Ik vind t niet aardig tegenover een dier om mensen te zeggen dat hij "wel went" aan alleen zijn

. Zeker niet als t dier er nog niet is en de keuze dus gemaakt kan worden er van af te zien. Dat jij werkt wil nog niet zeggen dat het dus ideaal is. Eerst kijken wat je t dier te bieden hebt.,..en dan pas aanschaffen. Niet de dingen zo draaien dat t je t beste uitkomt ...dat is niet eerlijk

En het is ook niet iets dat je gaat tippen omdat t toevallig bij jou goed gaat. Dit soort dingen doe je niet op de gok

Trouwens is er een verschil tussen "goed gaan"en ideaal

Jij hebt je werk en afleiding...maar t dier? die heeft t thuis wel eens gezien hoor...wat je ook bedenkt.
Als je ineens moet werken en al dieren hebt kun je er t beste van proberen te maken, maar dan nog moet je in t belang van t dier denken.
Daarbij heb jij 2 grijsjes Corina...maar ik zie je geen tip geven van neem er 2

Je zegt wel neem maar een jong...die went er wel aan. Is dat de bedoeling ? een grijsje dat in afzondering opgroeit? is dat opvoeden ? Of is dat afstompen? Als ik een dier moe(s)t (her)plaatsen...dan nooit aan fulltime werkende mensen die er 1 willen (zowiezo niet alleen...meeste dieren horen niet alleen) . Hoe je t ook bekijkt...voor een dier is het niet leuk de hele dag in zn 1tje te zitten wachten tot de baas weer eens thuis komt...en al helemaaaaal niet voor dieren met een hoge intelligentie die normaal in groepen leven. Misschien lullig voor de baas...maar het is wel de realitiet

De mens kan kijken welk dier hij t leukst vindt...t dier mag helaas niet bepalen wat zijn ideale omgeving is
2 Is zeker in deze situatie veelll beter dan 1, maar nog steeds vind ik t niet ideaal