Auteur Topic: Pinkey gat, ze is gevallen. Dierenarts?  (gelezen 5136 keer)

Dorian

• Gast
Pinkey gat, ze is gevallen. Dierenarts?
« Gepost op: november 01, 2006, 20:00:04 pm »
Hallo,

Ten eerste: sorry dat ik hier niks meer van me laat horen, maar ik heb het zo ontzettend druk en wil alle vrije tijd ook echt aan Pink besteden.

Ten tweede: Pink is net op de rand van een speaker gebotst en ze bloedde een beetje. (drie druppels op de grond en nog wat op Menno's hand.)
Ze doet niet echt vreemd maar wilde meteen haar kooi in en ze blijft op een pootje zitten.
We wilden kijken of we konden zien wat het precies was, maar dat lukt niet want ze vertikt het uiteraard om even rustig te blijven liggen en bijt echt hard dan.
Het lijkt eigenlijk het meest op een wondje in de buurt van haar poepgatje. We denken dat ze daar een soort schram heeft maar kan ze dan meteen zo bloeden?
Of zou het van binnenuit komen en moeten we meteen naar de dierenarts.

Ik hoop dat jullie even meedenken... Ondanks dat ik er al een tijdje minimaal ben.

Kus, Door
« Laatst bewerkt op: november 01, 2006, 20:03:41 pm door Dorian »

CT

• Gast
Re: Pinkey gat, ze is gevallen. Dierenarts?
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2006, 20:09:21 pm »
Ik zou naar de VA gaan hoor, zou geen risico nemen.

Dinnie

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2006, 20:10:38 pm »
Kan dat ook 's avonds en ook ideeen waar dat rond delft kan?

Ze bloedt overigens niet meer. Ze blijft op 1 pootje zitten en wil niet eten. Ook niet wat ze normaal heel lekker vindt. Ze loopt wel gewoon, klimt over je heen, maar wil duidelijk met rust gelaten worden.
Maar goed het is nu dus ongeveer 20 minuten geleden gebeurd.
Ze zit nu in haar kooi op haar slaapstok.
Ik weet niet of ze nu geschrokken is en gewoon last heeft van een schrammetje (aangezien ze niet meer bloedt denk ik dat het dat is) of dat er iets ergers is.....
« Laatst bewerkt op: november 01, 2006, 20:18:46 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2006, 20:51:28 pm »
nou, het gaat weer.
ik heb haar het touwtje van mijn trui aangeboden en daar wilde ze wel mee spelen. ze zit dan te draaien en op twee pootjes, tilt ook allbei haar pootjes op.
haar poepje is gewoon normaal en ze bloedt niet.
nu probeert ze mijn laptop te slopen, dus f=ach, het gaat wel.

overbezorgd... denk ik.

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2006, 21:22:54 pm »
Als t niet te erg bloed hoef je niet direct naar een vogelarts hoor ;) Hou dr maar een beetje in de gaten...maar ik denk dat t erg meevalt. Als ze nu alweer lekker sloopt en t bloed helemaal niet meer, dan is t helemaal super :a036:

Wondjes van katten of honden moet je trouwens wel altijd direct laten behandelen met antibiotica...hoe klein ze ook zijn ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2006, 21:33:35 pm »
Ik denk ook dat je het wel even aan kunt kijken. Vaak is het de schrik ook, dat ze zo stil zijn.
Word hij weer levendig en als hij weer een beetje eet dan gaat het de goede kant op.

Wel in de gaten houden hoor ;) en als je het niet vertrouwt kun je maar beter gaan!

Gr Corina

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2006, 21:34:28 pm »
Dag Dorian,

gelukkig gaat het weer wat beter met Pinkey.
Onze Diva had laatst ook een wondje en volgens mij hebben wij daar meer last van als de vogels zelf.
Als het wondje dicht is en het vogeltje plukt er niet aan en is voor de rest gewoon zichzelf zou ik er niet mee naar de VA gaan.
Hou het in ieder geval wel goed in de gaten. En bij twijfel, kan je altijd nog naar de dierenarts toch?

Succes!!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2006, 22:46:23 pm »
hoi door,blij je weer eens te lezen ook al is het met niet zo goed nieuws

tot spoedig en geef een knufke aan pinkey
van vivke,flipke en zijne nieuwe broer arthur  :-*

russelltje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2006, 23:15:32 pm »
Mensen zijn vaak wat TE overbezorgd, opzich wel logisch.
Om bij ieder wisse wasje naar een arts te gaan lijkt me een dure hobby.
Gewoon goed blijven observeren, en vaak is het probleem binnen enkele dagen wel verdwenen.

Sterkte  :-*

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2006, 17:06:17 pm »
Als je een dier aanschaft weet je dat het duur kan worden, Daar moet je rekening mee houden.
Ik bel altijd gewoon even de va gewoon voor je eigen gemoeds rust.

Blijven opserveren is ook niet altijd een optie.
Lees genoeg verhalen waar de papegaai zich gewoon gedraagt e toch ernstig ziek is of zelfs plotseling overleid aan een ziekte.

Maar idd soms met het vallen zijn ze even van het padje meestal draaien ze weer vlug bij

CT

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2006, 17:39:06 pm »
Als je een dier aanschaft weet je dat het duur kan worden, Daar moet je rekening mee houden.
Ik bel altijd gewoon even de va gewoon voor je eigen gemoeds rust.

geheel me akkoord, doe dat ook steeds als ik niet zeker ben.

Dinnie

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 03, 2006, 19:34:23 pm »
Met het plan dat als ze de voldende dag nog steeds zo vreemd deed, naar de VA te gaan in ons heefd zijn we toch maar naar bed gegaan, aangezien ze wel gewoon speelde met mijn computer en alles waarvan ik dacht dat ze dat echt leuk vond.
Ik denk dat Pink gewoon onder de indruk was, omdat ze nog nooit eerder wat heeft gehad. Dit was haar eerste gatje.
En het stelde echt niks voor.

Ze was de dag er na weer helemaal normaal. Ze bleef wel op 1 pootje zitten, afwisselend links en rechts, maar ze bloedde niet en zat duidelijk weer goed in haar vel.
En nu is alles weer helemaal goed gelukkig.

Ik beloof dat ik morgen meer van me laat horen, of in ieder geval dit weekend.
Kus en thanx voor jullie reacties.

CT

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 03, 2006, 19:48:50 pm »
fijn te horen dat Pinkey ok is, hou het toch nog maar goed in het oog.
dikke knuffel voor Pinkey, en schouderklopje voor jou.

Dinnie

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 03, 2006, 20:29:22 pm »
Mensen zijn vaak wat TE overbezorgd, opzich wel logisch.
Om bij ieder wisse wasje naar een arts te gaan lijkt me een dure hobby.
Gewoon goed blijven observeren, en vaak is het probleem binnen enkele dagen wel verdwenen.

Als je in gedachte houd dat vogels niet laten merken dat ze ziek zijn totdat het zo erg is, dat ze niet meer kunnen, is het niet zo raar dat veel mensen (te) bezorgd zijn.

Je weet namelijk niet of er echt wat is. Daarom is elk afwijkend gedrag belangrijk om te zien. Zodat je eventueel snel kunt ingrijpen, mocht er wat zijn. (je kunt het wel aan het gewicht zien)
Dus beter een bezoek te veel, dan te laat!

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 03, 2006, 20:31:44 pm »
Wij wogen de papegaaien hier eerst ook niet, maar sinds Diva haar wondje wegen we ze sinds vorige week elke week.
Wel leuk om te zien ook dat Tigo en Balou steeds zwaarder worden. Nu alleen Diva nog  :(