Auteur Topic: Mijn voliere wordt belaagd door katten..  (gelezen 6088 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Mijn voliere wordt belaagd door katten..
« Gepost op: oktober 31, 2006, 15:57:09 pm »
 :angry:
Al een hele periode worden mijn grasparkietjes lastig gevallen door katten bezoek, sinds enkele weken hebben wij nu 's nachts verlichting aan in de tuin, nou ja 's nachts eigenlijk al vanaf dat het donker wordt. Ik heb inmiddels 1 parkietje verloren, niet veel maar toch 1 te veel. Ik baal enorm van dat katten bezoek. Ik weet helaas ook niet van wie de katten zijn anders bezocht ik onmiddelijk de eigenaar(en) er van. Toch maar eens onderzoeken of we geen stroomdraadje op de voliere kunnen plaatsen.

Cosch

• Gast
Re: Mijn voliere wordt belaagd door katten..
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2006, 16:03:33 pm »
Bah dat lijkt me frustrerend!  :angry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2006, 16:39:05 pm »
stroken zilverpapier willen ook wel eens helpen of plastieken zakken (boodschappentasjes) lawaiierig in de wind
misschien niet zo leuk voor de vogeltjes,misschien stoort het hun ook niet

en bij de buren ,moest je wten van wie de katten zijn,kan je niets gaan doen,een kat is een vrij dier en mag loslopen ,spijtig genoeg voor volières  :S

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2006, 17:12:18 pm »
Ik weet het, maar sommige katten-eigenaren hebben geen weet dat hun kat 's nachts bij de buren de vogeltjes op hol doet jagen. Van de zomer heeft iemand in de buurt na mijn klacht de kat weggedaan, daar schrok ik in eerste instantie natuurlijk wel van want ik ben geen katten hater en heb alleen gevraagd of het mogenlijk kon zijn de kat in ieder geval ''s nachts binnen te houden. Wat bleek de kat zat overdag regelmatig bij vreemden in huis en ik was gewoon de druppel. De eigenaar heeft de kat naar een familielid gebracht ver uit de buurt met een boerderij.
Als de katten nu in ieder geval 's nachts binnen werden gehouden....is dat te veel gevraagd?  :S Ik had vroeger ook katten die mochten overdag buiten en 's avonds riep ik ze binnen. (nadat 1 kat overreden is heb ik ze nooit meer buiten gelaten trouwens) Overdag richten ze ook niet zo veel schade aan omdat vogels er dan niet van schrikken, 's nachts zijn parkieten steke blind en vliegen ze tegen het gaas, met soms grote gevolgen.

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2006, 13:30:16 pm »
het beste werkt toch een stroomdraadje .
ik had ook last van katten s'nachts.
het is ff schrikken voor de katten maar ze blijven nu wel uit de buurt van de voliere.
ik heb er een tijdklok tussen gezet zodat hij alleen s'nachts aan is.
overdag loopt de hond ook veel buiten dus die houd ze dan wel weg.
bij cranenbroek is er al een van €39
groetjes Tom.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2006, 15:02:19 pm »
Is die speciaal voor op voliere's? Ik dacht dat je meestal zelf zoiets in elkaar moest knutselen  ???

Cranenbroek hebben we hier in nederlands limburg volgens mij niet...alhoewel ik zal eens gaan googlen!
Bedankt voor de tip! Want dat is een relatief laag bedragje en ik heb het er zeker voor over!  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2006, 15:05:09 pm »
In limburg zitten inderdaad filialen ik zal ook eens infomeren bij de doe het zelf zaken in de buurt!

languuuhh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2006, 15:54:09 pm »
wat balen voor je van dat ene pietje  console wij hebben gelukkig geen verloren in der tijd maar wij hebben er nu ook een stroomdraadje er voorlangs gemaakt doen hem alleen s'avonds aan en als we een dag weg gaan bijv. tegenwoordig hebben we hier achterthuis een wedstrijdje tussen de katten 'wie het mooist kan springen als je het draad aanraakt'  woohoo(denk niet dat het echt een spel is hoor maar ze schrikken zich rot  :seestars: in elk geval en ze jagen onze vogeltjes niet meer op) maar eentje maakte zo'n prachtige salto achterover die wist het niet denk ik het was een kat die ik nog nooit gezien
dus mijn mening is dat het heel goed werkt :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2006, 17:02:29 pm »
Ik ben weer een parkietje kwijt... ze lag straks op haar ruggetje in de voliere op de grond ik dacht dat ze al dood was  :cry: toen ik haar opraapte leefde zeg nog. Helemaal gaaf en schoon goed doorvoed maar stuipjes. Ik heb haar binnen in een kooitje op een handdoekje gelegd. Ze heeft nog zo'n 10 minuutjes geleefd. Mocht ik er weer 1 verliezen dan laat ik voor de zekerheid sectie verrichten maar ik denk dat het verzwakking door nachtelijke aanvallen op de voliere is.... vrijdag zal mijn man ook een stroomdraadje gaan monteren. De lampen zijn nu buiten al aan zodat ze 's nacht in ieder geval iets zien als ze opgejaagd worden door een kat... ik baal echt enorm....

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2006, 17:08:19 pm »
stroomdraad werkt idd echt het beste.
Ik heb het ook rond mijn voliere.
Eerst hoorde ik savonds wel een katten krijsen nu niet meer dus ik neem aan dat ze er van geleerd hebben.
Alu folie werkt ook katten lopen er niet graag op dat zou je misschien tijdelijk even neer kunnen leggen.
Wel even vast plakken of zo met deze wind.

Ik weet ook nog wel een harde oplossing maar dat zullen de eigenaren niet leuk vinden:P

russelltje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2006, 17:30:50 pm »
Nou wij hebben ook katten, ze blijven 's nachts binnen, maar kan ze moeilijk overdag bij voliere's weghouden. Als ze dan een flinke optater krijgen is dat hun eigenschuld, overleven ze wel.

Katten bij voliere's en vijvers blijft een moeilijk verhaal, maar het zijn nou eenmaal eigenwijze dieren die je niet altijd binnen kan houden.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2006, 17:59:00 pm »
Overdag is het ook niet zo'n groot probleem wat voliere's betreft, de vogels schrikken er niet van en kunnen rustig ergens veilig gaan zitten. In ieder geval schrikken mijn vogels er niet zo van, 's avonds en 's nachts is het een ander verhaal juist omdat ze in het donker gewoon stekeblind zijn.

languuuhh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2006, 19:59:53 pm »
Ik ben weer een parkietje kwijt... ze lag straks op haar ruggetje in de voliere op de grond ik dacht dat ze al dood was  :cry: toen ik haar opraapte leefde zeg nog. Helemaal gaaf en schoon goed doorvoed maar stuipjes. Ik heb haar binnen in een kooitje op een handdoekje gelegd. Ze heeft nog zo'n 10 minuutjes geleefd. Mocht ik er weer 1 verliezen dan laat ik voor de zekerheid sectie verrichten maar ik denk dat het verzwakking door nachtelijke aanvallen op de voliere is.... vrijdag zal mijn man ook een stroomdraadje gaan monteren. De lampen zijn nu buiten al aan zodat ze 's nacht in ieder geval iets zien als ze opgejaagd worden door een kat... ik baal echt enorm....

o wat balen voor je  console  leef met je mee
het kan best zijn dat ze in het donker gewoon zo bang zijn en zo opgejaagt worden dat ze doodop zijn  en dan bedoel ik echt dood-op
ik zou het maar in de gaten houden als ik jou was

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2006, 20:31:25 pm »
o wat balen voor je  console  leef met je mee
het kan best zijn dat ze in het donker gewoon zo bang zijn en zo opgejaagt worden dat ze doodop zijn  en dan bedoel ik echt dood-op
ik zou het maar in de gaten houden als ik jou was

Dank je! Tja als ik wat hoor 'snachts dan ren ik op blote voeten in mijn nacht-shirt de tuin in, dat heb ik de afgelope maanden al vaker gemoeten. Het voordeel is dat ik nu niet meer zo'n bange schijterd ben, ik durfde eerst nooit niet eens 's nachts alleen naar buiten te gaan, nu ren ik gewoon naar buiten welk tijdstip dan ook.... toch nog een positieve wending aan dit verhaal. Maar dat ik er parkietjes voor moet missen nee dat heb ik er natuurlijk niet voor over  :(

languuuhh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2006, 21:28:17 pm »
toch nog een pluspunt eraan  :thumsup:
maar het is inderdaad niet leuk
sommige katten zijn ook zo brutaal die bliven je echt zo aankijken van 'wat met je nou'  WTF
ik heb ook een probleempje gehad  onze schuur stond open ik was de binnenkooien aan het schoonmaken en een van mijn pietjes gaat altijd aan het tralies hangen als ik wegloop blijkt er een kat binnen zijn gelopen en is aan het tralie gaan hangen en heeft mijn pietje te pakken gehad ik hoorde haar ineens heel hard piepen dus ik ren terug jaag die kat weg (heb hem nog grind op zijn kop gegooit  :-[ sorry ik was boos) maar men kleintje overleefde het niet dus ik mis nu ook een  :cry:  rip dat was wel balen want dat was de enige die ik tam had gekregen maar het was zo wie zo balen natuurlijk maar daar heb je toch meer een band mee

katten soms kan ik ze wel opknopen :angry: >:D :angry: >:D (maar zo ben ik niet hoor)