hoi allemaal,
ik ben gister voor het eerst in dierenwinkel van der hoven geweest. dat is een grote zaak!! ze hebben daar echt veel...
ik gelijk naar de afdeling parkietjes gelopen natuurlijk... en tot mijn verbazing allemaal zielige pietjes...
ze hadden er in totaal 6 waarvan 4 in 1 hokje en 2 in een hokje. die 2 in het hokje zaten heel stil op de grond, met zn twee helemaal in het hoekje gekropen!
en de 4 in een hokje zaten allemaal bol ! leek wel of ze net allemaal de engste film van halloween dit jaar gezien hadden... ik vond dit wel en zielig gezicht hoor!
daar wil ik in ieder geval geen kietjes kopen!
ze hadden ook 3 aga's. 2 personatas en een rosellos (

) de 2 personatas zaten gezellig bij elkaar in een hokje, die waren wel heel enthausiast toen ik ging kijken...
de ene die alleen zat, zat op de bodem in een hoekje voorzichtig achterom te kijken... ook niet een "gezellig" gezicht..
maar goed ik heb er niet heel erg veel verstand van maar ik kreeg het gevoel dat het niet echt goed vertoeven was voor de vogels daar!
ze zitten in hokjes met tralies en daarvoor zit ook nog plexiglas dus echt frisse lucht hebben ze ook niet... pffff vond dat echt ff moeilijk hoor!
nu was ik vandaag bij jumper, waar ik normaliter mijn spulletjes haal voor mijn kietje, zat daar ook een zielig pietje, ze zaten met zn 3 in een kooitje, 2 waren elkaar aan het poetsen
en lekker aan het kletsen, maar die ene die over bleef zat op een lager stokje en helemaal te bibberen. en het was daar absoluut niet koud!! dus ik ben een minuut of 10 in de buurt bij het hokje gaan staan om te kijken of het zielige pietje niet geschrokken was van mijn verschijning ( had mn haar niet gedaan...) maar het pietje bibberde gewoon verder...
dus weer een moeilijk moment voor mij

ik ben nogal snel aangedaan wat dieren betreft! en dat komt omdat de beestjes er zelf niets aan kunnen doen maar afhankelijk zijn van ons!
mijn vriend wil me binnen kort meenemen naar een grote dierenwinkel in het Alexandrium. weet niet welke dat is maar hij zegt dat ie heeeeeel groot is,
als ik daar maar niet nog meer an die zielige pietjes tegen kom want ik kan er voorlopig niet meer tegen!!

zo dat moest ik even kwijt!
bye bye nicole