval  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: oktober 31, 2006, 16:57:23 pm »
Nee, ik denk absoluut niet dat dat toeval is! Dat voelen ze echt, maar dat voel ik ook aan iemand! ;)